1

Onderwerp: Echte mannen eten geen kaas...

...had meteen al mijn twijfels bij dit boek, vond het zo vreemd opgezet. Daar klopten naar mijn gevoel echt een heleboel niet..Blijkbaar was ik niet de enige...
Vanavond weer naar de docu gekeken, erg hoe iemands leven ook op zo'n manier op zijn kop gezet kan worden...Een waarschijnlijk onschuldig iemand zo wanhopig en verdrietig zien, kan er echt boos om worden..
Aan de andere kant ook weer zo dubbel, Maria heeft ook gewoon hulp nodig..zij zal best heftige dingen meegemaakt hebben..

Wat voor gevoel krijgen jullie erbij?

Trotse mama van een mooie zoon - 24 oktober 2012
én dochter - 21 januari 2014

2

Re: Echte mannen eten geen kaas...

Ik heb geen idee waar je het over hebt, mag dat ook?

Greetz Miranda
Ik hou van mezelf en gelukkig is het wederzijds!

ik vond hem ook heeeel sneu
en vond het echt vreemd hoe et boek in elkaar zat
een 13jarige aan et hoofd van een ORGANISATIE!
teveel italiaanse films gezien dat meisje  :x

4

Heb het boek niet gelezen, wel de docu's gezien, ook die van peter r de vries....

Ik heb zo'n mijn bedenkingen.
Er zal best een kern van waarheid inzitten, je kan zoiets toch niet allemaal 'verzinnen'?
Vreemd is het zeker!

Maar ja, wie spreekt nu de waarheid..

Hebben jullie DWDD niet gekeken? Peter R de Vries had aangetoond dat het verhaal niet waargebeurd was en de uitgever probeerde zich eruit te praten, maar praatte zich alleen maar vast!

Een taart en een workshop voor elke gelegenheid!
Kijk op www.omabaktaart.nl of mail je op info@omabaktaart.nl

6

Weet je ik vind het voor allebei de partijen heel erg verdrietig.Maria zal best heel veel hebben mee gemaakt,er is haar gevraagd in India of ze het van haar af wilde schrijven,dat is goed en ook al komen er verhalen in voor die zij in haar hoofd heeft beleeft dat is ook niet erg dat is haar verhaal.Maar ze hadden dit niet naar een uitgever moeten zenden,ze hadden haar moeten beschermen die instantie waar ze toen zat.
Maria heeft echt hulp nodig,dit is haar belevens wereld je heb zat meisjes die hele verhalen verzinnen,wat dan later ook wel uitkomt.

groetjes van Ann

7

er zal aan beide kanten misschien wel een kern van waarheid in zitten. maar tja ik neig zelf meer naar de kant van die jongen ..
heb stukjes uit haar boek gehoort bij peter r de vries en vond het niet echt kloppen naar mijn idee.
vooral dat stukje niet van een jongen die op zijn rug moest liggen met een rat op zijn buik en daaroverheen een emmer die ze dan warm maakte zodat dat beestje zich naarbuiten wil vreten ( door de buik dus heen )..

vooral omdat dat persies zo er staat als dat dat in een film van ik meen the fast and the furius of zo ..

8

Ik weet zeker (uit ervaring) dat iemand zo'n leven zou kunnen verzinnen. Er zijn mensen die hun hele leven bij elkaar liegen en er heel wat anders van maken. Jammer genoeg geloven deze mensen hun eigen verhaal en leven ze dus ook in deze wereld.

Ik denk dat Maria 1 van deze mensen is en dat ze heel hard hulp nodig heeft.

Die jongen zal heus geen lieverdje zijn, maar ja, welke jongen van 18 is dat wel?

9

Die jongen ga toch ook toe dingen gedaan te hebben die niet door de beugel kunnen ( oa joyriding) Maar of je nu zo behanded bent etc. Er staan teveel onwaarheden in dat boek en het verhaal klopt gewoonweg niet, al zal ze best wat meegemaakt hebben, maar misschien heeft ze wel een persoonlijkheidsstoornis...... Hoop dat ze gedegen hulp krijgt anders gaat het alsnog erg mis met zo'n meid.

10

Er wordt nu alleen gepraat over Maria en haar vermoedelijke persoonlijkheidsstoornis, maar moeder Mosterd heeft ook een boek geschreven.
Vraag me af hoe die vork dan in de steel zit  :s

Ik heb trouwens geen enkel programma gezien, alleen gehoord van alle commotie er omheen...

koekenbakker in opleiding!

11

Ook ik weet (helaas) uit ervaring dat mensen inderdaad een heel leven bij elkaar kunnen liegen, en goed ook!
Dat noemen ze Pseudologica fantastica oftewel Pathologisch leugenaar.
Deze mensen hebben echt de kunst om mensen om hun vinger te winden met hun leugens, tot in het bizarre aan toe!
Het hoort ook vaak bij een persoonlijkheidsstoornis, iets waarvan ik zeker denk dat Maria dit heeft.
Wees dus op je hoede, laat je niet inpalmen door zulke mensen, mijn ervaring was dat mijn intuïtie al zei: wordt geen vriendinnen met (het desbetreffende) meisje maar dat ik er toch ingetrapt ben, het heeft me veel onnodige tijd en energie gekost en achteraf had mijn intuïtie gelijk..

Ik heb gisteren ook naar Manou gekeken en nee, ik geloof ook niet dat hij dit alles gedaan heeft. Maria heeft een hele dikke duim!

12

suusch schreef:

Er wordt nu alleen gepraat over Maria en haar vermoedelijke persoonlijkheidsstoornis, maar moeder Mosterd heeft ook een boek geschreven.

Ja dat vraag ik me toch ook wel af! Of die Maria heeft gewoon ook glashard tegen haar moeder gelogen?

Groetjes Scallie
"A balanced diet is a piece of cake in each hand."

13

Het is iets heel anders, maar bij dat soort programma's over oplichters e.d. heb je vaak ook mensen die allerlei ernstige ziektes en zielige verhalen voorwenden om maar uitstel van betaling e.d. te krijgen.
Dit blijkt achteraf ook meestal niet waar te zijn. Ik ben er van overtuigd dat deze mensen hier zelf ook heilig in geloven.

Ik denk dat dit meisje ook zoiets heeft.

14 Laatst bewerkt door suusch (13-05-2010 13:51)

Scallie schreef:
suusch schreef:

Ja dat vraag ik me toch ook wel af! Of die Maria heeft gewoon ook glashard tegen haar moeder gelogen?

Hmm!
het is te lang geleden dat ik het boek gelezen heb, maar volgens mij deed moeder ook een behoorlijke duit in het zakje over manou.
Misschien was ze al op de hoogte en wilde ze dochterlief een back-up geven?

Ik blijf het een raar verhaal vinden...

15

Raar blijft het inderdaad..
Wat ik moeder wel hoorde zeggen, was dat alles wat zij vertelde/schreef de dingen waren die ze van haar dochter te horen had gekregen..
K maak in ieder geval wel op dat ik niet de enige ben met het gevoel wat ik had...zoiets voel je dan blijkbaar toch aan :).

Trotse mama van een mooie zoon - 24 oktober 2012
én dochter - 21 januari 2014

16

Tsjah...
misschien is het voor haar gevoel wel écht gebeurd.
je weet nooit wat mensen zich in hun hoofd halen