1

Onderwerp: botercreme blijft aan de rand van kom zitten

Ik heb een Herman den Blijker keukenmachine. Als ik daarin de botercreme wil maken en doe de boter in de kom en mix het met de K klopper dan blijft de boter aan de rand zitten en aan de K klopper. Moet dit dus iedere keer loshalen. Weet iemand een oplossing voor dit probleem?

Is de boter misschien te hard/te koud? Eventueel misschien eerst even in de magnetron. Zo ja, welke stand en hoe lang dan?

2

Re: botercreme blijft aan de rand van kom zitten

ik zet de kom tussendoor heel ff in warm water laat alles los en het word lekker zacht
maar let op dat de boter niet smelt

ik taart, jij taart, wij zijn taarten

3

Re: botercreme blijft aan de rand van kom zitten

Hoeveel doe je er in? 1 pakje is in mijn kennie te weinig, dan hetzelfde probleem.....

4

Re: botercreme blijft aan de rand van kom zitten

roomboter gebruiken en echt helemaal op kamertemperatuur laten komen (meer dan een uur op voorhand uit frigo halen)
ik heb niet dezelfde keukenmachine maar ik gebruik mijn klopper om de boter luchtig te krijgen

5

Re: botercreme blijft aan de rand van kom zitten

Dus de boter met de ballongarde doen in plaats van met de K klopper?

En die bak warm water kan ik eens proberen. Als ik het goed begrijp eerst de boter een beetje met de ballongarde mixen en daarna in een bak met heet water.

6

Re: botercreme blijft aan de rand van kom zitten

Ik zou niet boter met je ballongarde mixen. Dan gaat hij stuk denk ik.

Ik heb hetzelfde probleem met mijn Kitchenaid. Bij mij gaat het beter als ik de zachte boter eerst op een lage stand mix en dan pas op hoge snelheid. Na een paar minuten schraap ik 1 keer de kom, en vervolgesn gaat het goed.

7

Re: botercreme blijft aan de rand van kom zitten

ik maak botercreme niet in mijn kennie.. daar is het te weinig voor. of ik moet 2 pakjes boter gebruiken, dan gaat het beter.
heb nog een kleinere goedkope staande mixer en daarin wordt de botercreme veel luchtiger!

8

Re: botercreme blijft aan de rand van kom zitten

Karin09 schreef:

Hoeveel doe je er in? 1 pakje is in mijn kennie te weinig, dan hetzelfde probleem.....

:think:

9

Re: botercreme blijft aan de rand van kom zitten

als je roomboter echt zacht laat worden dan kan die klopper daar wel tegen...bij mij toch

10

Re: botercreme blijft aan de rand van kom zitten

Ik heb Kenwood Pattisier en ik moet echt 2-3 pakjes boter gebruiken wil ik fatsoen kunnen mixen met K klopper.

Echt niet met ballonklopper daar gaan ze kapot van.


Ik heb altijd boter op kamertempratuur ik bewaar ze nooit in koelkast vind ik veelste hard.

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd

11

Re: botercreme blijft aan de rand van kom zitten

ik heb een neppe KA, van de Lidl. Daar zit geen K-klopper bij, dus de bc maak ik gewoon met de ballongarde :Y 
Eerst krijg ik idd alle boter in de garde, die eruit prutsen :rolleyes: , kom in heet water en dan mixen, dan gaat 't  :thumb:

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

12

Re: botercreme blijft aan de rand van kom zitten

Jillian schreef:

Ik zou niet boter met je ballongarde mixen. Dan gaat hij stuk denk ik.

Ik heb hetzelfde probleem met mijn Kitchenaid. Bij mij gaat het beter als ik de zachte boter eerst op een lage stand mix en dan pas op hoge snelheid. Na een paar minuten schraap ik 1 keer de kom, en vervolgesn gaat het goed.

Ik doe precies als jij en het werkt perfect!  ;)

Miruna's Cakes te Helmond

13 Laatst bewerkt door heleena (24-01-2012 09:26)

Re: botercreme blijft aan de rand van kom zitten

Ik heb een Bosch Mum 8oo en nog wat.  :D
Ik gebruik altijd de ballonklopper voor zowel mix als voor de botercrème.
En ik heb al heel wat mixen en crèmes er in gedraaid. No problem voor de ballonklopper
Die klopper gebruik ik meer voor stugger deeg zoals voor appeltaart.
De kneedhaak gebruik ik voor pizzadeeg.

Ik kan wel de afstand aan passen van de kloppers door ze bv. iets omlaag te doen zodat ze de kom net of net niet raken.

Ik zorg wel dat de boter altijd heel zacht is en snijd die in blokjes zodat je al een beetje een verdeling hebt en ook eerst een lage stand en dan later sneller. Ik hoef maar zelden de boter naar beneden te schrapen.

14

Re: botercreme blijft aan de rand van kom zitten

heleena schreef:

Ik heb een Bosch Mum 8oo en nog wat.  :D
Ik gebruik altijd de ballonklopper voor zowel mix als voor de botercrème.
En ik heb al heel wat mixen en crèmes er in gedraaid. No problem voor de ballonklopper
Die klopper gebruik ik meer voor stugger deeg zoals voor appeltaart.
De kneedhaak gebruik ik voor pizzadeeg.

Ik kan wel de afstand aan passen van de kloppers door ze bv. iets omlaag te doen zodat ze de kom net of net niet raken.

Ik zorg wel dat de boter altijd heel zacht is en snijd die in blokjes zodat je al een beetje een verdeling hebt en ook eerst een lage stand en dan later sneller. Ik hoef maar zelden de boter naar beneden te schrapen.

Ga alsjeblieft geen anderen aanraden om met de ballonklopper de botercreme te maken  :nooo  De ballongarde is echt alleen geschikt voor biscuit mix en slagroom. Alles waar boter in zit (dus ook cupcake mix) moet echt met de klopper..



Verder herhaal ik voor de topic startster graag nog even de volgende vraag:


Karin09 schreef:
Karin09 schreef:

Hoeveel doe je er in? 1 pakje is in mijn kennie te weinig, dan hetzelfde probleem.....

:think:

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!

15

Re: botercreme blijft aan de rand van kom zitten

@ heleena als je goed is heb je boekje bij je mixer gekregen,,,En daarin staat ook heel duidelijk dat je niet met ballonklopper mag doen.

Ik heb wel zo gebruiksboek gekregen bij mijn Kenwood Pattisier en daarin staat heel duidelijk uitgelegd welk onderdeel voor welk doel is.

En ik gebruik altijd Klopper..Zowel voor mix als botercreme.

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd