1

Onderwerp: Ideetjes voor een overdekt dagje uit?

Wij hebben zo'n 3 weken geleden al gepland om woendag astande een dagje naar het Sprookjesbos in Enkhuizen te gaan.
Nu is het weer echter behoorlijk omgeslagen en zijn we op zoek naar een overdekt dagje uit.

Veel verder dan een museum komen we zelf niet,maar daar ben je na een paar uurtjes ook uitgekeken en we hadden echt zin in een hele dag uit.

We gaan met 4 kindjes van 7,6,4 en 2 jaar.
Speelstad Oranje en Plopsa Coevorden vinden we te ver weg.

Het liefst een uurtje rijden rondom Leiden.

Heeft iemand nog leuke ideetjes??

2

Re: Ideetjes voor een overdekt dagje uit?

als ik eens wist waar dat lag maar tik eens hasselt in want daar is ook en plopsa indoor..

3

Hoi,

Ik woon in Noord Holland en volgens het weerbericht hier, blijft het heel de week nagenoeg droog. Slechts 15-25% kans op regen. Ik zou dus zeggen...Sprookjeswonderland.

En anders is Naturalis mss leuk. Wij zijn pas geleden geweest met onze zoon van 4 en hij vond het super.

In ieder geval veel plezier.

Groetjes Miriam

4

dore schreef:

als ik eens wist waar dat lag maar tik eens hasselt in want daar is ook en plopsa indoor..

Plopsa Hasselt is inderdad erg leuk, maar iets te ver rijden, ik denk zo'n 2,5 á 3 uur :s

5

Als je naar Enkhuizen kunt rijden, wellicht kun je dan ook naar Tuitjenhorn. Naar de Holle Bolle Boom.
Errug leuk en errug droog (behalve de Plons dan).

Greetz Miranda
Ik hou van mezelf en gelukkig is het wederzijds!

6

Ballorig in Zoetermeer
Tikibad of Tropicana

7

miriam74 schreef:

Hoi,

Ik woon in Noord Holland en volgens het weerbericht hier, blijft het heel de week nagenoeg droog. Slechts 15-25% kans op regen. Ik zou dus zeggen...Sprookjeswonderland.

En anders is Naturalis mss leuk. Wij zijn pas geleden geweest met onze zoon van 4 en hij vond het super.

In ieder geval veel plezier.

Naturalis is indedad ook erg leuk en voor alle leeftijden geschikt, maar daar hebben wij praktisch naast gewoond, gaan ze 3-4 keer per jaar al met opa en oma naartoe.
Daa mogen wij nu ook niet meer met e naartoe, dat vinden ze een opa-en-oma-uitje.

8

Heb je wel eens gehoord van de Wiebel Biebel in Alphen?  :lol:  :lol:

Chimpie Champ in Aalsmeer?  http://www.chimpiechamp.nl/pageflow/def … location=1

9

Ha, ha,ha, Ineke, ja, daar ehb ik wel eens van gehoord, maar schijnt erg druk te zijn.... :x

10

En Corpus? Ik weet alleen niet of dat al leuk is voor 2-4 jaar oud?

11

Johanna schreef:

Ha, ha,ha, Ineke, ja, daar ehb ik wel eens van gehoord, maar schijnt erg druk te zijn.... :x

Eh, dat is maar een keer per jaar hoor!

12 Laatst bewerkt door Johanna (10-05-2010 21:36)

Teiget schreef:

Als je naar Enkhuizen kunt rijden, wellicht kun je dan ook naar Tuitjenhorn. Naar de Holle Bolle Boom.
Errug leuk en errug droog (behalve de Plons dan).

Ik heb even op de site van Holle Bolle Boom gekeken, ziet er erg leuk uit!
Als de film is afgelopen, even aan manlief laten zien.

Corpus vind ik ze nog wat jong voor, schijnt pas v.a. een jaar of 8 interesant te worden.

Leuk dat iedereen zo meedenkt, zitten leuke ideetjes tussen!

@Mirjam74, dankje, we houden het weerbericht nog even in de gaten, alle opties zijn nog open ;)

13 Laatst bewerkt door Mirie (10-05-2010 21:57)

De binnenspeeltuin bubble jungle in Leiderdorp is ook erg leuk. En dicht in de buurt. Maar waarschijnlijk wel bekend.
Mijn kinderen ( nu 5 en 7) vermaken zich er altijd fantastisch.
Er is een klein afgezet gedeelte voor de peuters met wat matten en kleine speelhuisjes. Ook een paar jaar geleden gingen we hier al heen. 't Is vergelijkbaar met de binnenspeeltuin in Aalsmeer.
Wiebelbiebel is hierbij vergeleken erg klein en niet zo geschikt voor een 2 jarige.
Bij de camping van de Holle Bolle Boom zijn we afgelopen jaar op vakantie geweest. Is inderdaad fantastisch, maar wel wat duurder per persoon. Aparte entree binnen- buiten en waterspeeltuin. (ook wel combikaartjes). En voor de kids vergelijkbaar met Bubble Jungle. Ik denk dat de binnenspeeltuin van De holle Bolle boom ook nog kleiner is als Leiderdorp.

14

Mirie schreef:

De binnenspeeltuin bubble jungle in Leiderdorp is ook erg leuk. En dicht in de buurt.
Mijn kinderen ( nu 5 en 7) vermaken zich er altijd fantastisch.
Er is een klein afgezet gedeelte voor de peuters met wat matten en kleine speelhuisjes. Ook een paar jaar geleden gingen we hier al heen. 't Is vergelijkbaar met de binnenspeeltuin in Aalsmeer.
Wiebelbiebel is hierbij vergeleken klein en niet zo geschikt voor een 2 jarige.

Daar heb je gelijk in, maar bijna iedere feestje van school b.v. wordt al in de BubbelJungle gevierd, dus we wilden eigenlijk eens iets anders.
Maar dank je wel voor het meedenken, hoor!

15

Wat ook nog leuk is, is Kidzcity in Utrecht.
Maar meer vanaf drie/ vier jaar denk ik. Voor de jongsten hebben ze een autoparcours met loopauto's, maar mijn zoon van vijf vindt dit ook nog fantastisch. Voor peuters is er eigenlijk niets.

16 Laatst bewerkt door Maggie (10-05-2010 23:19)

Ontdekhoek in Rotterdam, Zwolle, Amsterdam.
Maar voor de jongste dan weer minder leuk.

Ik ben gek op Sprookjeswonderland....dus ik neem gewoon een plu mee. (nee, das niet waar, de speeltuin is dan kleddernat en helemaal niet leuk)

Mijn dochters gaan morgen en overmorgen op schoolreis, hoop ook dat ze het droog houden. (Cato morgen voor het eerst...spannend....ook voor moeders...)

Lieve groetjes en bedankt voor alle inspiratie
Machteld. www.taartjesindepipowagen.com

17

Nemo in Amsterdam?

Bijzondere momenten verdienen bijzondere taarten.
www.sunnycakes.nl   Groetjes, Nicky

18 Laatst bewerkt door lune (11-05-2010 09:44)

indooruitjes zuidholland:

http://www.uitmetkinderen.nl/indoor/?Zuid-Holland

heb ik de buurt gezocht, maar andere provincies kan natuurlijk ook, hier MOET wat tussen zitten.....toch?

Alles goed???? nee 3 fout

19

ben niet zo topografisch ingesteld,maar dippiedoe in Best schijnt ook erg leuk te zijn!

20

Heel lang niks gepost en toen niet officieel voorgesteld  :o
Speeltuin in Groenendaal is geweldig, eerst door een bos dan een speeltuin, veel bomen en beschut, naastgelegen ook nog een kinderboerderij.
Leuk voor alle leeftijden.

21

misschien wat ver maar toverland is echt super, mocht het droog zijn kun je toch nog naar buiten maar het meeste is binnen

Groetjes Nathalie