1

Onderwerp: bavarois?

Hoi hoi,

Ik hoor hier vaak dat men andere vulling gebruikt dan bijv. bakkersroom ofzo. Vaak hoor ik bavarois vallen. Lijkt me erg lekker.
Mijn vraag is alleen; waar haal ik dat? Kan ik dan de gewone huis-tuin- en keukenbavarois uit de supermarkt halen of moet ik dat speciaal ergens bestellen?

Groetjes, Minke

2

Re: bavarois?

Ik haal die van mij altijd bij de Aveve.  Die is van Soezie.  Is altijd erg goed geweest, maar het recept is verandert.  Je hebt nu gewoon een mix waar je je aardbeien en room dan nog moet onder doen.  Probleem is dat als je aardbeien dan te veel vocht bevatten, je bavarois ook vochtiger wordt.  Heb hem vandaag de eerste keer getest.  Smaak OK, maar of hij even goed is om te vullen, weet ik nog niet 100%

groetekes Kris

3

Re: bavarois?

Ja zonde he die bavarois van soezie!! Ik vond de citroenbavarois altijd zo lekker fris en dat is er inderdaad niet meer. De nieuwe heb ik nog niet uitgeprobeerd.

groetjes chimene

groetjes chimene
p.s. al mijn taarten zijn te zien op http://www.bijentaart.nl

4

Re: bavarois?

Ik koop de bavarois bij de molen in Zevenaar: Molen de Hoop
Ze hebben daar verschillende smaken, maar ik heb alleen nog aardbei geprobeerd. Het is een poeder, waar je nog wat water en slagroom aan toe moet voegen. Erg lekker, een beetje kwarkachtig, niet heel erg zoet.

Groetjes, Car 
Uno per Uno Workshops

5

Re: bavarois?

Bedankt voor jullie reacties!
Hmm, klinkt allemaal lekker... alleen woon ik in Eindhoven. Om dan de bavarois in zevenaar te halen vind ik een beetje ver weg...
Maar jullie raden dus wel een bakker ofzo aan?

Groetjes, Minke

6

Re: bavarois?

Ik heb ook wel eens de kant en klare uit de supermarkt gebruikt. Was ook errug lekker!!

Groetjes,
Mirjam

If life gives you lemons, make lemoncurd.

7 Laatst bewerkt door TinekeT (17-05-2006 21:16)

Re: bavarois?

Ook ik heb gewoon die pakjes  (johma) uit de supermarkt geprobeert, yoghurtbavarois, en het was heerlijk. En je kunt het de avond ervoor al klaar maken, en dan s'morgens de taart vullen.
Gaat heel makkelijk. Klaar en smullen maar. (maak meestal de zwitserse room ook vantevoren klaar, is makkelijker te bewaren dan een klare taart)

Groetjes Tineke.

(ik gebruik dus geen marsepein/fondant ofzo om de taart te bekleden, maar hou het heel simpel, anders lusten de kinderen het niet)