1

Onderwerp: Soms hè, dan denk ik ARGHHHHHHHH!!!

Aanstaande dinsdag is het juffendag en ik was dus al aan de gang met een mooie taart. Ik hou van verrassingen, dus ik wilde het ook niet gaan rondbazuinen. Maar ik zit ook in de OV. Kreeg ik net van 1 van de OV leden een mailtje Zullen we dinsdag even wat lekkers halen voor op de koffietafel??? ARGHHHHHHHHH Nu moest ik dus wel de verrassing verraden en het ergste is, dan heb ik meteen geen fluit zin meer om die taart te maken!! Soms kan ik mensen niet uitstaan. NOOIT in al die tijd dat ik op die school kom denkt iemand aan iets lekkers en nu ik een taart aan het maken ben komt er ineens zo'n miep met het geweldige idee iets lekkers mee te nemen.... Pffffffffffffffff kan ze wel schieten.

Niet denken, maar durven !

2

Re: Soms hè, dan denk ik ARGHHHHHHHH!!!

Ik snap je frustratie niet zo goed hoor? Je hoeft het dan toch alleen aan haar te vertellen en de verassing is toch voor de juffen en meesters? Snap dat je er een beetje van baalt maar niet uitstaan en schieten vind ik persoonlijk wel erg ehm sterk overkomen ivm een taart..

Wees maar blij dat ze het vraagt voor je het weet komt er iemand met een appelkruimelvlaai van de hema en mijn ervaring is dat veel mensen daar dan voor gaan omdat ze dat kennen en jou ("goh dat zal wel heeeeeel zoet zijn") mooie taart laten staan..  :s

3

Nou zeg....je maakt het wel heel erg. Er is iemand die dus hetzelfde idee heeft als jij...dat kan toch?!
Ik snap dat je baalt van je 'verdwenen verrassingseffect' maar om nou gelijk geen zin meer te hebben in het maken van de taart en dat je dan iemand daarom gelijk niet meer uit kunt staan.... :s dat vind ik nogal kort door de bocht.

Je had ook op de mail kort kunnen reageren met: 'goed idee, ik zorg wel voor iets lekkers'.
Dan was er niets verklapt geweest.

Veel plezier met het maken van de taart ....maak er niet zo'n punt van joh, dat is het niet waard.

Groetjes Maji

4 Laatst bewerkt door Arinka (08-05-2010 15:29)

De frustratie is omdat ik de taart van mijn gezin wilde geven en ik er nu een OV taart van moet maken en dus voor mijn kinderen iets nieuws moet gaan bedenken om te geven.

Kortom, ik bak en frutsel en de rest strijkt met de eer en ik moet nu nog op jacht naar iets anders. Maar ik snap dat ik me te druk maak. Dat komt omdat ik al een week of 2 aan het boetseren ben...

Misschien handig om te weten dat ik een Klassiek Autist ben. Ik kan dus niet bepaald goed tegen veranderingen in MIJN planning. Ik begrijp ook wel dat een ander daar niks aan kan doen, maar ik kan er niks aan doen dat ik het zo voel.

Vergeet maar dat ik het aangekaart heb, nu heb ik helemaal het idee dat ik een trut ben.

5

Ach, niet zo streng ten opzichte van jezelf! Je mag hier toch vanalles aankaarten maar je krijgt niet altijd de reactie die je wil horen misschien.

Je komt nu met een aantal achterliggende gedachtes die het verhaal wat duidelijker maken.
En een trut ben je vast niet; kop op en lekker je taart maken!  :+

Groetjes Maji

6

Je hoeft de taart toch niet uit naam van de OV te geven meis!
je kan de OV leden toch mailen dat je al een idee had en dit graag uit naam van je gezin wilt geven en dat het een verrassing moet zijn dus of ze het stil willen houden

dan weten alleen de andere leden het en verder niemand :)

Groetjes en fijne dag!
Kruimel

7

Ik heb het net gelukkig opgelost met de mensen. Pfew, dat voelt toch beter. Ik mag de kosten declareren en een aantal mensen waren zo enthousiast dat ik er ook weer zin in heb. Man man, wat zou ik soms gewoon graag normaal zijn...

8 Laatst bewerkt door daan77 (08-05-2010 15:49)

Arinka schreef:

De frustratie is omdat ik de taart van mijn gezin wilde geven en ik er nu een OV taart van moet maken en dus voor mijn kinderen iets nieuws moet gaan bedenken om te geven.

Kortom, ik bak en frutsel en de rest strijkt met de eer en ik moet nu nog op jacht naar iets anders. Maar ik snap dat ik me te druk maak. Dat komt omdat ik al een week of 2 aan het boetseren ben...

Misschien handig om te weten dat ik een Klassiek Autist ben. Ik kan dus niet bepaald goed tegen veranderingen in MIJN planning. Ik begrijp ook wel dat een ander daar niks aan kan doen, maar ik kan er niks aan doen dat ik het zo voel.

Vergeet maar dat ik het aangekaart heb, nu heb ik helemaal het idee dat ik een trut ben.

Ik kan me je frustratie goed voorstellen hoor. Is ook erg vervelend als je zelf een leuk idee hebt en het nu anders moet gaan doen. Het is idd vooral het idee dat je het nu niet vanuit jezelf kan geven, maar vanuit de OV. Ondanks dat jij dan de taart hebt gemaakt.

Kun je vanuit je gezin niet leuke cupcakes geven aan de desbetreffende juf(fen) van de klas? Kunnen de kids ook nog aan mee werken.

Niet je plezier laten vergallen hoor! een taart maken hoort leuk te zijn!

ps ik zou dat gevoel ook hebben en ik ben "normaal" haha

9

Arinka schreef:

Ik heb het net gelukkig opgelost met de mensen. Pfew, dat voelt toch beter. Ik mag de kosten declareren en een aantal mensen waren zo enthousiast dat ik er ook weer zin in heb. Man man, wat zou ik soms gewoon graag normaal zijn...

Dat is toch beter!!! Kun je lekker taartjes maken zonder dat het je iets kost! Wacht maar tot ze je taart zien dan zijn ze echt wel verrast  :D .

10

Ahh dus er ís een naam voor; Klassiek Autist! Ik kan er ook helemaal niet tegen dat dingen niet volgens  (mijn) planning lopen, word helemaal zenuwachtig van veranderingen maar eindelijk weet ik dus dat ik daar niks aan kan doen. Ik hoor erbij, bij de niet normalen mensen. Jippie!! Sorry dit is geheel of topic maar zo herkenbaar! Dank je Arinka

Groetjes Eline

11

wipneus schreef:

Ahh dus er ís een naam voor; Klassiek Autist! Ik kan er ook helemaal niet tegen dat dingen niet volgens  (mijn) planning lopen, word helemaal zenuwachtig van veranderingen maar eindelijk weet ik dus dat ik daar niks aan kan doen. Ik hoor erbij, bij de niet normalen mensen. Jippie!! Sorry dit is geheel of topic maar zo herkenbaar! Dank je Arinka

Ben je serieus? Ik geloof het wel hè (ja dát voel ik dus ook niet aan, dus soms is iemand sarcastisch en denk ik dat het serieus is en soms juist andersom:D).  Ja, in mijn geval word ik er zelfs behoorlijk agressief van. Is geen excuus en zo probeer ik het ook nooit te gebruiken, maar wel een reden dat ik soms kan flippen over compleet onbenullige dingen. Terwijl ik bij echte rampen meestal de enige ben die relaxed blijft... maar over het algemeen moet ik elke dag minstens wel een keer mijn excuus aanbieden omdat ik weer eens over de emmer ging van iets onnozels...

12

Fijn dat het in ieder geval opgelost is en dat je lekker aan je taartje kan beginnen!

Liefs, Zanoni

13

Nee ik meen het serieus, ik word niet agressief maar ben wel heel erg van de strakke planning.  Bijv; als ik weet dat ik over twee weken op vakantie ga, wil ik het liefst nu al beginnen met allerlei lijstjes van wat moet ik meenemen, wat moet ik nog halen enz enz. Kan er dan ook helemaal niet tegen als mijn man dan rustig op de laatste minuut nog zn paspoort of iets dergelijks moet gaan zoeken.

Groetjes Eline

14 Laatst bewerkt door Arinka (08-05-2010 18:02)

Oh maj, dan ben ik in staat om zoiets te brullen als Ik ga niet meer, ga maar alleen, zonder mij! Sowieso vind ik vakantie altijd stress omdat je dan in een andere omgeving zit. Eerst een week wennen en dan pas genieten en dan weer balen een week dat je bijna naar huis moet. Ik moet dus eigenlijk 3 weken zodat ik 1 leuke week heb... Ik word ook nooit echt agressief, alleen als er echt 10 dingen tegelijk gebeuren. Nu was ik jarig geweest (6 mei), de kinderen hadden de hele week vrij, gingen nog een paar dagen logeren, het was feest met bevrijding, dan is de stad morgen afgesloten voor de Giro, dus dit was de druppel en dan is de redelijkheid zoek. Gelukkig kan ik wel altijd heel snel weer rustig en kalm worden.

15

Pff meid wat lijkt me dat lastig! Ik werk zelf op een school voor Zeer moeilijk lerende kinderen en heb ook een aantal met ASS in de klas. Ik zie dus vaak wat het met zich mee brengt als het anders dan anders loopt. Alleen hebben deze kids ook nog een verstandelijke beperking en zijn ze zich er zelf niet zo bewust van.
Fijn dat je wel weer snel rustig en kalm wordt. Een taartje maken helpt daar vast ook wel bij  ;)

16

:Y  Vanmiddag heb ik het digitale schoolbord en het lijfje van de juf 'gekleid'...

17

Arinka schreef:

Super dt het is opgelost en wie weet hoeveel opdrachten je eruit gaat slepen! + dat je er nu geen kosten aan hebt dus eigelijk helemaal leuk!

heb net de taart gezien SUPER!!!

Groetjes en fijne dag!
Kruimel

18

Heel herkenbaar zeker in combi met autisme..

Ik heb zo dus het huwelijks aanzoek van mijn lief verkloot..  :/
Hij had zo lief iets bedacht... En wat doe ik met mijn gekke kop, ik zet een filmpje op facebook met een huwelijksaanzoek wat ik echt geweldig vond..

Lief helemaal over de rooie, hij had ongeveer zoiets in gedachten, en voor hem was de lol er echt helemaal af.. kon niets anders verzinnen dan het mij te vertellen (hoe pissed hij was) en van voren af aan beginnen om iets nieuws te verzinnen..

Er zijn dus meer mensen die het zelfde voelen, en zo reageren als hun 'planning' in de war wordt gegooid.. Lastig mee omgaan maar het kan wel,.. leer in te plannen dat mensen het zelfde idee hebben als jij en zorg dat je een "Plan B" hebt.. Wat als!.. Wat kan ik doen als het mis gaat of iemand komt met het zelfde idee

voor jou en voor je omgeving een stuk relaxter  :Y

En nu lekker verder aan je taart!!!!

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!

19

Bommeltje, hij is al af. Staat bij de stapeltaarten als Juffendagttaart... :D