1

Onderwerp: chocolade kokosmousse!

heerlijke vulling voor taarten!

Benodigdheden:

* 200 ml kokosmelk
* 200 ml slagroom
* 4 blaadjes gelatine
* 3 zakjes vanillesuiker (eventueel meer naar smaak)
* 200 g chocolade
* eventueel een zakje klopfix naar behoefte

De gelatine weken in een kommetje met koud water. De kokosmelk verwarmen in een pannetje en de chocolade erin smelten. Als de chocolade is gesmolten, de suiker toevoegen. De geweekte gelatine uitknijpen en oplossen in het warme mengsel. Het geheel laten afkoelen in de koelkast.
De slagroom vervolgens stijfkloppen, eventueel met een zakje klopfix. Hierna de slagroom mengen met het afgekoelde kokosmelk-chocolademengsel en laten opstijven in de koelkast.

Als je het een dag in de koelkast laat staan, kan het een beetje 'plakkerig' en erg stijf worden, in dat geval gewoon even nog een keertje de mixer er door heen halen en je hebt een heerlijke, handelbare, mousse!

tip: een beetje kokosrasp erdoorheen roeren! of eventueel bij het vullen van je taart de kokosrasp over de mousse heen strooien.

Piglet: "Pooh, how do you spell love?"
Pooh: "you don't spell it, you feel it."

2

Re: chocolade kokosmousse!

Klinkt heerlijk, ga het op mijn lijstje zetten

Kitchen Corner, Nieuwstraat 15, Deventer. di-wo,vr 10:00-17.30 uur, donderdag van 10:00-20:00 uur en zaterdag 10:00-17:00 uur.
Voor cursus PME en diverse workshops kijk op de site www.kitchencorner.nl

3

Re: chocolade kokosmousse!

Dankjewel voor het plaatsen! Klinkt erg lekker, ik zet hem op de site en ga hem zelf ook snel proberen. Mmmmmm, met pina colada creme, chocobiscuit en bekleed met rolbare chocolade :)

Eigen taart is goud waard! ;)
Klik HIER voor mijn linksite allesovertaart.nl met how to's en HIER voor links van medebaksters!

4

Re: chocolade kokosmousse!

hallo
Ik ben opzoek naar het recept van de taart. Mijn zoontje wil dat ik hem voor zijn verjaardag maak. Maar ik kan het recept nergens vinden  :o
zou je mij dat willen geven? Of de link ervan geven?
thanks
gr Marieke

5

Re: chocolade kokosmousse!

ik begrijp niet zo goed wat je bedoelt! het recept van de vulling staat hierboven, maar welke taart bedoel je..?

Piglet: "Pooh, how do you spell love?"
Pooh: "you don't spell it, you feel it."

6

Re: chocolade kokosmousse!

de taart waar de vulling in zit is mooi roze. Met jam oid
hoe maak ik die taart.

http://www.deleukstetaarten.nl/administrator/scripts/ckfinder/userfiles/images/rabbeltjechocokokos.jpg

7

Re: chocolade kokosmousse!

haha, neej da's gewoon kleurstof! gewoon een basisbiscuit bakken, en daar een beetje kleurstof aan toevoegen tot je de gewenste kleur krijgt :) ik heb deze gebruikt: http://www.deleukstetaartenshop.nl/prod … b63246fe5a

het 2e laagje is inderdaad wel jam.

succes ermee :D

Piglet: "Pooh, how do you spell love?"
Pooh: "you don't spell it, you feel it."

8

Re: chocolade kokosmousse!

Dit is de 2de taart die ik maak. Naja na mijn talloze appeltaarten. Die gelukkig altijd in de smaak vallen.
Maar ik vind het zo leuk om met marsepein oid dingen te maken. Maar pffff wat moeilijk.
thanks Ik ga hem uitproberen. Post wel een foto als hij klaar is. Duurt nog wel ff hij is pas 11-11 jarig
Dan moet hij eigenlijk oranje met pompoenen erop

9

Re: chocolade kokosmousse!

gaat vast goedkomen hoor :) succes!

Piglet: "Pooh, how do you spell love?"
Pooh: "you don't spell it, you feel it."

10

Re: chocolade kokosmousse!

hoi hoi

kan je deze mouse ook in de vriezer doen

gr wendy

kijk niet naar het verleden maar naar wat de toekomst je brengt
www.my-cake.webs.com

11

Re: chocolade kokosmousse!

sorry voor het late antwoord!! ik zou het eigenlijk niet weten... maar ik zou het gewoon eens proberen en kijken hoe er weer uit komt ;) ik zou zeggen dat het wel moet kunnen eerlijk gezegd.

Piglet: "Pooh, how do you spell love?"
Pooh: "you don't spell it, you feel it."

12

Re: chocolade kokosmousse!

Heeft iemand deze mousse al een geprobeerd? Ik wil hem misschien gebruiken voor een taart op bestelling, maar dan wil ik natuurlijk wel weten of het lekker is :) het klinkt in ieder geval heerlijk  :9

x Liefs van Lien x
Lekkere recepten, taarten, cupcakes en reviews: www.joligateau.be

13

Re: chocolade kokosmousse!

haha, ja, ikke ;) ik vond hem zelf heel erg lekker, anders had ik 'm uiteraard niet gedeeld hier ;)

Piglet: "Pooh, how do you spell love?"
Pooh: "you don't spell it, you feel it."

14

Re: chocolade kokosmousse!

Haha ja, dat is een feit ;) dan ga ik het maar gewoon proberen. Desnoods snoepen we het zelf wel op haha!

x Liefs van Lien x
Lekkere recepten, taarten, cupcakes en reviews: www.joligateau.be

15

Re: chocolade kokosmousse!

Lekkere vulling , staat op mijn lijstje Dank u

16 Laatst bewerkt door Sehnaaz (28-03-2013 15:18)

Re: chocolade kokosmousse!

Rabbeltje schreef:

heerlijke vulling voor taarten!

Benodigdheden:

* 200 ml kokosmelk
* 200 ml slagroom
* 4 blaadjes gelatine
* 3 zakjes vanillesuiker (eventueel meer naar smaak)
* 200 g chocolade
* eventueel een zakje klopfix naar behoefte

De gelatine weken in een kommetje met koud water. De kokosmelk verwarmen in een pannetje en de chocolade erin smelten. Als de chocolade is gesmolten, de suiker toevoegen. De geweekte gelatine uitknijpen en oplossen in het warme mengsel. Het geheel laten afkoelen in de koelkast.
De slagroom vervolgens stijfkloppen, eventueel met een zakje klopfix. Hierna de slagroom mengen met het afgekoelde kokosmelk-chocolademengsel en laten opstijven in de koelkast.

Als je het een dag in de koelkast laat staan, kan het een beetje 'plakkerig' en erg stijf worden, in dat geval gewoon even nog een keertje de mixer er door heen halen en je hebt een heerlijke, handelbare, mousse!

tip: een beetje kokosrasp erdoorheen roeren! of eventueel bij het vullen van je taart de kokosrasp over de mousse heen strooien.

Maakt het uit hoe groot die gelatine blaadjes zijn?
Kan ik bijv. Deze gebruiken? Van dr.Oetker

https://www.google.nl/search?hl=nl& … t0QWX4YAQ#

17

Re: chocolade kokosmousse!

Volgens mij zijn de gelatine blaadjes van dr. Oetker de meest gebruikte. Zijn ook in praktisch elke supermarkt verkrijgbaar. Wat het formaat betreft, ik denk dat dat ook niet zoveel uitmaakt. Vroeger had je grotere blaadjes, maar dunner. Nu zijn de blaadjes kleiner gemaakt, maar iets dikker. Het gaat om de hoeveelheid gelatine waaruit het blaadje bestaat, en ik denk dat dat gemiddeld wel ongeveer overal hetzelfde is. Gelatine blijft (vind ik) toch altijd even uitproberen. Is je eindproduct te stevig, volgende keer een blaadje minder, is je eindproduct te slap, dan volgende keer een blaadje meer. Heeft toch ook iets met persoonlijke smaak te maken.

18

Re: chocolade kokosmousse!

anja66 schreef:

Volgens mij zijn de gelatine blaadjes van dr. Oetker de meest gebruikte. Zijn ook in praktisch elke supermarkt verkrijgbaar. Wat het formaat betreft, ik denk dat dat ook niet zoveel uitmaakt. Vroeger had je grotere blaadjes, maar dunner. Nu zijn de blaadjes kleiner gemaakt, maar iets dikker. Het gaat om de hoeveelheid gelatine waaruit het blaadje bestaat, en ik denk dat dat gemiddeld wel ongeveer overal hetzelfde is. Gelatine blijft (vind ik) toch altijd even uitproberen. Is je eindproduct te stevig, volgende keer een blaadje minder, is je eindproduct te slap, dan volgende keer een blaadje meer. Heeft toch ook iets met persoonlijke smaak te maken.

Bedankt voor je uitleg!
Het is inderdaad even uitproberen.