1

Onderwerp: Tip voor mixer met standaard

Ik heb zo'n standaard voor mn mixer en baalde er een beetje van dat die schaal in het warme water moest staan bij het bereiden van het biscuitdeeg (taart zonder boter). Zo kon ik die standaard niet gebruiken. Nu leg ik de eieren van te voren even in heet water en dat werkt ook goed!

Groetjes Evelien

2

Re: Tip voor mixer met standaard

Hai Evelien!

Hoe lang is 'even'? En als je de eieren in heet water legt, heb je de eieren op kamertemperatuur?

Groetjes Magnolia

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!

3 Laatst bewerkt door Evelien (18-11-2005 16:10)

Re: Tip voor mixer met standaard

De eieren komen gewoon uit de koelkast en ik voel met mijn handen als ik ze uit het water haal of ze al warm zijn. Het gaat best vlug. Als het water al afgekoeld is en de eieren nog maar net lauw aanvoelen, doe ik gewoon nieuw water in de kom. Een paar min. is genoeg. Ik doe eerst die eieren en dan ga ik de rest klaar zetten. Meestal zijn de dan warm als ik alles klaar heb staan en de bloem en suiker afgewogen heb.

Groetjes Evelien

4 Laatst bewerkt door ria (19-11-2005 21:55)

Re: Tip voor mixer met standaard

Hoi Evelien en co,

Ik heb ook een keukenmachine/mixer (een grote, kan 16 eieren tegelijk mixen)met een metalen mengkom. Ik heb toen van Inge de tip gekregen om gewoon in het begin de eieren en de suiker in de kom in het warme water te zettenen evt al een beetje te roeren tot dat de suiker begint op te lossen. daarna zet ik de kom nog 10 min onder het apparaat met altijd super resultaat. Zelfs met zoveel eieren :D
groetjes Ria

groetjes Ria www.ricake.nl Eetbare printservice(ruim 11 jaar ervaring) workshops & verkoop benodigdheden, auteur.
mede-organisator www.taartentrends.nl @Utrecht.