301

Re: Jaaa! weer een nieuwe freubeldag in Deventer: 26 september

Ooo wat een leuke foto's Herma! Ik zet ze denk ik op mijn blog als je het goed vindt?

En ik vond het ook heel leuk en gezellig! En de hapjes waren inderdaad errug  :9  :9 lekker. Heel leuk om allemaal bekenden weer te zien en te spreken.

Het wordt een uitdaging om dit volgend jaar te overtreffen  :/  Misschien maar een jaartje overslaan  :lol: - grapje hoor!!

De Taartatelier en workshopruimte in Deventer, Zutphen, Apeldoorn en Raalte (Lettele, spanjaardsdijk 92B). http://www.zoetenzodeventer.nl. en  https://www.facebook.com/ZoetenZoDeventer

302

oh meiden wat jammer dat ik er niet bij kon zijn, het klinkt allemaal erg gezellig en de foto's stralen dat ook uit!
mijn werk van vandaag ga ik nu in de babbel posten...

Groetjes, Dorothea.

303

Vond het ook ontzettend gezellig vanmiddag! Veel nieuwe leuke taartendames ontmoet, lekker gesnoept en gegeten, veel dingen geleerd, en nuttige tips geleerd!!
Alleen...
Weinig zelf gefreubeld  :lol:
Maar...
Kon het niet laten, en ben bij thuiskomst toch nog aan de slag gegaan met wat Mariabiscuitjes en icing  :)  En het is gelukt!!
Nieuwe verslaving ontdekt  :lol:

304

Baal ook wel dat ik toch op het laatst af gezegd heb, maar heb een heerlijke dag gehad waarin ik even tot mezelf kon komen, is soms ook heel veel waard! Hopelijk volgend jaar er weer bij!

305 Laatst bewerkt door rosajati (28-09-2010 12:33)

Kan me alleen maar aansluiten. Leuke mensen gesproken (ook minder hoor, want Herma die foto....................... :s ), veel geleerd en gezien. Vooral weer erg weinig gedaan.... Heerlijk gesnoept. Ga het nog eens zeggen, al weet je het allang Annemiek, wat waren die rolletjes lekker zeg! Nog even bij Marije geshopt en ook nog iets van de tweedehands tafel! Al met al een heel geslaagde middag.

Zo, zonder gekheid, volgens mij is er gelijk ook een nieuw clubje freubelers ontstaan.... Dames, ik heb er in ieder geval zin in!

Enne Herma is ook gewoon heel aardig hoor!

Enjoy!

306 Laatst bewerkt door Hertje (27-09-2010 23:05)

@ Sandra, jij stond daar toch niet raar op?
Ik weet dat ik niet fotogeniek ben, maar dit.......  :s   :s  :s

Dus.........dealtje? Als jij mijn foto weghaalt, delete ik die van  jou.

@ Marije: goed idee, de foto's op je blog! (maar dan zonder dat leuke exemplaar dat Rosajati hierboven postte)
Ik zal je de andere ook mailen.
Ik maak normaal nooit zoveel foto's, maar het werd me nu gevraagd door jullie, dus vandaar.

Ik kijk nu al uit naar volgend jaar (maar loop dan wel met een boog om etagères heen, heb de hele nacht wakker gelegen door een nog pijnlijker hand door de etagère-vang-actie).

Denk in mogelijkheden, niet in beperkingen!

307

Was leuk gisteren! :) Veel gekletst en weinig gefreubeld....wel weer vee; inspiratie opgedaan (vooral die leuke koekjes toren)!!

En hierbij dan het recept van de Witte Chocolade taart...speciaal voor Cassie. ;)

Ingrediënten: 200 g bloem,50 g witte basterdsuiker, 1 zakje vanillesuiker,75 g koude boter, in blokjes + extra om in te vetten, 1 citroen, 4 eieren, 4 x 100 g witte chocolade, 500 g crème fraîche,
500 gram steunvulling (bijv. gedroogde linzen of -bonen

Bloem zeven en de basterd- en de vanillesuiker erdoor roeren. Voeg de boter toe tot kruimels kneden. Dan de gele schil van de citroen raspen en samen met 1 ei toevoegen. Vervolgens weer kneden totdat het soepel wordt. Een grote bal maken, vershoudfolie eromheen en een half uurtje in de koelkast leggen.
Dan deeg uitrollen en springvorm bekleden (mijn springvorm is ca. 26 doornsee). Zorg dat je wel een opstaande rand van min. 2,5cm hebt, anders past de vulling niet. Wel alles even goed invetten/bekleden met bakpapier. Even gaatjes prikken in de bodem en dan de vorm minstens een half uurtje in de koelkast leggen.
Oven voorverwarmen 200 °C. Aluminiumfolie op de boedem leggen en de steunvulling daarin doen. Bak de bodem 10 min. in de oven. Daarna steunvulling en folie verwijderen en nog eens 5 minuten in de oven bakken.
Laat300 g chocolade au bain-marie smelten. Doe de gesmolten chocolade in een mengkom en voeg de crème fraîche toe. Voeg 1 voor 1 de resterende eieren toe. Schep het mengsel in de bodem en bak de taart 25 min. op 180°C. De vulling wordt niet hard maar stevig, maar zal (met name in het midden) nog wat lobbig zijn. Dat mag. De taart laten afkoelen. Daarna de rest van de chocola smelten en erover smeren en in de koelkast koud laten worden.

Eet smakelijk!! :)

taart taart en nog eens.....taart!

308

detaarteter schreef:

En hierbij dan het recept van de Witte Chocolade taart...speciaal voor Cassie. ;)

Ooooh... MMmmmmmm......
Super!!!!! Dankjewel !!!!!!!!

309

gaan er ook nog dames naar taart en trends? gezellug!

en vivian ik heb je opgelicht haha ik heb 2 bloemetjes bij de tweede kans tafel bij mijn tas gelegt en niet betaald  :s  :s  :s

dus je krijgt nog 3 euro van moi! ff kijken hoe en wat maar dan weet je dat  :+ 

groetjes angel

kijken of we er weer wat van kunnen bakken !!!!

310

Was het van plan, maar vervolgens zonder erbij na te denken een vakantie geboekt.. :grr:
Maar een weekje zon is ook meer dan welkom  :Y

311

angel schreef:

ja, sandra en ik (astrid) gaan op zaterdag. :Y

312

Assie de Graaf schreef:
angel schreef:

ja, sandra en ik (astrid) gaan op zaterdag. :Y

ooooh dan ga ik ook met abigail en ferdinand! dan zien we elkaar daar ook nog leuk leuk!

ik mag mee liften ik ben niet zo handig op de snelweg he dames oa renee hahahaha

is het een grote beurs ???? en moet je een grote beurs met centjes mee nemen of kan je niet veel kopen?

jammer daf! ach we zien elkaar binnenkort  :P

groetjes angel

313

Helaas ga ik niet, lichamelijk gaat dat denk ik niet goed. Ahh we hebben allemaal een auto maar een bestuurder is inderdaad wel lastiger ;) Angel als je zin hebt om een keer koffie te drinken je weet me te vinden, natuurlijk geldt dit ook voor de andere dames!! Ik hoop in januari de zolder af te hebben en dan kunnen we daar met ik denk ongeveer 8 man ook tussendoor gaan freubelen, lijkt me zo leuk!! Ik hoop jullie allemaal weer snel een x te zien

Kitchen Corner, Nieuwstraat 15, Deventer. di-wo,vr 10:00-17.30 uur, donderdag van 10:00-20:00 uur en zaterdag 10:00-17:00 uur.
Voor cursus PME en diverse workshops kijk op de site www.kitchencorner.nl

314 Laatst bewerkt door rosajati (28-09-2010 12:33)

Herma, ik zal je foto verwijderen hoor! Die van mij mag je ook gewoon laten staan, zie maar....

Tja een echt hele grote beurs is het niet, maar toch precies groot genoeg om je een hele poos goed te vermaken... Wij gaan inderdaad zaterdag, er is eventueel nog plek hoor in de auto.
Enne die flinke beurs meenemen..... Hier wel (en anders kan je ook nog wel pinnen....) :+

Ps Herma, de volgende keer die etagere laten schieten hoor! Is het niet waard om zoveel last van te hebben...... (okee ik had hem ook nog niet betaald.....)

Enjoy!

315 Laatst bewerkt door Hertje (04-01-2011 11:07)

Wat was het leuk, de freubeldag! :thumb:  :)

@ Sandra, thanx!
Jij kunt ook weer anoniem over straat ;) je foto is verwijderd.
Suf toch, met die etagère, er staan er hier drie in huis, nooit iets mee aan de hand.

@ Soesa: Wat vervelend dat het niet goed met je gaat, hopelijk knap je snel weer op, beterschap!

Guus komt in ieder geval op zaterdag naar T & T en ik hoop natuurlijk mee te kunnen. Leuk dat een aantal van jullie daar ook is dan. :)

Denk in mogelijkheden, niet in beperkingen!

316

dat zou leuk zijn herma!!!!!!! duimen voor je!

maar hoe kom ik aan een leuke aventar ik ben de hele middag al bezig een foto van mijn draakje erop te krijgen ik ben nog zo kaal haha

maar de foto verklein ik wel maar dan krijg je een rare foto kijk maar even naar mijn draakje hahaha ziet er niet uit he?

tips???????? thanx

317

Heej angel,
Ik zag je vandeweek staan bij het bruggetje en vanmorgen in de school.
We wonen dus behoorlijk bij elkaar in de buurt lijkt me zo :)

318

sjackie schreef:

Heej angel,
Ik zag je vandeweek staan bij het bruggetje en vanmorgen in de school.
We wonen dus behoorlijk bij elkaar in de buurt lijkt me zo :)

oh ja sorry ik ben echt een kip hoor ik zie vaak mensen niet eens haha wat leuk! mailen dan maar he? eens afspreken een idee?

gezellugggggg groetjes angel

319

Wanneer is er weer een frobel dag?

Ik woon in Deventer en het lijkt mij erg leuk en leerzaam. :D

Hobby's: bloemschikken~zeep + zeepkettingen ~creatief met servies~ enz enz.

320

Ook hier nog maar even een balletje opgooien over het nieuwe topic. :D
Hengelo is toch niet zo ver van Deventer. O-)

http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … ?id=128861

Benieuwd naar mijn blog? Klik hier!