1

Onderwerp: Workshop / Hulp bij gebruik siliconen molds

Hallo,

Ik ben al een tijdje actief op het forum, maar heb nog maar een paar taartjes gemaakt (stuk of 5).
Het enthousiasme is er, maar helaas ontbreekt het me soms toch aan tijd, maar ook aan handigheid.

De basis snap ik. Heb nog niet overal evenveel handigheid in, maar dat komt hopelijk bij het maken van meer taartjes.

Ik heb nu leuke molds in huis voor geboorte en de parels, maar het lukt me nog niet hier handigheid in te krijgen. Ofi s het een kwestie van oefenen, oefenen en nog eens oefenen tot het lukt?

Heeft iemand de perfecte tip of zijn er workshops?

Alvast bedankt

Re: Workshop / Hulp bij gebruik siliconen molds

Je molds insmeren met crisco

Vullen met fondant en het overtollige weghalen goed aandrukken en dan in de vriezer voor een minuut of 5 tot 10. je kan ze er dan heel mooi uithalen.

Je kan ze ook bepoederen met poedersuiker en dan vullen en als het goed is rolt het er zo uit.

En heel veel oefenen natuurlijk!

Groetjes P@trici@

3

Ik smeer mijn molds nooit in met crisco..

Ik heb de parel mold en als ik dus parels maak, maak ik een lange "worst" en die druk ik in de mold. Dan snij ik met een ikea kindermes te overtollige fondant eraf en stop m even in de vriezer voor een paar minuten. Dan druk je de parels er zo uit.

Met de baby idem dito, maar dan maak ik een mooie bal van fondant en de mooiste kant druk ik als eerste de mold in, nan zorg ik dat ik de rest erin duw en snij wederom met een ikea kindermes t overtollige weg. De vriezer in en dan na een minuut of 5 lossen.

Prachtige baby  :Y

4

Nou ik ga jullie tips binnenkort eens proberen. Hopelijk zit de golden tip er bij en krijg ik een mooi eindresultaat!

Ikea kindermesjes heb ik ook liggen, dus dat is ook een goede tip.

Alvast bedankt

5

Ik doe wat tylose door de fondant. Laat het fondant even liggen en dan doe ik het inderdaad in de mold. Het overtollige snij ik weg en dan duw ik de fondant er weer uit.

Ik doe het zelf nooit in de vriezer. Het nadeel van uit de vriezer is dat het fondant wat condens krijgt. Raak je de fondant aan dan kan je "vlekken" krijgen.

Bijzondere momenten verdienen bijzondere taarten.
www.sunnycakes.nl   Groetjes, Nicky

6

Ik sluit me helemaal aan bij saltandpepper. Zo doe ik
het ook altijd. Werkt perfect voor mij.

Poedersuiker heb ik nog niet geprobeerd.. Ben bang voor vlekken.

Meer zien? Op m'n pagina deel ik mijn creaties, how to's en mijn favoriete recepten! & sinds kort vogel voederTAARTEN!
www.facebook.com/EllCake