1

Onderwerp: wat voor fiets geschikt voor zware taartdoos?

En dan ben ik die zware taartdoos he.... (heel veul te zwaar wel)
En nu heeft mn fiets, een batavus stabilo, het na 13 jaar trouwe dienst begeven.
Mn achterband lag er ineens naast, en terwijl ik naast mn fiets naar huis liep kwam ik er achter dat er aan de voorkant (lagers, as, stuurpen, vorl, kweenieprecies) iets ernstig mis is.
IK denk dat ik, wanneer ik had gefiets, lelijk had kunnen vallen. Dus, een geluk bij een ongeluk.

Maar goed, er mankeert inmiddels zoveel aan de fiets, dat het opknappen niet meer waard is. T beessie is op.

Maar nu...wat voor fiets moet er komen? IK zoek een fiets die een zware lading kan hebben, mijzelf, maar liefst ook nog een kind of boodschappen achterop.
Maar hij moet ook wel zo fijn fietsen dat ik er mn woon/werk verkeer van 6 km heen, en 6 km terug op wil fietsen.

WIe heeft DE tip??
ALvast bedankt.

2

Re: wat voor fiets geschikt voor zware taartdoos?

Ik heb sinds 2 jaar een giant metro (een mooie groene!), en ben er heel blij mee! Hij is echt super fijn! Fiets er sindsdien ook bijna dagelijks mee naar het werk en hij heeft nog geen kuren gehad.
Alleen hij heeft geen sterke bagagedrager (to max 25 kilo) dus hier heb je denk ik niets aan.

Gazelle Bloom. Echt een bakbeest, kan veel hebben!

4

en ik een Giant triple X. Ook een hele stevige fiets!

http://www.fietsenwinkel.nl/images/products/medium/4btriplexcs2gts.jpg

Kan m ook met een bagagedrager aan de voorkant bestellen. Handig voor een mand ofzo.

5

ook hier een bloom (gazelle) een heerlijk ding stevig  en ook met kids er op fiets ie niet zwaar enzo..

6

batavus diva!

mijn taartjes kun je bekijken op: https://www.facebook.com/sjakkiestaarten
Ik ben in vorm! (Rond is een vorm, nietwaar?)

7

Hier ook een (veels) te zware taartdoos die al 5 jaar op een sparta moederfiets rondtourt, naar het werk, beladen met kinderen voor en achterop en nu de kinderen er niet meer zo goed inpassen gebruik ik de stoeltjes voor zware boodschappen :D

Hoeveel extra laadvermogen hij kan hebben zeg ik lekker niet :lol: maar neem maar van mij aan dat het veel is.

één tip, laat regelmatig je spaken nakijken, als er spaken kapot zijn kan je hele wiel dus instorten en dat gebeurt wat eerder als het laadvermogen hoger is :D

Alles goed???? nee 3 fout

8

één met zijwielen :lol:

Mariskawww.hetzoetefeest.nl www.hetzoetefeest.hyves.nl voor taarten,workshops en verkoop op afspraak van materialen en ingrediënten vlakbij leidsehage

9

iig geen batavus old dutch, stort binnen 3 jaar al in.....

Groetjes Nathalie

10

Ik heb deze:
http://www.hetzwartefietsenplan.nl/bata … -1688.html

en ben heel tevreden... (geschikt voor zware taartdozen, de boodschappen en de kids)

Eigen taart is goud waard! ;)
Klik HIER voor mijn linksite allesovertaart.nl met how to's en HIER voor links van medebaksters!

11

Ik heb deze (teminste een voorganger):
http://www.gazelle.nl/nl/collectie/fiet … -plus.html

Stoeltjes met kinderen voor- en achterop, drager met buggy, boodschappentas en deze zware taartdoos tezamen, het gaat al 3 jaar prima.

Groetjes, Cindy K
Dat smaakt naar feestje!

12

Ik ben super blij met de hm456.
Mijn KRONAN!!!!!!!!!!!!!!!!!

Succes met zoeken

Jessica

13

Mijn vriendin heeft een fiets gekocht bij www.fietsfabriek.nl met mand voorop en heeft zelf 2 grote waterdichte fietstassen achterop. Je kan als volwassene achterop zitten en ze heeft regelmatig een hele volle boodschappenkar achterop haar fiets.

Groeten van Suzanne
Van huis uit Koopmans.

14

Zeker weten een Kronan!

Liefs Liza

15

Dank dank voor alle reacties.  Omdat ik niet over 1 nacht ijs wilde, heb ik huidige fiets eerst maar es langs de fietsenmaker gebracht.
Daar ter plekke ook nog even het aanbod nieuwe fietsen bekeken.

Tot de conclusie gekomen dat , wanneer we in de "normale fietsen" zouden blijven, dus neit electrisch of bijzondere modellen, we eigenlijk erop uitkwamen dat de Batavus Stabilo een heel geschikte fiets zou moeten zijn.
En laat ik die nu net hebben........

En uiteindelijk bleek dat ie voor 100 euro nog heel zinvol op te knoppen was. En aangezien jongste spruit nu af en toe nog achterop springt, toch maar besloten deze nog even op te knappen.