1

Onderwerp: Alternatieve bakvorm

Hallo,

Denken jullie dat het mogelijk is om mijn (RVS)beslagkom of aluminium schaal van de weegschaal als bakvorm te gebruiken? Ik wil graag een gezicht proberen te maken en de halfronde vorm die ik heb van Wilton is aan de kleine kant...

Groetjes, Joyce

2

Re: Alternatieve bakvorm

Hoi Joyce,

Ik heb ook wel eens een glazen schaal gebruikt! Als je denkt dat je schaal in de oven kan kun je het het beste gewoon proberen.

Succes! Oja, als je het probeert, laat je dan even weten of het gelukt is??
Inge

Groetjes, Inge
Deleukstetaartenshop & Taartopmaat

3

Re: Alternatieve bakvorm

Als er pyrex op een glazen schaal staat kan het in ieder geval.

Groetjes,
Mirjam

If life gives you lemons, make lemoncurd.

4

Re: Alternatieve bakvorm

IK kreeg laatst een goede tip: Je bakt gewoon een ronde taartvorm. Die laat je afkoelen en snijd je daarna in legen. De eerste laag doe je in een ronde schaal en duw je goed aan. Je doet er vulling op en duwt de volgende laag erop en dan weer vulling en zo ga je verder tot je lagen op zijn. Even laten rusten. Je keert de kom (of wat dan ook) om en je hebt een prachtige ronde vorm. Zo heb ik verleden week een pietentaart gemaakt.
Succes, groetjes, Margot

5

Re: Alternatieve bakvorm

Dat is een goede tip......en hoe zag die taart er uiteindelijk uit ?
Wij willen wel een foto zien natuurlijk !

enne...op dit momenr staat er bij mij in de oven ook een glazen schaal.....maar wel 1 die voor een oven geschikt is.
Ik had nagevraagd of de superbowl (glazen schaal) van Bodum ook in de oven kon maar dat glas (hoewel erg dik) kan maar hitte verdragen tot 100 graden dus gebruik ik nu een Pyrex (schrijf ik dat goed ?) schaal

Gr Nicole