26

Re: [HOW TO] Topsy Turvy schuin bakken

Nou ja, het kan soms zo simpel zijn.
Zo durf ik me er denk ik wel aan te wagen.
Ga het zeker proberen.

27

Re: [HOW TO] Topsy Turvy schuin bakken

Nu durf ik de stap ook te wagen.. hihihi.... bedankt voor de geniale tip! :thumb:

28

Re: [HOW TO] Topsy Turvy schuin bakken

Zo simpel, geniaal!!

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

29

Re: [HOW TO] Topsy Turvy schuin bakken

Ohhhh wat slim!!! Volgende x probeer ik het ook

30

Re: [HOW TO] Topsy Turvy schuin bakken

Wat is dat goed gelukt!

Groet, Jolanda

31 Laatst bewerkt door CindyM (24-02-2011 17:58)

Re: [HOW TO] Topsy Turvy schuin bakken

nou mijn 3 topsy's (1x24 cm, 1x18cm en 1x12 cm) zitten erin op deze manier gebakken, maar ik ben benieuwd hoe het zal gaan met gaar worden. het lijkt me dat de dunne kant veel sneller gaar is dan de dikke kant en dat de dunne kant dus straks knetterhard is...

ik hou jullie op de hoogte van de baktijden als ze er straks uitkomen.

edit:
12 cm rond = 35 minuten op 170 graden.
18 cm rond = 45 minuten op 170 graden.
24 cm rond = 50 minuten op 170 graden (dit is duidelijk te lang want laten we zeggen dat de bodem lekker krokant is...  :s )

ach, die ene bodem boeit ook niet want die snij ik er gewoon af. alle schuine taarten komen bovenop een recht kapsel van het zelfde formaat zodat elke verdieping extra hoog wordt wat dan hopelijk ten goede komt aan het topsy effect. tis mijn eerste, dus vind het erg spannend. vooral die zijkanten taps snijden lijkt me een crime maar ik wilde het per se met biscuit en niet met cake.

afijn, genoeg gekletst  :)

edit: nu met foto's

http://banaan.zeelandnet.nl/gallery/main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=84671&g2_serialNumber=2.jpg

http://banaan.zeelandnet.nl/gallery/main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=84676&g2_serialNumber=2.jpg

En de kleinste staat niet op de foto maar is ook prima gelukt  :)

32

Re: [HOW TO] Topsy Turvy schuin bakken

Super idee! Ik ga het zeker eens uitproberen  :Y

33

Re: [HOW TO] Topsy Turvy schuin bakken

Hoe simpel kan het leven zijn hè....ga ik ook proberen!!! Thx voor de tip :Y

Je weet nooit wat je kunt, totdat je het geprobeerd hebt...

34

Re: [HOW TO] Topsy Turvy schuin bakken

Ik wil hem ook een x gaan maken, had van de week een how to gekeken maar ik ben niet zo goed in het snijden van dingen dus dan ga ik scheef waar het dan net niet moet :rolleyes: ,zo wil ik het ook een x proberen het is ook fijn dat Cindym er de baktijden bijzet , ik houd het in de gaten

35

Re: [HOW TO] Topsy Turvy schuin bakken

Zie dat je hem net heb bijgewerkt, ga hem binnenkort proberen, jij veel succes en maak een foto he, kunnen we mooi zien hoe die is geworden, bedankt

36

Re: [HOW TO] Topsy Turvy schuin bakken

Ik heb dit ook al eens zo gedaan en het werkt inderdaad prima (volgens mij had ik het hier ergens op het forum gelezen dat dat zo kon), maar waar je wel rekening mee moet houden is de hoeveelheid beslag die je erin doet. Hij stroomt nu namelijk wel sneller over (dat is dus ook al een keer gebeurd) en dan heb je zo'n vesuvius uitbarsting in je oven :D

37

Re: [HOW TO] Topsy Turvy schuin bakken

Whaha lange neus naar Fat Daddyo en PME dus  :lol:

Groetjes Melanie

38

Re: [HOW TO] Topsy Turvy schuin bakken

Even iets anders.... Stut je dit zoals een gewone stapeltaart?

Re: [HOW TO] Topsy Turvy schuin bakken

Dat ik daar nou niet zelf op ben gekomen! Laatst ook staan snijden voor mijn eerste topsy turvy, maar de volgende ga ik zeker op deze manier proberen.

Deborah schreef:

Even iets anders.... Stut je dit zoals een gewone stapeltaart?

Heb ik wel gedaan.

40

Re: [HOW TO] Topsy Turvy schuin bakken

Wat een ontzettend goed idee! Tis zo simpel maar je moet er wel ff op komen he?  :thumb:
Ben wel benieuwd tot hoever je de bakvormen vult? Neem aan dat er minder deeg in gaat dan bij een "normale" biscuit?

Groetjes Eline

41

Re: [HOW TO] Topsy Turvy schuin bakken

wipneus schreef:

Wat een ontzettend goed idee! Tis zo simpel maar je moet er wel ff op komen he?  :thumb:
Ben wel benieuwd tot hoever je de bakvormen vult? Neem aan dat er minder deeg in gaat dan bij een "normale" biscuit?

nee hoor, bij mij niet  :) . gewoon flink ophogen met bakpapier (zie mijn foto's een berichtje of 6 omhoog) en dan komt het allemaal goed. ik vul mijn bakvormen meestal tot net onder de rand.

42

Re: [HOW TO] Topsy Turvy schuin bakken

Wow geniaal en ik zat laatst te kijken om de tt bakvormen te kopen maar niet meer nodig zo te zien :p

43

Re: [HOW TO] Topsy Turvy schuin bakken

Dank je wel voor je snelle antwoord Cindy. Ik had idd je foto's gezien, het lijkt niet moeilijk  ;)  :lol: . Gewoon maar es proberen.

Groetjes Eline

44

Re: [HOW TO] Topsy Turvy schuin bakken

Lijkt me erg handig. Heeft iemand dit al uitgeprobeerd? Ik moet volgende week 1 gaan maken. En dit lijkt me echt heel handig. Snijden jullie dan ook nog de cake bij? En dan bedoel ik van boven naar onderen zeg maar.

Re: [HOW TO] Topsy Turvy schuin bakken

Even een reactie zodat ik dit topic weer terug kan vinden bij 'mijn berichten'.  ;)

46

Re: [HOW TO] Topsy Turvy schuin bakken

Heeeeeeeeel erg bedankt echt een supertip :D  :thumb:

walking on buttercreamclouds .....

47

Re: [HOW TO] Topsy Turvy schuin bakken

Ik had dit een hele tijd terug al eens hier ergens op het forum gelezen

groetjes Hanneke

48

Re: [HOW TO] Topsy Turvy schuin bakken

is ook een heel oud topic, Hanneke  ;)

Groetjes, Dorothea.

Re: [HOW TO] Topsy Turvy schuin bakken

Klopt dat het oud is maar dit wilde ik terug kunnen vinden en dat gaat gewoon het snelste als je hebt gereageerd vandaar!

50

Re: [HOW TO] Topsy Turvy schuin bakken

glinster grijs schreef:

Klopt dat het oud is maar dit wilde ik terug kunnen vinden en dat gaat gewoon het snelste als je hebt gereageerd vandaar!

:think: als iedereen dat zo gaat doen, krijgen we wel een heel druk berichtenverkeer  :think:

Je kunt je ook abonneren op het topic, en het dan terugvinden bij Mijn Abonnementen  ;)