1

Onderwerp: 2-layer cake

Hallo,

Ik wil graag zelf een 2-layer cake maken (zoontje wordt binnenkort 1)... Klinkt natuurlijk leuk als ze in de boeken schrijven over een "2-layer cake mix", maar hoeveel cakebeslag moet ik dan maken? Ik heb de inhoud van het blik gemeten en dat is ruim 1,5 liter. Best veel lijkt me.

Daarnaast ben ik ook benieuwd welk cakebeslag ik het beste kan maken. Madeira, biscuit of moscovisch.

Wie kan mij helpen?

Groetjes, Joyce

2

Re: 2-layer cake

Hoi Joyce,

Bedoel je meteen 2layer cake dat je zo'n bakvorm bezit of wil je gewoon 2 taarten apart bakken en dan stapelen? Voor dat laatste gebruik ik gewoon biscuitmix en dat werkt prima. De onderste taart krijgt wel 3 stokjes in de taart, na het bekleden met marsepein, en die stokjes zijn net zo hoog als de taart. De bovenste taart moet op een op maat gesneden onderplaat, ik gebruik hiervoor dik karton, aan beide kanten vetvrij, maar je kunt ook karton gebruiken (wel stevig dus) dat je omkleed met huishoudfolie. De taart incl. onderplateau komt dan te rusten op de onderste taart, bovenop de stokjes die ervoor zorgen dat het niet in elkaar zakt. Hierna kun je de taart afwekerken en versieren. Ipv stokjes van hout zou je ook de sugarsticks of, heel eenvoudig, zuurstokjes kunnen gebruiken. Kies niet voor die hele harde, die kun je niet goed op maat krijgen, maar een soort die je kunt doorsnijden.

Succes! Groetjes, Inge

Groetjes, Inge
Deleukstetaartenshop & Taartopmaat