1

Onderwerp: ruim 10 maanden geleden..(nu met foto's)

dat mijn zoon in het gips moets omdat hij BOTOX in beide beentjes gekregen heeft ivm met zijn handicap.
Nu 10 maanden later gaat hij wederom in het gips en dt keer zonder BOTOx. dat nog steeds heel veel effect heeft gehad en door het vele trainen houden we alles nog heel goed op lengte. Maar omdat hij nu een stuk beter is gaan lopen, gaat hij tegen zijn spalken in hangen...Klinkt een beetje raar. Zie de spalken als skischoenen. hard en stug. Je kunt daar tegenin gaan hangen zonder dat je omvalt zeg maar. Dat doet mijn zoontje nu dus ook met als gevolgd dat de spalken nu alweer total loss zijn. We moesten dus op zoek naar een andere oplossing.
Voor een week of 6 terug hebben we dan ook een gangbeeldanalyse gemaakt ( je looppatroon wordt dan door 3 camara's gefilmd) en als je dan beeldje voor beeldje bekijkt, zagen we dat zijn linkerhieltje net de grond niet raakt ( voor de BOTOX liep hij onwijs op zijn tenen en nu dus op 1 cm. na bijna de grond raken is dus een verbetering van bijna 95%)
Hoe dan ook, hij gaat nu 2 weken in het gips om weer een beetje lengte terug te winnen en als hij daarmee klaar is zijn zijn nieuwe spalkjes ook klaar! Dit is een ander type spalk, eens kijken hoe hij zich daarmee gaat redden en hoe lang ze het uit gaan houden.

2

Re: ruim 10 maanden geleden..(nu met foto's)

wat een weg dat je moet afleggen om het beter te krijgen,hopeliijk komt het allemaal goed met veel geduld

Tegen de stroom ingaan is de enige manier om bij de bron te komen

Wat goed zeg dat er zoveel resultaat is, super!! Hoe vindt hij het zelf in het gips?, heeft hij er moeite mee? hopelijk niet... Ik zal duimen voor jullie dat hij vooruitgang blijft boeken, want door dat soort dingen hou je natuurlijk vechtlust en doorzettingsvermogen...Ik heb echt bewondering voor jullie, want het zal echt niet altijd makkelijk zijn, maar daar hebben we het zondag ook al over gehad... Ik vindt het leuk je even gesproken te hebben op de beurs in Alphen.

Ben je benieuwd naar mijn nieuwste taarten/cc's Neem dan hier een kijkje: www.suikermieke.nl

4

Ik kan me nog levendig herinneren hoe blauw ik mijn duimen geduimd heb vorige keer :). Ik zal me alvast mentaal voorbereiden op opnieuw blauwe duimen :lol:
Nee zonder zotheid. Ik ben heel blij voor hem en voor jullie dat er al zoveel resultaat gehaald is :thumb:. Nu op naar nog een beetje meer (hondenhuys doet het hier (=camping) niet anders had ik een dikke kus-smiley erachter gepost).

Groetjes, Carin
If at night you cannot sleep, count your blessings instead of sheep

5

ik duim mee voor goed resultaat!!

Groetjes, Dorothea.

6

Thanxs meiden voor al die dikke duimen, die doen me goed. De weg is lang en telkens zal hij weer in een dalletje terecht komen waardoor er weer actie ondernomen moet worden. Wat we op deze manier proberen is dat hij niet iedere keer BOTOX nodig heeft, want dat is zo onwijs intensief ( het trainen erna dan).

@annemieke-76: ik vond het ook erg leuk en ja het is gewoon soms moeilijk en niet leuk. Ik probeer er alleen niet te lang bij stil te staan hoor....zonde van mijn energie.

Er ging vanochtend wel wat door me heen: in bed, strak tegen me aangekropen vroeg hij: mam, toen jij vroeger klein was en ook slappe beentjes had, kreeg jij toen ook gips.......Hij is er op zijn manier mee bezig en nee ik denk niet dat hij het leuk vind, maar ook daar moeten we niet teveel aandacht aan schenken. Het is nog een paar dagen vakantie en ik ga er nog even een paar leuke dagen van maken. Ach en op school zal hij wel alle aandacht krijgen ( hetgeen hij prachtig vind) ivm zijn gips. Vorig jaar was het zomervakantie.....We verwennen hem maar een beetje.....Het moet toch leuk blijven.

7

Heel veel sterkte!! zeker ook voor je zoon :thumb:

Ik hoop voor jullie dat het helemaal weer goedkomt. Gelukkig heeft hij al een goed resultaat, dat is erg hoopgevend.

Het tegenhangen in spalken is een heel bekend verschijnsel, dat bijna iedereen gaat doen, als hij langere tijd een spalk heeft. Hem iedere keer helpen herinneren dat hij actief moet staan kan voor korte tijd helpen, want het leidt vaak tot ergernis en frustratie. Ik hoop dat er een aangenaam en werkzaam alternatief is.

Een dikke knuffel voor jullie allemaal!

Gewoon omdat het leuk is een taart te zijn
Groetjes Heidi

8

Wat een goed nieuws dat de BOTOX zo veel goeds heeft gebracht en brengt !!!
Hopen dat de nieuwe spalken nu beter hang-proef zullen zijn want een kind hoort niet in een ziekenhuis  :nooo

Heel veel sterkte !

Groetjes Nicole

9

Wat fijn dat er al zoveel vooruitgang is geboekt!
Ook ik duim mee voor een goed resultaat van de komende gipsbehandeling van je zoon .
't Was leuk om je even te spreken in Alphen.  :Y

Denk in mogelijkheden, niet in beperkingen!

10

super dat hij zo vooruit gegaan is.
duim ook mee voor dat deze gipsbehandeling goed resultaat boekt.
:thumb: voor de kleine man

groetjes emmy
u kunt al mijn taarten bekijken op www.emmy635.mijnalbum.nl

11

Inmiddels heeft mijn zoon 2 met gips versierde benen...Moet zeggen dat de arts goed te srpeken was over de metingen..... Een aantal spieren waren zelfs nog meer verbeterd ten opzichte van de vorige keer en de rest was gelijk gebleven!  :thumb:

Ze deden het erg leuk in Nijmegen, je kunt merken dat ze vaker kinderen gipsen..is ook heel vornaam hoor! En ze hebben super gips daar! En omdat het zijn feestje is ( voor zover je er een feestje van kan maken) heeft hij nu 1 been met militairengips en een been met dinogips........ :lol: Geweldig dat het op zo'n manier kan!

Volgende week dus terug en dan mag hij wederom weer wat kiezen! Moet zeggen dat hij het ook allemaal maar toe laat en over zich heen laat komen......Oké we geven wel mee dat het er nu eenmaal bijhoort.

Kreeg een beetje op mijn kop  :s vanochtend dat ik met hem meepraatte over het feit dat spalken stom zijn. Ja sorry maar dat zijn ze toch ook...ik hak liever mijn eigen been eraf als hij daardoor van dis stomme dingen af zou kunnen komen.....
En het is maar hoe je het brengt hoor......kan moeilijk zeggen dat het leuk is etc..want dat zijn ze gewoon niet. We moeten het ermee doen en ze hebben een doel, maar that's it.

Nu hopen dat hij een beetje nachtrust heeft! Zo ja dan zit het gips goed! Gelukkig is Crijn hier erg duidelijk in!

12

ik duim ook mee!
Goed dat hij er zo goed mee omgaat! en fijn dat ze zulke leuke kindergipsen hebben!

Overigens vind ik niet dat ze jou op je kop moeten geven, zo'n kind merkt het meteen als jij gaat zeggen dat het niet zo stom is terwijl je het niet meent, en je bent eerlijk en het gevolg is dat Crijn er hardstikke goed mee omgaat! Waar bemoeien ze zich mee! :P ik concludeer uit zijn goede meewerking en vooruitgang dat jullie het super goed doen! :thumb:

13

Ik vind het juist hartstikke goed dat je zo eerlijk tegen hem bent. Natuurlijk zijn die spalken stom, hij zal raar staan te kijken als jij zegt dat ze leuk zijn toch?

super trouwens dat ze zo goed zijn ingespeeld op kinderen. dat je je eigen gips mag kiezen maakt het toch iets minder erg.

Geweldig dat de vooruitgang zo goed gaat, nu hopen dat het laatste stukje net zo goed gaat!

14 Laatst bewerkt door isabel-le (13-05-2010 06:37)

Fijn om dit te horen. Mijn gevoel zegt ook dat ik het goed doe, anders zou hij zeker niet zo meegaand zijn en grapjes maken en iedereen om zijn vingertje winden..want daar is hij een kei in hoor!
Op het RC noemt iedereen hem al bij zijn naam..hahahaha je vergeet hem ook niet hoor en als je een klik met hem hebt al helemaal niet.

We hebben trouwens een super nacht achter de rug, dus het gips zit prima! ben zo blij dat het zo gaat...pfff het is toch altijd weer spannend. hij ziet de lol er ook wel van in en owwww wat loopt hij weer mooi zeg!

http://www.mijnalbum.nl/Foto-6NE6OWJC.jpg

15

:thumb:

super ik ben helemaal blij voor je :)

16

Wat een super leuk gips!!!
Super dat alles ook goed gaat.

17

hij heeft super cool gips zeg hem dat maar.
en super dat het goed gaat en zit :thumb:

groetjes emmy
u kunt al mijn taarten bekijken op www.emmy635.mijnalbum.nl

18

ik vind dat hij een paar super kniekousen heeft ;) :D en hopen dat het weer beter gaat met hangen (anders is het nu al een hangjongere :D)

Alles goed???? nee 3 fout

19 Laatst bewerkt door isabel-le (13-05-2010 15:53)

lune schreef:

ik vind dat hij een paar super kniekousen heeft ;) :D en hopen dat het weer beter gaat met hangen (anders is het nu al een hangjongere :D)

Stja en dat is nou net iets waar je beter niet té vroeg mee kan beginnen :lol:

Al blijft hij het proberen hoor om op zijn teentjes te lopen :s , ben dus weer politieagentje :(

20

stoer gips hoor!
Succes!!

Groetjes, Dorothea.