26

Re: gedraaide 'kabels'

Jippy, ik heb hem vanmiddag in mijn pauze ook even gehaald bij de hobby winkel.
Hij zat wel wat anders verpakt, in een plastic mapje maar hij is precies hetzelfde. Het was de laatste en ze wist geen prijs meer. Doe maar 5 eur zei ze.
:D mij best hoor :D

Heb hem meteen even getest maar ik krijg wel een beetje een rafelig effect zeg maar. Ook maar even met invetten uitproberen. Met marsepein gaat het wel zwaar zeg. Zal ook de fondant nog uitproberen. Leuk hoor, een nieuw speeltje. :)

Super tip trouwens ria, ik vroeg me al af hoe je in vredensnaam die trouwringen maakte. Stond nog op mijn "te vragen lijstje", voor de volgende M&G, hihihi.

Waar koop jij je fondant Ria, die soepele?

27

Re: gedraaide 'kabels'

Hoi wendy,
Die soepele is van het merk zeelandia Ze noemen het daar roldecdor. Een oude buurjongen van me heeft een bakkerij en daar bestellen ze af en toe een doosje van 6 kg voor me mee.

als je door je marsepein die je met dit "kleipompje" wilt gebruiken wat fondant kneed, dat scheelt ook al veel. Ik vind alleen marsepein voor het hele fijne werk ook een beetje te snel rafelen.

@ Dutchdecorator.
Je mag er denk ik wel vanuitgaan dat de grote fabrieken zoals zeelandia en waarschijnlijk ook vipam en bakels de spullen zelf maken. En op zich is er onderling wel verschil in smaak. Ik heb hele zoete geproefd die bijna niet met citroen gecorrgeerd was , Maar die van zeelandia vind ik persoonlijk best wel meevallen.

groetjes Ria www.ricake.nl Eetbare printservice(ruim 11 jaar ervaring) workshops & verkoop benodigdheden, auteur.
mede-organisator www.taartentrends.nl @Utrecht.

Re: gedraaide 'kabels'

Misschien een idee voor de volgende meet en greet een fondant proef test
dat we zoveelmogelijk verschillende merken kunnen proeven??
het is maar een idee zelf zou ik het verschil wel willen weten.
(Bij Vipam zit het  gewwon in een bruin doosje en dan in een blauwe plasticzak ik zou liever van die vacuum zakjes hebben maar vipam was toevallig de eerste die ik vond die fondant aan part. leveren)
groet Saskia

Mijn Taarten en workshops vind je op mijn site!
Een bijzondere dag verdient een bijzondere taart!

29 Laatst bewerkt door ria (28-06-2006 20:20)

Re: gedraaide 'kabels'

Goed plan, die onthouden we :)
Als de kids weer naar school gaan wil ik weer met de volgende meet en greet aan de slag gaan. Ik heb nog niet mijn nieuwe fondant met marshmellowsmaak uitgeprobeerd, ik heb geloof ik de zomergriep te pakken en dus is mijn smaakvermogen niet optimaal hatsjie, sniff ;) Maar ik meld het zodra ik getest heb :)

groetjes Ria www.ricake.nl Eetbare printservice(ruim 11 jaar ervaring) workshops & verkoop benodigdheden, auteur.
mede-organisator www.taartentrends.nl @Utrecht.

30 Laatst bewerkt door bwtje (12-07-2006 16:26)

Re: gedraaide 'kabels'

deze versie

http://www.hobbyhandboek.nl/detail.asp? … p;id=13177

Is bij pipoos te koop..
bedoelen jullie deze?
gelijk eventjes inslaan dan altijd leuk :)

Re: gedraaide 'kabels'

Hoi Ria,

Nou je bent niet de enige hoor ik loop ook al dagen te snuffen.
Ik heb contact met de vipam gehad en ze zijn van leverancier veranderd(omdat ze ontevreden over de kwaliteit waren). ze hebben nu ook Regalice van renshaw dus ik ben benieuwd naar de smaak kan natuurlijk ook bij de webshop bestellen om te proeven wel zo makkelijk maar leuker om bij de meet en greet alles naast elkaar te vergelijken al doet de Vipstar van Vipam dan niet meer mee.

Mijn Taarten en workshops vind je op mijn site!
Een bijzondere dag verdient een bijzondere taart!

32

Re: gedraaide 'kabels'

in amsterdam kun je fondant kopen bij veel banketbakkers (o.a. holtkamp, zij hebben ook extreem lekkere maar wel dure marsepein) en ook bij de engelse winkels op de const. huijgenstraat en de rozengracht (regal ice icing - ready to roll!). daar heb je nog meer bakdingen, oa betaalbare marsepein, versierseltjes, etc. marsepein kun je verder ook nog bij jamin kopen.
bij studio bazar (utrechtsestraat en reguliers) kun je kant en klare wilton fondant kopen, icing in een spuitbus, gelkleurtjes van wilton, kleurverstuivers, etc.

mijn taartjes kun je zien op http://www.mijnalbum.nl/Album=F3XEMDHO

33

Re: gedraaide 'kabels'

'zucht' in een grote stad kan je veel makkelijker en heb je veel meer keus aan/in verschillede produkten.
Dan is het soms wel even 'lastig' als je in een dorp woont.

Hetzelfde met andere buitenlandse produkten. Als ik in R'dam ben ga ik even langs de Chineze boot om het e.a in te slaan, want hier is het meestal een stuk duurder.

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!

34

Re: gedraaide 'kabels'

Pinkie, dank voor de Amsterdam tips! Studio Bazaar (ook op Beethovenstraat) had ik al ontdekt qua Wilton produkten. Zij vertelde me overigens dat Duikelman (mijn favoriete kookwinkel) bij de Ferdinand Bol een nog uitgebreider assortiment van Wilton kleuren heeft. Dit even ter info.