1

Onderwerp: 3D Beer

Hallo allemaal,

Is er nog iemand die de 3D-beer van Wilton heeft? Ik heb besloten dat ik deze voor de 1e verjaardag van Tierno (Tim) ga maken, maar ik weet nog niet hoe veel deeg (eieren) ik hier voor nodig heb. Ik heb hem alleen nog maar met muffindeeg gemaakt. Ik zit er wel aan te denken om cacao door het deeg te doen en met cacaobotercr

2

Re: 3D Beer

hoi eef,
ik  heb wel de winnie the pooh van wilton.Voor 6 cups batter. Daarin heb ik eens een gewone cake beslag gebruikt maar dan van 300gr boter, 300gr suiker, 300gram bloem, 6 eieren, 1 zakje vanillesuiker en een mespunt zout. verder hoef ik jou niet wijs te maken hoe je een cake moet bakken:D dus ik hoop dat je hier wat aan hebt. Zit er in jouw beer ook een core heater?
Groetjes Ria

groetjes Ria www.ricake.nl Eetbare printservice(ruim 11 jaar ervaring) workshops & verkoop benodigdheden, auteur.
mede-organisator www.taartentrends.nl @Utrecht.

3

Re: 3D Beer

Ja, deze is m

4

Re: 3D Beer

Hoi,

Vergeet niet de heatingcore ook te vullen met beslag, anders heb je zo'n groot gat in je beer. Ik vulde de beer nooit, omdat dat moeilijk gaat maar spoot 'm op met een spuitje met multigaatjes (voor het fluffy effect) met een lekkere icing.

Ik ben benieuwd naar het resultaat!!

Groetjes Peronne

Groetjes Peronne
www.tijdvoortaart.nl

5

Re: 3D Beer

Hoi evelien,
ik heb nog even zitten denken volgens de site van wilton is jouw vorm voor 6 2/3 cups batter dat is ongeveer 1,8 tot 2 liter (= ook de inhoud van een 22-24cm springvorm)
Heb je hier wat aan?

groetjes Ria

groetjes Ria www.ricake.nl Eetbare printservice(ruim 11 jaar ervaring) workshops & verkoop benodigdheden, auteur.
mede-organisator www.taartentrends.nl @Utrecht.

6

Re: 3D Beer

Bedankt Ria! Heb ik helemaal niet aan gedacht om dat te vergelijken. Ik ga van de week even een testbeer bakken.

Die engelse maten heb ik nog helemaal niet door... Ik heb nl. wel een boekje van Wilton voor die beer met recepten, maar de hoeveelheden zeggen me dus nog helemaal niks. Ik heb het vorige keer gewoon gegokt en de vorm in een springvorm gezet in geval van overstromen. :)

Peronne, ik heb de beer vorige keer wel gevuld (muffindeeg). Ik heb in het gat met een spuitzak botercr

7

Re: 3D Beer

Hoi Evelien,
Mocht je nog geen setje cup maatjes hebben.
Ik heb ze laatst gezien bij Trendhopper in de Tipculinair hoek( Die zit bij mij voor aan de straat ;)   
1 cup = 250 cc water of melk,
            ongeveer 250 gram boter,
            150 gram suiker
            ongeveer  140-150 gram bloem.
Ik heb het allemaal een beetje gewogen en gemeten, toen  ik voor de kerst wat recepten uit het kerstboek van Colette peters gemaakt had. :D
groetjes Ria

groetjes Ria www.ricake.nl Eetbare printservice(ruim 11 jaar ervaring) workshops & verkoop benodigdheden, auteur.
mede-organisator www.taartentrends.nl @Utrecht.

8

Re: 3D Beer

Dankje!!!! :D

9

Re: 3D Beer

Hoi Evelien,

Ik heb de amerikaanse variant met crisco gebruikt. De kinderen vonden die erg lekker.

Groetjes Peronne

Groetjes Peronne
www.tijdvoortaart.nl

10

Re: 3D Beer

Testbeer gemaakt van 6 eieren. Dit was toch te weinig, maar verder was het resultaat goed. Volgende keer denk ik dat ik toch echt iets van 8 eieren nodig heb. Misschien dat het zonder die coreheater wel genoeg was geweest.

We gaan m vanavond proeven, dus jullie horen het nog over de smaak...

Eef