351 Laatst bewerkt door Miss Pebble (24-03-2013 19:48)

Re: [UPDATE!!] **Mega Taarten Festijn 2013 nieuws**

Ik loop inderdaad nog steeds op wolkjes :D
Dat deed ik eigenlijk al een maand hoor, zat zó lekker helemaal in de goede flow - maar de wolkjes zijn nu een paar verdiepinkjes gestegen, haha!

Bedenk me net je in die albums toch nIet kunt zien wat van wie was en er staat al helemaal niets bij over de winnaars ;-)

You got to believe that right here right now you're exactly where you're supposed to be

352

Dat was ook zeker te zien aan je prachtstuk!! :) Geniet er nog maar goed van!

En inderdaad ik heb er bewust niets bijgeschreven (is ook natuurlijk ook bijna niet te doen met 245 foto's, maar wilde ik zelf ook niet). Dan kunnen we er zelfs dus nog wel een raadspelletje van maken ;)

353

Hoi dames! Ik heb inderdaad vandaag veel gehangen, gelegen, genietst, en geslapen, en ga net pas weer achter de laptop zitten ;)

Wat was het niveau hoog! Ik wilde eigenlijk meteen weer wegrennen toen ik al dat moois zag. Maar ik ben blij dat ik dat niet gedaan heb. Wat geweldig gedaan dames! Ik ben trots op jullie allemaal!

Ik ben heel erg tevreden met de 153 punten voor mijn wedstrijdtaart, ik vind de commentaren van de jury heel terecht en de complimenten geweldig! Mijn taart was de groene met geschilderde dame, en pauweveren bovenop.

En ik ben helemaal dolgelukkig met mijn gedeelde eerste prijs voor de toppers! Ik had het meisje met de lange lange LANGE benen en armen en het Burton-esque hoofdje bovenop een taartje gemaakt. En dat was nog wel het stuk dat ik in twee avondjes in elkaar gesmeten had!  :lol:

Zo, nu eventjes foto's plaatsen hoor :D

354 Laatst bewerkt door Sweet Island (24-03-2013 20:27)

Annataart schreef:

Hoi dames! Ik heb inderdaad vandaag veel gehangen, gelegen, genietst, en geslapen, en ga net pas weer achter de laptop zitten ;)

Wat was het niveau hoog! Ik wilde eigenlijk meteen weer wegrennen toen ik al dat moois zag. Maar ik ben blij dat ik dat niet gedaan heb. Wat geweldig gedaan dames! Ik ben trots op jullie allemaal!

Ik ben heel erg tevreden met de 153 punten voor mijn wedstrijdtaart, ik vind de commentaren van de jury heel terecht en de complimenten geweldig! Mijn taart was de groene met geschilderde dame, en pauweveren bovenop.

En ik ben helemaal dolgelukkig met mijn gedeelde eerste prijs voor de toppers! Ik had het meisje met de lange lange LANGE benen en armen en het Burton-esque hoofdje bovenop een taartje gemaakt. En dat was nog wel het stuk dat ik in twee avondjes in elkaar gesmeten had!  :lol:

Zo, nu eventjes foto's plaatsen hoor :D

Gefeliceteerd Anna met je prijs. Allebei, topper en taart waren mijn favorite! ;)
Ik was dichtbij jou, wanner je schreeuwt...ahahaha  :D

Ik heb 132 voor mijn CC en helaas heb ik niet gewonnen, maar ik ben erg blij met mijn werk. De wedstrijd was spannend en leuk!

355

Gefeliciteerd miss Pebble :Y  Ik had de zalmroze, kant en parelstaart  ;)

Be in love with what you have

356

prettygem, dan ben jij dus Noëmi? Je had het er toch over dat we samen de koekjesworkshop bij Rietchy hebben gedaan? Maar kun je je dan ook nog herinneren dat je een keer bij mij thuis geweest met marietje18 en nog wat dames om allerlei rozen te maken? Dat was echt in de jaren stilletjes, haha!!

Jij had echt veel supermooie technieken in je taart, geweldig! En alles zo superstrak. Dat hebben de juryleden toch hopelijk wel gewaardeerd (en beloond!)??
Tussen al die felle en diepe kleuren leek jouw taart wel een bruidstaart - maar dan wel een supermooie!!

You got to believe that right here right now you're exactly where you're supposed to be

357

Gefeliceteerd Miss Pebble of Petra, super werk :)

Tot volgende keer....

358

En oja, aan jullie allemaal: als ik een beetje afwezig heb gereageerd (of bij sommigen misschien helemaal niet :o )..... 't is niet dat ik zo blasé ben of naast mijn schoenen loop :rolleyes:
Maar 1. rondom het neerzetten van mijn stuk ben ik min of meer in trance, heb ik moeite met loslaten van mijn 'kindje' en wil ik het liefst ff alleen zijn en 2. ik heb wel vaker tijd nodig om dingen te laten bezinken, even op me te laten inwerken en 3. in al die maanden heb ik zo'n bepaald gevoel en sfeeridee bij het thema ontwikkeld dat het even tijd kost om mezelf open te stellen voor de draai die collega's aan dat thema hebben gegeven. SORRY!

Maar hoe meer ik in de loop van de dag (en nu op de foto's) zag/ontdekte, hoe meer waardering ik kreeg voor al júllie werk. Alleen is het er niet altijd van gekomen dat ook 'in person' nog even te zeggen...
Bij deze dus: jullie zijn allemaal KANJERS met PRACHTSTUKKEN!!!!

359

Ja, ik vond het niveau ook zo enorm hoog!  Ik heb me echt staan vergapen om al die schitterende taarten! Toch grappig om best veel zwart met paars te zien terugkomen.
Ik was echt in dubio op welke ik zou stemmen op die van Kiruiv bleek te zijn of op die van Petra. Uiteindelijk had ik het meest burlesque gevoel bij die van Kiruiv, dus daar had ik op gestemd, maar ik vond Petra ook een zeer terechte winnares. Wist ook niet dat de taart gedraaid kon worden en had 'de veter' ook nog niet gezien, echt briljant!

Ik was ook helemaal in mijn nopjes met mijn tweede plek voor de dame-op-de-schoen-topper! En ik heb met veel plezier verloren van Anna's burton-popje, ook zooo leuk! Maar dan te bedenken dat je dat in twee avonden hebt gedaan, petje af joh! En de hoed en masker van de andere winnaar, vond ik ook echt zo mooi, vooral dat geverfde en de kleuren.
Zoveel om op te noemen, kort gezegd: geweldig genoten! Op naar Alphen met een tas en schoenen....

Groeten en nog meer bakplezier, Annemiek

360

Petra, ik kan me niet meer herrineren dat ik rozen ergens anders heb gemaakt in Eindhoven  :lol:  Ik ken je echt alleen maar van toen bij Rietchy. Agh ja..was wel leuk even kletsen al dacht je dat ik iemand anders was :P

Oh en de jury snapten mijn stuk niet :o  Ze vonden het te fijn en strak. Hij mocht uitdagender en spannender ondanks dat de technieken super uitgevoerd waren. Ik wou juist niet de uitdagende kant van burlesque laten zien maar van de vrouwen van 1920 die chique gekleed waren. Die zongen voor de elitegroep.
Ik ben toch onwijs blij met mijn stuk en hij is heel thuis aangekomen :Y

Annemiek gefeliciteerd met je prijs! Hij was ook erg gaaf en die schoen vond ik toppie! Vooral het gezicht van je dame...erg mooi

Be in love with what you have

361

@Prettygem,
de dame naast mij was dus van jou.Heel leuk vond ik haar....
Ja het probleem is dat niet veel mensen weten wat Burlesque allemaal nog meer betekent en het ontstaan ervan.
Het meest bekende is de film , de kleding en de show.
Dat maakt het moeilijk om iets anders ermee te doen.
Maar je mag meer dan trots zijn op je werk en hoop je vaker tegen te komen met je werkstukken op een wedstrijd.
Groetjes Annette.

1 % hulp is meer dan 100% medelijden!!!

362

Bij mij zijn inderdaad ook heel wat uitwerkingen van het thema voorbij geschoten. Vooral de echte oorsprong, toneel waarin de rijke klasse gehekeld werd, leek me een heel leuk uitgangspunt voor een ontwerp. Maar uit ervaring weet ik inmiddels dat je het thema maar het beste zo aansprekend mogelijk kunt uitvoeren... Wel met je eigen twist, maar de meeste juryleden zijn niet onder de indruk van een werkstuk dat helemaal aan de rand van het thema zit ;)

Nu ook weer, ben toch aan het brainstormen voor HSAS... lekker de grens aan het opzoeken zodat het ook binnen mijn eigen stijl/straatje past... maar mijn gevoel roept keihard dat ik daarmee helemaal verkeerd zit. Echte cartoons willen ze zien! Nog ff verder brainstormen dus maar :D

363

Annette52 schreef:

@Prettygem,
de dame naast mij was dus van jou.Heel leuk vond ik haar....

prettygem had die megahoge taart in wit en zalmroze aan de rechterkant van de zaal.
Dat vrouwtje naast jou Annette vond ik ook heel leuk, benieuwd van wie die was want ik wil het verhaal daarachter wel eens horen!

364

Ohhh :o
Verkeerd begrepen...
Die taart was dus ook erg mooi.
Maar ja welke was dat niet huh?
Waar staat de jouwe nou op het forum?
Ben erg moe dus beetje duf en kan niks vinden..

1 % hulp is meer dan 100% medelijden!!!

365

Staat er nèt op :P