76

Re: [HOW-TO] Stained glass cookies of Glas in lood koekjes

Lief dat je meedenkt  :thumb:

Ik heb een deel direct meegebakken, een deel vanaf het begin.......
Warmte van lampjes kan het niet zijn, wat wel zou kunnen is vocht (ik droog de was al weken binnen, dus de ramen zijn ook regelmatig behoorlijk beslagen: en zoooo blij met mijn vandaag gekochte droger  ;) )

Re: [HOW-TO] Stained glass cookies of Glas in lood koekjes

Ik heb ze de laatste paar minuten meegebakken.

Vocht kan het bij mij niet zijn, want ons huis/woonkamer is helemaal niet vochtig...

78

Re: [HOW-TO] Stained glass cookies of Glas in lood koekjes

kan aan de temperatuur in je huis liggen.
en de luchtvochtigheid.
vocht hoef je niet te zien maar is er altijd wel.

vini vidi velcro
ik kwam, ik zag, ik bleef plakken!

79

Re: [HOW-TO] Stained glass cookies of Glas in lood koekjes

Ik heb mijn zusje een aantal gegeven op haar verjaardag. Die vierde ze 11 december en ze hingen er op 1 januari nog in :)
Ik vroeg al heel verbaasd: hee, zijn ze niet gesmolten? Haha.

Ben dus erg benieuwd waar het aan ligt.

80

Re: [HOW-TO] Stained glass cookies of Glas in lood koekjes

Die in de boom hingen zijn gesmolten...........die ik op het aanrecht in een broodtrommel van mepal heb liggen zijn nog steeds goed.........waar het dan aan ligt?
Ik heb een taartboek waarin een soortgelijk idee wordt gebruikt om schotsjes op de taart te maken, en daarin staat ook dat het een week hard blijft.........en daarna zacht zal worden. (ga morgen ff de titel erbij zoeken............nu geen zin meer  ;) )

81

Re: [HOW-TO] Stained glass cookies of Glas in lood koekjes

Karin09 schreef:

Die in de boom hingen zijn gesmolten...........die ik op het aanrecht in een broodtrommel van mepal heb liggen zijn nog steeds goed.........waar het dan aan ligt?

Dan heeft het volgens mij toch met het vocht te maken. Kerstboomnaalden bevatten veel vocht. Dat zie je ook als de boom wat ouder wordt en de naalden drogen uit. Waarschijnlijk geeft de ene boom meer vocht af dan de andere waardoor de snoepjes soms wel en soms niet smelten...denk ik :think:

Re: [HOW-TO] Stained glass cookies of Glas in lood koekjes

We weten nu in ieder geval dat we als we ze in de boom willen om de paar dagen koekjes moeten bakken  :+

83

Re: [HOW-TO] Stained glass cookies of Glas in lood koekjes

Mijn zusje had ze ook in de boom hangen en daar hebben ze toch ruim 2 weken gehangen zonder te smelten.

84 Laatst bewerkt door djehr (30-01-2012 19:48)

Re: [HOW-TO] Stained glass cookies of Glas in lood koekjes

Kwebbeltje heeft in plaats van snoepjes Isomalt gebruikt en de koekjes versierd met fondant  :)
http://a4.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/399895_231870550231181_100002247126343_529752_1648648411_n.jpg
De HOWTO van de koekjes met isomalt vind je in dit topic

85

Re: [HOW-TO] Stained glass cookies of Glas in lood koekjes

dit ga ik proberen

86

Re: [HOW-TO] Stained glass cookies of Glas in lood koekjes

Wat een super leuk idee. Wilde binnenkort koekjes gaan bakken met ons nichtje. Die vind dit vast leuk  :Y

87

Re: [HOW-TO] Stained glass cookies of Glas in lood koekjes

Ik weet dat dit een oud topic is, en dat de vraag waarom ze smelten in de kerstboom in deze tijd  van het jaar niet aan de orde is. (Ik kwam dit topic toevallig nu tegen) Maar zou het probleem misschien kunnen liggen in het feit dat sommige mensen een kunstkerstboom hebben, en andere een echte kerstboom?

Re: [HOW-TO] Stained glass cookies of Glas in lood koekjes

Heel leuk recept! Ik zag een tijdje geleden een soortgelijk recept, alleen hadden ze er 4 'raampjes van glas-in-lood'van gemaakt.
Laterna ineen gezet en een theelichtje ingezet zodat je een windlichtje had. Echt geweldig!

"A party without CAKE is just a MEETING"
www.sweetcleefcakes.nl

89

Re: [HOW-TO] Stained glass cookies of Glas in lood koekjes

Ik had een nepboom en daar smelten ze niet in. Ook had ik mijn zusje een aantal cadeau gedaan en ook die smelten niet maar zij had een echte boom....

90

Re: [HOW-TO] Stained glass cookies of Glas in lood koekjes

Ik had een nepboom en daar smelten ze niet in. Ook had ik mijn zusje een aantal cadeau gedaan en ook die smelten niet maar zij had een echte boom....

91

Re: [HOW-TO] Stained glass cookies of Glas in lood koekjes

Ook raar, 2 vragen beantwoord en mijn bericht staat er ook 2x....?

92

Re: [HOW-TO] Stained glass cookies of Glas in lood koekjes

wat leuk had het nog nooit gezien
dit ga ik zeker nog is proberen :thumb:

93

Re: [HOW-TO] Stained glass cookies of Glas in lood koekjes

Wouw!
Dit is leuk!!!!!

94 Laatst bewerkt door momfert (19-12-2012 09:36)

Re: [HOW-TO] Stained glass cookies of Glas in lood koekjes

Wouw!
Dit is leuk!!!!!

* edit: oeps, sorry, dubbel.

Re: [HOW-TO] Stained glass cookies of Glas in lood koekjes

geweldig

https://www.facebook.com/Fienstaarten
hoogeloon nbr omgeving eindhoven

Re: [HOW-TO] Stained glass cookies of Glas in lood koekjes

geweldig

https://www.facebook.com/Fienstaarten
hoogeloon nbr omgeving eindhoven