1

Onderwerp: Mijn eerste taartenbestelling!

Hoi!

Ik weet niet of ik het hier goed neerzet, maar ik wilde zo graag vertellen dat ik mijn eerste taartenspulletjes heb gekocht (besteld)!

Ik heb gekocht:
- Wilton Icing Color Kit 8 x 28gr.
- rolfondant 1 kg. wit
- FunCakes Mix voor Biscuit 1 kg
- Dropflowers Assorti ca. 15gr. (= ongeveer 60 kleine suikerbloemetjes)
- JEM 6 Petal Daisy set/4 (= mooie bloemen uitstekers)
- FMM Alphabet tappits Lower Case

Ik ben echt benieuwd hoe ik het ga vinden als ik straks mijn eerste taart ga maken en bekleden! En natuurlijk ga ik het jullie laten zien als ie af is!

Verder moet ik snel een keertje naar Ikea om wat dingetjes te kopen nog, want daar kost het lekker weinig. Toch best duur om te beginnen met een hobby als je nog bijna niks in huis hebt. Ik moet ook nog een goede mixer kopen want die heb ik niet (voor de cupcakes doe ik het gewoon met een garde). Maar uiteindelijk spaar je denk ik steeds meer spullen bij elkaar!

Liefs Lotje

2

Re: Mijn eerste taartenbestelling!

Leuk, hoor en veel succes! Ik zou maar gauw een mixer aanschaffen, want voor biscuitdeeg voor een taart moet je wel 10 minuten mixen...

En showen, he!

3

Oeps cupcakes met een garde. Ik vind het knap.

En wat spulletjes betreft, goed en creatief zoeken in je keukenlaatjes. Je hebt meer dan je denkt en je kunt heel veel gebruiken.

Geldt ook voor de bouwmarkt. Let wel op dat het voedselveilig is. Bv pvc pijp om marsepein/fondant uit te rollen.

Succes.

Groetjes en veel bakplezier,
Lucy

4

succes en ik kan je verzekeren dat het hier niet bij blijft :lol: ik ben ook zo begonnenn en nu heb ik al een extra kast gekocht voor al mijn spullen :o

5

Lotje_ schreef:

Hoi!

Ik weet niet of ik het hier goed neerzet, maar ik wilde zo graag vertellen dat ik mijn eerste taartenspulletjes heb gekocht (besteld)!

Ik heb gekocht:
- Wilton Icing Color Kit 8 x 28gr.
- rolfondant 1 kg. wit
- FunCakes Mix voor Biscuit 1 kg
- Dropflowers Assorti ca. 15gr. (= ongeveer 60 kleine suikerbloemetjes)
- JEM 6 Petal Daisy set/4 (= mooie bloemen uitstekers)
- FMM Alphabet tappits Lower Case

Ik ben echt benieuwd hoe ik het ga vinden als ik straks mijn eerste taart ga maken en bekleden! En natuurlijk ga ik het jullie laten zien als ie af is!

Verder moet ik snel een keertje naar Ikea om wat dingetjes te kopen nog, want daar kost het lekker weinig. Toch best duur om te beginnen met een hobby als je nog bijna niks in huis hebt. Ik moet ook nog een goede mixer kopen want die heb ik niet (voor de cupcakes doe ik het gewoon met een garde). Maar uiteindelijk spaar je denk ik steeds meer spullen bij elkaar!

Liefs Lotje

Als ik jou was zou ik beginnen met een goedkope mixer!
Heb ik ook gedaan voordat ik wist dat dit een échte hobby zou worden.
Heb toen van het budgetmerk van de Hema een mixer gekocht voor 10 euro, en die doet het nog steeds :D ( al staat er inmiddels wel een Kennie op het aanrecht vanwege lamme armen  O-)  )
Bij Blokker hebben ze ook zo'n merk, zal wel net zo duur zijn.

Heel veel plezier met bakken!

koekenbakker in opleiding!

6

Ja, ik moet eerlijk zeggen dat ik nogal impulsief ben met nieuwe hobby's. Zo heb ik alles liggen om te breien, haken, schilderen, hardlopen, meubels maken, naaien en ga zo nog maar even door. Het gekke is dat ik alles op zijn tijd oppak, heb steeds periodes haha! En een taart bakken doe je toch niet elke dag! Heb vandaag erg zin om iets te bakken maar mn vriend moet steeds alles opeten en dat gaat ook niet echt.

Ja de cupcakes met de garde ging wel aardig hoor, maar een mixer moet ik morgen echt gaan kopen. Zag bij de kijkshop 1 van 15 euro, dat lijkt me een leuke om mee te beginnen :)

7

De vriend van mijn moeder is de 20e jarig, dus ik ga mn spulletjes gelijk uitproberen dan!! :D

8

Ik heb ook zo´n goedkope mixer, was een tientje (ook bij de kijkshop).
Is idd prima om mee te beginnen.
Verder ga ik (en de medebaksters hier!) vaak naar de xenos, action, dat soort winkeltjes. Je moest eens weten wat voor (Vreemde) voorwerpen sommige mensen gebruiken bij het versieren van hun taart!
en dat je graag even wilde melden dat je wat besteld hebt, kan ik goed begrijpen: Ik was ook zóó blij toen ik me eerste spulletjes had besteld, had het liefst Hart van Nederland gebeld :lol:  :lol:

Veel plezier met bakken en laat andere mensen ook even weten dat je aan het bakken geslagen bent, voordat je vriend geen taart meer kan zien! :P

Groetjes, Katja

If you're lucky enough to be different, don't ever change!
Groetjes, Katja

9

Lotje_ schreef:

En een taart bakken doe je toch niet elke dag! Heb vandaag erg zin om iets te bakken maar mn vriend moet steeds alles opeten en dat gaat ook niet echt.

Lees dit over een tijdje nog maar eens terug...
Nee, elke dag een taart bakken is wel erg veel. Maar voor je het weet, is àlles een reden voor een taartje. Je verzint de gekste dingen.
En verder, het bakken van een taart doe je op 1 dag, maar voorbereiden, verzinnen, alvast bloemetjes maken, marsepein kleuren, enz kan al dagen van tevoren! Voor je het weet ben je dagelijks met je nieuwe hobby bezig hoor! Om over dit forum maar te zwijgen....
De allerbeste aanschaf wat mij betreft is toch wel mijn Kitchenaid geweest! Dus een goeie mixer zou ik wel gaan halen als ik jou was.
Hoeft natuurlijk niet zo'n dure te zijn, maar met de hand mixen... daar ben je gauw zat van!