1

Onderwerp: [HOWTO] Hoe word je volger van een blog?

Ik heb net als vele andere forumleden een weblog.

En in een aantal topic's over weblogs kwam ik reacties tegen dat mensen volger waren geworden maar ze niet precies wisten wat het inhield en wat je ermee kan.
Ook mensen in mijn omgeving vinden mijn blog leuk maar weten vaak niet dat je een blog kan volgen en dit kan opslaan in een zogenaamd "reader"programma.

Om die reden heb ik op mijn blog een stap voor stap gemaakt over hoe je een blog kan volgen en waarom dat leuk is, maar ook hoe je deze blog kan volgen en hoe je dat via een reader kan doen.

Die stap voor stap vind je hier

Ik hoop dat jullie er wat aan hebben en als jullie eventueel vragen of suggesties hebben, dan hoor ik die natuurlijk graag.

Groetjes en misschien tot blog's

Marieke

Voor creatieve ideeën en inspiratie kijk je op Gewoon Marieke & voor printables voor Dessert-Tables op Gewoon Marieke Printableshop.

2

Re: [HOWTO] Hoe word je volger van een blog?

Ik heb even op je blog gekeken, wat leuk allemaal! en een goede uitleg om volger te worden!

Ik bak in een 4-oven AGA,
Aga gebruikers groep: https://www.facebook.com/groups/715038115222711/

3

Re: [HOWTO] Hoe word je volger van een blog?

Ik vind hem heel erg leuk! Ben trouwens ook volger geworden hihi  :P

x Liefs van Lien x
Lekkere recepten, taarten, cupcakes en reviews: www.joligateau.be

4

Re: [HOWTO] Hoe word je volger van een blog?

Wat leuk dat je een volger bent geworden van mijn blog Lien, ik ben ook meteen volger geworden van jouw blog en wat ziet jouw blog er leuk uit. Ik vind dat zo heerlijk blog lezen.
Ik vergelijk het zelf altijd met tijdschriften maar dan gratis. Heerlijk.

groetjes,

Marieke

Voor creatieve ideeën en inspiratie kijk je op Gewoon Marieke & voor printables voor Dessert-Tables op Gewoon Marieke Printableshop.

5

Re: [HOWTO] Hoe word je volger van een blog?

Hoi Marieke, je bent een schat!!!! Ik wilde me hier steeds in gaan verdiepen, maar zag steeds door de bomen het bos niet meer... Maar dankzij jou is het me gelukt! Ik volg nu 10 blogs (natuuuurlijk ook de jouwe!) en heb inmiddels ook een volgaccount gemaakt bij google friend connect, dus kan ik ook gevolgd worden, leuk! :)

Ik heb je titel meteen maar even aangepast, zodat iedereen weet dat je een how-to in de aanbieding hebt ;) Ik zet m trouwens meteen op mijn linkjessite, handig! (Als je dat liever niet hebt, moet je maar even mailen).

Groetjes, Jozien.

Eigen taart is goud waard! ;)
Klik HIER voor mijn linksite allesovertaart.nl met how to's en HIER voor links van medebaksters!

6

Re: [HOWTO] Hoe word je volger van een blog?

Dank je wel Jozien. Natuurlijk vind ik het niet erg om op jouw site te zijn. Ik gebruik je linkjessite best vaak. Handig om alles bij elkaar te hebben :Y .

Ik liep er al een tijdje mee om een bericht te maken over het volgen van blogs, vooral omdat als je het door hebt erg makkelijk is. En laatst had Suiker-taartjes Suuz een topic over haar blog waarbij ik vaak de reactie zag "ik ben volger, maar ik weet niet wat het inhoud" dat ik dacht ik maak de stap voor stap en zet hem ook hier.

Maar ik ben blij dat het duidelijk genoeg is.
En ik ben ook jouw volger geworden op jouw blog.

Groetjes,

Marieke

Voor creatieve ideeën en inspiratie kijk je op Gewoon Marieke & voor printables voor Dessert-Tables op Gewoon Marieke Printableshop.

7

Re: [HOWTO] Hoe word je volger van een blog?

Ik ben wel een beetje nieuwsgierig of er mensen zijn die echt blogs zijn gaan volgen op de manier zoals ik het hebt uitgelegd. Of dat er misschien nog onduidelijkheden zijn in mijn uitleg.

Groetjes,

Marieke

Voor creatieve ideeën en inspiratie kijk je op Gewoon Marieke & voor printables voor Dessert-Tables op Gewoon Marieke Printableshop.

8

Re: [HOWTO] Hoe word je volger van een blog?

Ik vind het heel duidelijk, maar dit is misschien omdat ik het zelf ook zo doe zoals je het uitlegt.

Wat ik nog wel als opmerking had is dan je misschien links kan plaatsten naar pagina's die je aanhaalt. Bijvoorbeeld bij het item google-reader ga je naar 'mijn producten', je kan mss uitleggen waar deze pagina zich bevind? Want er zijn volgens mij mensen die dit ook niet weten. Het is maar een idee :)

x Liefs van Lien x
Lekkere recepten, taarten, cupcakes en reviews: www.joligateau.be

9

Re: [HOWTO] Hoe word je volger van een blog?

Ik heb er wat linkjes bij gezet.

Maar ik denk dat meeste mensen die blogs volgen zelf ook bekend zijn met google-reader of een andere manier van blogs volgen.

Maar ik ga altijd voor zo duidelijk mogelijk dus de linkjes staan erbij.

Groetjes,

Marieke

Voor creatieve ideeën en inspiratie kijk je op Gewoon Marieke & voor printables voor Dessert-Tables op Gewoon Marieke Printableshop.

10

Re: [HOWTO] Hoe word je volger van een blog?

Super..................en via reader ideaal om blogs te volgen!

Bedankt voor je uitleg!!!

11

Re: [HOWTO] Hoe word je volger van een blog?

Super  :thumb:

x Liefs van Lien x
Lekkere recepten, taarten, cupcakes en reviews: www.joligateau.be

12

Re: [HOWTO] Hoe word je volger van een blog?

Ik heb het bloggen vandaag een nieuwe dimensie gegeven. Een aantal hier op het forum hadden het al gezien. Ik heb vandaag Blog*a*Round in het leven geroepen. Op deze manier kun je leuke blogs ontdekken waar je normaal misschien niet op had geklikt. Wil je weten hoe? Klik dan even hier.

Groetjes Marieke

Voor creatieve ideeën en inspiratie kijk je op Gewoon Marieke & voor printables voor Dessert-Tables op Gewoon Marieke Printableshop.

Re: [HOWTO] Hoe word je volger van een blog?

Marieke, dankzij jouw uitleg volg ik mijn lievelingsblogs nu ook via reader, veel makkelijker om dagelijks de nieuwe posts te lezen ipv ze één voor één af te gaan in mijn favorietenlijst. Nu zie je meteen wie iets nieuws heeft gepost en wie niet.
:thumb:  "nen dikke merci" zoals wij dat hier zeggen.  :lol:

"de blog *a*round" is (nog) niet voor pij, want heb (nog) geen blog.

14

Re: [HOWTO] Hoe word je volger van een blog?

koekebakkevlaaie schreef:

Marieke, dankzij jouw uitleg volg ik mijn lievelingsblogs nu ook via reader, veel makkelijker om dagelijks de nieuwe posts te lezen ipv ze één voor één af te gaan in mijn favorietenlijst. Nu zie je meteen wie iets nieuws heeft gepost en wie niet.
:thumb:  "nen dikke merci" zoals wij dat hier zeggen.  :lol:

"de blog *a*round" is (nog) niet voor pij, want heb (nog) geen blog.

Wat leuk. Dat is ook precies de reden waarom ik reader ben gaan gebruiken. Ik ging in het begin ook mijn favorieten af maar dat werden er zoveel en toen ben ik bij de reader gekomen.

En als je een blog hebt laat je het dan even weten. (een blog is erg makkelijk te maken via blogspot van google. Als je vragen hebt mail je me maar hoor  :Y )

Groetjes,

Marieke

Voor creatieve ideeën en inspiratie kijk je op Gewoon Marieke & voor printables voor Dessert-Tables op Gewoon Marieke Printableshop.