Onderwerp: Mijn eerste aanraking met het taartenvirus was......

Een workshop Stapeltaart bij Nicolette van Something sweet :D , de precieze datum weet ik niet meer...Maar kan wel zeggen dat ik sindsdien zwaaaar verslaafd ben :Y !

Wanneer was jou eerste ontmoeting met taart?.....

Ben benieuwd:D, dus dames even graven in die: ''Flash backs'', Deja Vú's en memories haha!!

2

Re: Mijn eerste aanraking met het taartenvirus was......

op een workshop op het werk, gegeven door een een collega die bevriend is met iemand van De leukste taarten!

3

bakte al jaren en dan eens rolfondant vam wilton ergens zien staan, wist niet dat het bestond.

Tegen de stroom ingaan is de enige manier om bij de bron te komen

4

Mijn vriendin vroeg mij in 2006 of ik meewilde met een workshop, ZIJ wilde taarten gaan maken voor haar eigen kinderen.
Ik ga natuurlijk mee, ik ben altijd in voor een workshop.
Ik ben vervolgens enthousiast begonnen (en zij ook). We hebben zelfs nog een vervolgcursus gedaan.
Mijn vriendin vond het echter te tijdrovend en bestelt haar verjaardagstaarten weer bij de bakker.
Bij mij was het virus los!!!!

Greetz Miranda
Ik hou van mezelf en gelukkig is het wederzijds!

5

mijn ouders waren vorig jaar 25 jaar getrouwd, en wilde een mooie taart voor op het grote feest maar schrok nogal van de bakkersprijzen  :|
Collega'tje van me had toevallig net een bruidstaart gemaakt voor haar moeder en zo ging ik het ook maar zelf proberen en tsjah...daarna was het einde zoek  :D

koekenbakker in opleiding!

ik moet eigenlijk zeggen dat ik het niet precies weet.
ik moest een hobby zoeken van mijn man want ik verveelde me eigen altijd.
zo ben ik eigenlijk begonnen in maart.
de eerste taart was voor mijn zus en zag er niet uit hahahahha ook gemaakt met cake ipv biscuit dus heel erg zwaar.
:o
heb nu de smaak te pakken en heb a.s. vrijdag mijn eerste bestelling.
ik hoop dat er nog meerdere gaan volgen.

carpe diem

7

Ben via een moedertje van school aan het idee geholpen, toen gaan googlen en bij marianne in 's-gravenzande terecht gekomen voor workshops/cursussen en ben nu bijna (in juni) alweer een jaar verslaafd aan deze geweldige hobby  :lol:

Groetjes Esther

8

ben al sinds klein kind aan het bakken, decoreren sinds 2004. heb toen een workshop gevolgd bij Oldenhoff...(geen geld aan uitgeven...zijn zoveel veel betere workshops te vinden  :x )

Tja en het is gewoon niet meer overgegaan...wordt steed erger (zegt mijn man  :lol: )

9

Mijn taartenvirus is begonnen nadat ik mijn zoon en schoondochter beloofd had om hun bruidstaart te maken terwijl ik nog nooit meer dan ooit een appeltaart gebakken had. Ben me dus gaan verdiepen in taarten en kwam op deze site terrecht. Het is uiteindelijk een jaar later een prachtige bruidstaart geworden en volgend jaar gaat een andere zoon van me trouwen ook voor hun bruidstaart ga ik natuurlijk zorgdragen maar zeker weten wel met veel meer zelfverzekerdheid en dat allemaal door veel oefenen en zeker niet op het laatst door deze deleukstetaarten site.

Groetjes en allemaal veel creativiteit toegewenst door DORIEN
http://www.mijnalbum.nl/album=v6vmltxe

10 Laatst bewerkt door dianaatstyle (16-05-2010 18:25)

door een mailvriendin
heb ik leren kennen via een weblog waar ik veel geleerd heb van haar en toen zij met bakken begon heb ik haar gevolgd hahaha
zij heeft me de beginselen bijgebracht en allemaal via de mail hahaha
we hebben elkaar nog nooit in het echt gezien
wel mailen we nog dagelijks
ook bespreken we heel persoonlijke dingen met elkaar
maar meestal gaat het wel over taart

11

Tja hoe ben ik begonnen. Ik vond de standaard taarten bij de hema, bakker enz eigenlijk niet leuk genoeg. Ik wilde wat aparts. Mijn eerste taart moest een prinsessen taart voorstellen..... Ik was er toentertijd heel erg trots op. Ik had speciaal een tulband bakblik gekocht. De taart zelf met zelf gekleurde botercreme versierd, met hartjes erop.

Ik vond eigenlijk dat ik het beter kon dan dat. Ik ben toen samen met een kennis naar Rotterdam gegaan, hier volgende we bij Planet cake een workshop icing spuiten. Toen werd ik enthousiaster en heb toen een treinen bakblik gekocht. Hier heb ik voor het eerst met marsepein een thomas trein gemaakt. Vanaf toen ben ik gaan taarten bakken en bekleden met marsepein. Alles wat ik nu kan heb ik mezelf geleerd. Binnenkort ga ik een workshop puzzelplaatje blond volgen in Arkel bij Bientje. Heb er zin in!!

groetjes Marlies

12

toen ik op dit forum verzeild raakte! Ik was opzoek naar tips voor het zelf bakken van een verjaardagstaart.

13

Vanaf de geboorte van mijn oudste dochter (nu 7) wilde ik graag voor de verjaardag van de kinderen dat ze zelf mochten kiezen wat voor verjaardags taart ze wilden.

Jaaaaaren op zoek geweest naar waar je marsepein en kleurstoffen kan kopen e.d.
Zelf een keer fondant gemaakt (drama!), marsepein en kleurstof bij de bakker gehaald, op mijn manier erg creatief bezig geweest, maar ik wilde iedere keer méér en had het idee dat er makkelijker aan marsepein e.d. gekomen kon worden.

Tot ik op een vroege zaterdag morgen in februari in 2009 op een site terecht kwam waar ik in het westland marsepein kon komen.
Mij volledig van geen schuld bewust Marianne uit haar bed gebeld (ze zei dat ze dat hélemaal niet erg vond... :Y ), daar marsepein en nog wat kleinigheidjes gekocht, en ja, toen had ik pas gevonden wat ik zocht en was het einde zoek..... :P

14 Laatst bewerkt door mariekepieke (16-05-2010 18:45)

ik las vijf jaar geleden in een tijdschrift een artikel over het maken van een bruidstaart en op de verjaardag van mijn dochter stond daar mijn eerste stapel. wat was ik trots en iedereen vond hem geweldig! maar nu denk ik; het ding was verzakt en schots en scheef... de marsepein zat eromheen gevouwen met scheurtjes hier en daar.
http://www.mijnalbum.nl/Foto-3TDCMK44.jpg
pas najaar 2009 de leukste taarten ontdekt, hoe dat kwam weet ik niet meer precies... google denk ik. sindsdien strakkere taarten en heel veel inspiratie (en tijdgebrek)

*edit*
ik zocht voorbeelden voor circustaarten ivm feestje van alweer mijn dochter, zo ben ik hier verzeild geraakt (even voorstelmail opgezocht)

liefs marieke

15

Nou zover hoef ik niet te graven hahaha (in februari pas begonnen).
We waren op bezoek bij mijn vriendin, die zei weet je wat ik volgende week ga doen.Nou zei ik, ik ga een bonbon workshop doen, heb je ook zin.Het sprak me wel aan, maar tja niet zo van yes dat wil ik ook, gewoon eigenlijk om met zijn 2en wat te doen dus wist nog niet zeker. Ok zei ze, en volgende maand ga ik een workshop marsepein taarten doen. En dat vond ik meteen jaaaaaaa leuk dan ga ik zeker weten mee.
Mijn vader maakte vroeger thuis namelijk de mooiste creaties (was van orgiene banketbakker heeft er alleen thuis iets mee gedaan voor eigen huis). En op school waren mijn creaties ook altijd om in de winkel te leggen zei de huishoudkunde lerares, dus dat sprak mij meteen aan.

Alleen kon ik niet wachten, want ging natuurlijk eerst googelen en toen kwam ik hier op terecht. Heb toen wat kleine spulletjes ingeslagen en mijn eigen verjaardags taart gemaakt.

Nu na een paar taartjes gemaakt te hebben vind ik het echt helemaal top, en ga ik 8 juni beginnen met een engelsebruidstaart cursus en 22 juni een cursus spuittechniek. dit heb ik voor moederdag gekregen, want mijn man vind het zo leuk dat ik nu eindelijk iets heb gevonden wat ik echt leuk vind om te doen.
Hij vind dat ik alles moet leren wat er te leren valt, om er uiteindelijk misschien wel iets mee te doen, al is het alleen maar voor mijn eigen plezier(Kan namelijk niet veel omdat mijn gezondheid dat vaak niet toe laat, en dit houd mijn gedachten er een beetje vanaf)
Dus zo is het bakvirus bij mij begonnen groetjes ;)

16 Laatst bewerkt door Maji (16-05-2010 18:58)

Ik bestelde een taart voor mijn dochtertje bij Martinique, ook bekend op dit forum  ;)
Zij had helaas geen tijd ervoor toendertijd maar tipte mij dit forum, misschien zou ik het zelf kunnen en leuk vinden? Of een andere bakster vinden.

En ja hoorrrrr.....verslaafd! De eerste taarten voor mijn dochtertje maakte ik zelf (Tinkerbell) en ik was supertrots.
Ik ben pas actief geworden op het forum dec. 2009 maar heb de kunst hier afgekeken/gelezen vanaf januari 2009.
Zoeken, zoeken en nog es zoeken....uren breng ik hier door  :lol: en in mijn keuken  ;)

Heerlijke hobby!

Groetjes Maji

17

sinds kleins al :shh: ...was ik altijd samen met mijn oma taarten aan het maken...en oeeeehh ik mocht de gardes schoonmaken. (yummy)
sindsdien was ik altijd iets lekkers aan het maken. toen ik op mezelf woonde, ging ik veel antilliaanse taarten bakken en ik wou allang een workshop doen.workshop gedaan vorig jaar maart dacht ik en sindsdien ook helemaal gek op het versieren van taarten met fondant/ marsepein  :D

Be in love with what you have

18

Ik was als kleuterjuf altijd opzoek naar plaatjes voor woordkaarten en kwam regelmatig de meest waanzinnige taarten tegen, die gooide ik in mijn "taartpret" folder en soms liet ik ze aan Niels zien. Niels is veel doorpakkender en ondernemender dus die vond  dat Luna voor haar 6e toch echt wel recht had op zo'n echte taart. Dus hij zocht en vond: dit forum!
En zo werd dus na jaaaaaren van plaatjes sparen het werkelijkheid 3 jaar geleden en heel wat vaardigheid ( en aardigheid*) geleden.

(*Niels heeft er geen lol meer aan/in, baal ik enorm van!)

Groetjes Sas

19

Ik zat naar Oprah te kijken en er was een wedstrijd wie de mooiste taart voor Oprah had gemaakt.
Wooow dat waren enorme, prachtige taarten. Vanaf toen dacht ik: Dit wil ik ook! Ben gaan surfen op het internet en kwam hier terecht!  :D
In eerste instantie zelf maar gaan uitzoeken hoe alles moest en heb twee weken geleden mijn eerste workshop gevolgd!

Groetjes, Patricia

20

Wij hadden een taart besteld bij Martinique van Crazy cakes voor mijn zoontjes eerste verjaardag en toen wist ik het gelijk, dit wil ik ook kunnen!
Spullen besteld, gelijk ook voor mijn ma en we zijn begonnen!  :Y

Winkel, (gast)workshops en taarten op maat. En voorjaar 2014 komt ons eerste 3d taartenboek uit!
Kijk voor meer info op; www.hetbontetaartje.nl

21

Toen ik was bevallen van mijn jongste kreeg ik het boek 'maak indruk op je kinderen', en daarin stond een prinsessentaart...  ik heb toen heel ondoordacht aan mijn dochter beloofd dat ik er wel zo eentje zou maken voor haar verjaardag.  Hoe moeilijk kon dat zijn (zucht)...  Maar even daarna kwam ik tot de ontdekking dat barbie verschrikkelijk lange benen heeft en dat dat niet echt zou passen in een tulband die ik heb...  en toen ben ik beginnen surfen en via de taartenfee op deze site terechtgekomen...
De eerste prinses was nog heel simpel... maar sinsdien gaat het alleen maar beter en blijf ik flink dooroefenen... en ik ben begonnen met het aanleggen van een hele verzameling materiaal :lol:  en overal waar ik kom koop ik ccpapiertjes...  (hoezo verslaafd???)

groetjes, Florijn

22

Bij de eerste verjaardag van mijn dochtertje zocht ik iets leuks om te maken. Zo kwam ik op deze site. Alleen heb ik toen toch nog gewoon een yoghurt taart gemaakt met ouwelvlinders.
September 08 is een vriendin van mij getrouwd en bij het vrijgezellenfeestje hadden we een workshop. Erg leuk. Ik heb toen de resten marsepein meegenomen en thuis nog een taart gemaakt. Toen ben ik dus eigenlijk begonnen. Ik vind het erg leuk, maar ben niet verslaafd. Ik bak ook alleen voor eigen gebruik (verjaardagen e.d.)
Moet wel zeggen dat ik hier op het forum veeel meer heb geleerd dan bij die workshop.

23 Laatst bewerkt door AnjaH (16-05-2010 20:24)

Doordat ik door een ernstige whiplash t.g.v. een auto-ongeluk en maanden van revalidatie psychisch steeds onstabieler werd, had ik bedacht dat ik iets moest gaan zoeken wat ik nog wel kon. In een Linda (volgens mijn meiden, maar dat weet ik dus niet meer) vond ik een review over het boek Cupcakes van Janet Smith. Dit boek gelijk besteld en ook het boek van de taartenfee en in een van deze boeken stond achterin een verwijzing naar deze site.

Tsja en toen was het hek van de dam...................gelijk workshops gaan volgen bij Inge en later ook bij Wendy. Lichamelijk gaat het nog steeds zwaar minder, maar de taarten hebben er echt voor gezorgd dat ik niet in een depressie ben gekomen. Een betere therapie had ik op dat gebied niet kunnen hebben.

Overigens heb ik wel mijn hele leven altijd al gebakken dus de liefde zat er al.

24

Mijn dochter (6) kreeg van haar a.s. schoonmoeder ( :lol: ) een prinsessentaart voor haar verjaardag en ik dacht meteen: dat wil ik óók kunnen!!
Ze gaf me de link naar deze site en na wekenlang kwijlend naar al dat moois te hebben gekeken zelf aangemeld en een starterspakket fondant besteld Sindsdien..... niet meer te stoppen!! VEEEEEEEL te leuk!!

Laat de moed niet zakken!
Met een appel en een ei kun je al bijna een taart bakken!!

25

Een vriendin had samen met een stel meiden een workshop gedaan en tipte mij, omdat ik altijd wel aan het koken, bakken, braden, stoven etc. ben. "Lijkt me wel wat voor jou!", zei ze. En inderdaad! Had me gelijk ingeschreven voor een workshop, maar raakte in de tussentijd al in aanraking met DLT en was mede dankzij het forum al aan het bakken en decoreren geslagen, voordat ik überhaupt die workshop had gevolgd.

Die vriendin heeft het overigens nooit meer gedaan; ik des te meer  :rolleyes: .

"Ik weet het zeker...........denk ik!"