1

Onderwerp: figuren maken met fondant of marsepein.

Hoi,


ik bewonder al een tijdje alle mooie taarten van iedereen in de galerie, en ik moet zeggen dat mijn eigen taarten elke keer weer ietsje mooier strakker worden, alleen nu heb ik de kunst van en creeren van b.v diddle nemo, andere figuren( 2-dimensiaal niet 3), nog niet helemaal onder de knie d.w.z lukt wel maar over een nemo-tje doe ik wel een half uur tot 3 kwartier.

Vooral  bij de taarten van inge zie je echte kunstwerkjes, nou vraag ik me af of hier nog goede bruikbare tips voor zijn.

Groetjes Martine

Gr. Martine, Mijn taarten zie je op    klik-hier-maar         of-hier

2

Re: figuren maken met fondant of marsepein.

Hoi Martine,

Nou eh.... ik doe ook zo lang over de plaatjes hoor! Het is heel precies werk als je het mooi wilt krijgen, dus ik denk dat je het gewoon goed doet hoor. Het is gewoon tijdrovend werk.

Succes, Inge

PS: ik wil uiteraard best tips geven, maar dan moet je misschien iets specifieker uitleggen waarvoor/-over je die tip wilt.

Groetjes, Inge
Deleukstetaartenshop & Taartopmaat

3

Re: figuren maken met fondant of marsepein.

Hoi Inge,

Ben blij te horen dat ik toch niet zo traag was als dat ik dacht,

Nu even over die Tips ik heb nog wel een vraagje of twee.

1. Even denken moeilijk te verwoorden maar toch hier een poging,
bij de figuren op de taart maak/snij je eerst alle delen(broek lijf hoofd etc) en puzzel je hem dan in elkaar, of leg je eerst een basisvlak neer en plak je daar dan de verchillende vlakken op.

2. de kleine details c.q dunne lijntjes, zijn die erop gespoten of aangebracht met een in de kleurstof gedoopte penseel.(meestal zwart dus)


Alvast bedankt en veel succus met jullie site die overigens errug leuk en bovendien leerzaam is.
Als ik niet ze ver weg had gewoond had ik vast en zeker al een keer een taart besteld.

Groetjes van Martine uit het verre Brabant

Gr. Martine, Mijn taarten zie je op    klik-hier-maar         of-hier

4

Re: figuren maken met fondant of marsepein.

Hoi Martine

De vormen doe ik ook zo als jij omschrijft, dus puzzelen nadat je alles hebt uitgesneden. Wat handig is, is een plastic mapje met daarin een afb. van het plaatje en dan puzzel je het daarop in elkaar. Dan kun je het ook makkelijk daarvan af halen of mbv het velletje op je taart schuiven.

De lijntjes rol ik heel dun uit, ik heb ook wel eens geverfd, maar ik vind dat niet zo mooi lukken bij mij. Ik heb niet zo'n vaste hand daarvoor.

Succes, ik hoop dat je er iets aan hebt!
Groetjes, Inge

Groetjes, Inge
Deleukstetaartenshop & Taartopmaat

5

Re: figuren maken met fondant of marsepein.

Hoi Inge,

Dat van dat plastic mapje had ik zelf nog niet bedacht,

Mijn volgende taart word echter een ander soort taart, namelijk merlijn de tovenaar uit het boek van debbie brown, mijn zoon kon geen moeilijkere kiezen volgen mij,
maar ja met wat oefenen in boetseren met klei kom ik denk ik een heel eind.

bedankt en groetjes Martine

Gr. Martine, Mijn taarten zie je op    klik-hier-maar         of-hier

6

Re: figuren maken met fondant of marsepein.

hoi millie,
merlijn de tovenaar heb ik ook gebruikt maar dan plat. kijk maar bij mijn tovertaart bij show off.
misschien leuk voor inspiratie??? ;)

ik vond het heel leuk om te maken.
succes Ria

groetjes Ria www.ricake.nl Eetbare printservice(ruim 11 jaar ervaring) workshops & verkoop benodigdheden, auteur.
mede-organisator www.taartentrends.nl @Utrecht.