1 Laatst bewerkt door marieke84 (14-05-2010 12:37)

Onderwerp: Totaal respectloos...

Ik kijk zoals elke ochtend even op nu.nl wat het nieuws is. Zie ik daar dit bericht. Ik sloeg echt stijl achterover.

De 9-jarige Ruben uit Tilburg, die als enige de vliegramp in Libië overleefde, heeft in het ziekenhuis in Tripoli telefonisch contact gehad met een verslaggeefster van dagblad De Telegraaf.

Ik vind dat echt niet kunnen. Ik ben nooit echt een fan geweest van de Telegraaf. Maar hiermee dalen ze nog verder naar beneden bij mij.

Moest het gewoon even kwijt.

Groetjes Marieke

Voor creatieve ideeën en inspiratie kijk je op Gewoon Marieke & voor printables voor Dessert-Tables op Gewoon Marieke Printableshop.

2

Re: Totaal respectloos...

ik had vanochtend hetzelfde idee!

Liefs, Zanoni

ik geef je groot gelijk ik vind dit dus ook totaal niet kunnen.
dat kindje heeft net zijn ouders en broer verloren.
laat zo'n kind met rust.

groetjes liselotte

carpe diem

4

Ik las het net ook en vind het niet kunnen. Het jongetje weet nog niet eens wat hem is overkomen en dat zijn familie het niet heeft overleefd. Het valt me mee dat die telegraafjournalist hem dat ook niet gelijk heeft verteld.

5

arm mannetje.

waar mijn haren van overeind gingen staan waren berichten op msn.nl daar heb je ook nieuwsstukjes... was er een hele discussie dat er een vrouw met hoofddoek hem verzorgt........Geert Wilders moest ingrijpen en nog meer van dat soor idioot gedoen! BAH BAH geen woorden voor!  :s

Let them eat cake
http://annettes.tk/

Bah wat een walgelijke actie!
De journaliste belde met een van de behandeld artsen van de jongen, die zijn mobiele telefoon aan de 9-jarige gaf. De jongen zou aanvankelijk emotioneel hebben gereageerd, maar kalmeerde volgens het artikel toen bleek dat hij geen familielid aan de telefoon had.

Na enkele minuten beëindigde hij het gesprek. ''Nu wil ik weer stoppen met praten'', zegt hij in De Telegraaf.

De Telegraaf wist ook nog te melden dat de jongen zich niets kan herinneren van de crash en dat hij nog niet is ingelicht over de dood van zijn ouders en broertje.
Ik hoop dat ze heel lang slecht slaapt. Er zijn, zelf in de journalistiek, grenzen, en daar is deze mevrouw echt enorm voorbij. Vraag me af waarom die arts zijn gsm gaf, wat zou ze voor nare smoes hebben verteld?

7

bah bah, sommige mensen ook!!!!! is zijn overige familie nog niet ter plekke dan??? die hadden vast wel ingegrepen...toch?

grrrr, wat sommige mensen niet doen voor een artikeltje.....  :nooo  :nooo  :nooo

8

ik vind dat ook niet kunnen!

Groetjes, Dorothea.

9

Hier was ik al bang voor :( De media kan mensen die zoiets ernstigs hebben overleefd niet met rust laten, zelfs geen kinderen. Geen enkele scrupulus. De Telegraaf voorop. Daarom lees ik dat stomme sensatieblad ook niet :nooo

Laat het kind eerst eens herstellen en zijn verlies een plaatsje kunnen geven. Daarna kan het kind, als het dat wil altijd nog in de openbaarheid treden.

Gewoon omdat het leuk is een taart te zijn
Groetjes Heidi

Schandalig!
Ik las het ook net! Stel je voor dat die journaliste even had "onthuld" dat zijn ouders en broertje overleden zijn!
Dat kan toch niet! Dat is echt te erg voor woorden.
Gelukkig lees ik die krant niet, ik zou meteen mijn abbo opzeggen.

11

Zo vreselijk respectloos vind ik dat! Niet alleen die journalist van de telegraaf maar ook die behandelend arts: Gatver!
(Net zoiets als de eerste beelden die werden uitgezonden van het manneke, terwijl nog niets bekend was, en er zichtbaar in beeld een arts foto's staat te maken....!)

Ik zit ook in de zorg en heb helaas ervaring met bellende journalisten die info willen lospeuteren, dus ik walg echt van dit soort acties. Ik hoop net als kaatjetaatje dat die dame erg slecht geslapen heeft en dat ze haar ongetwijfeld extra verkregen bonus niet op durft te maken uit schaamte!

Groetjes Marieke
"Als je het niet vriendelijk kunt zeggen, zeg dan maar niets."

Ze schijnt vaker te ver gaan.
Google Jolande van der Graaf en je komt
een hoop berichten over rechtzaken tegen.
Toen de radio belde, stond ze onder de douche...
Zeg dan dat je geen commentaar wilt geven.
Die vrouw(!) was er van overtuigd HET artikel binnen te hebben gehaald, maar dan ben je dus echt niet goed bij je hoofd!

(mocht je twitteren.....zoek op telegraaf en je vind een hoop informatie, klachten en reacties van heel Nederland! Iedereen is er razend over!)

13

Walgelijk!!!

14

Vreselijk soms lijkt het wel of steeds meer mensen een vlaag van vestandsverbijstering hebben !!!!

15

Ik vind dit ook respectloos. Laat die jongen met rust. Hij weet nog iet eens wat er gebeurt is!

Mij maakt dit soort berichten erg boos!

16

wat een shitkrant is de TELEGRAAF....... :x  :x  :x  :x

17

Inderdaad respectloos, ik vond het al merkwaardig dat dat ventje in die toestand is gefilmd en dat gewoon uitgezonden word. Maar dit slaat echt alles! Hoe durf je! Een ventje van 9 jaar die alles kwijt is en dit zelf nog geeneens weet in deze toestand telefonisch te intervieuwen! Het word steeds gekker hier!

mamsvan2 schreef:

wat een shitkrant is de TELEGRAAF....... :x  :x  :x  :x

Niet alleen de Telegraaf spoort niet maar denk eens aan die artsen en verpleegkundigen ter plekke! Die hadden de telefoon niet eens aan het ventje mogen geven, maar gelijk het gesprek af moeten kappen!

Groetjes Rebecca
Together forever, never apart. Maybe in distance, but never in heart!

19

:nooo je snapt het denken niet van zulke mensen.
alles gaat om het eerste nieuws.
walgelijk :mad:

groetjes emmy
u kunt al mijn taarten bekijken op www.emmy635.mijnalbum.nl

20

Ze moest zich diep schamen. En daar is de Telegraaf dan nog trots op ook!!!!!!!!!

21

t is sowieso een slecht groot formaat roddelblad die "krant" en die artsen zijn idd ook gek, zei ook al, hoezo komen er camera's en fotografen op de IC, dat is toch juist om ervoor te zorgen dat mensen rust hebben en in een steriele omgeving genezen

22

Ik vraag mij trouwens af of het wel waar is...en niet alleen maar een sensatie verhaal van de Telegraaf om lezers te trekken :think: .........Als je naar de beelden op televisie kijkt en hoort dat hij al verschillende operaties heeft gehad dan is hij volgens mij amper aanspreekbaar. Laat staan dat hij een normaal gesprek kan voeren :nooo . Zal niet de eerste keer zijn dat er iets geschreven wordt wat gewoon uit de dikke duim is gezogen.

23

mamannette schreef:

arm mannetje.

waar mijn haren van overeind gingen staan waren berichten op msn.nl daar heb je ook nieuwsstukjes... was er een hele discussie dat er een vrouw met hoofddoek hem verzorgt........Geert Wilders moest ingrijpen en nog meer van dat soor idioot gedoen! BAH BAH geen woorden voor!  :s

als ze goed voor dat jochie zorgt mag ze van mij 10 hoofddoeken om
het gaat er toch om dat dat kind lief en zorgzaam verzorgt word?

24 Laatst bewerkt door pvlielander (14-05-2010 10:04)

Ik vind dit ook echt schaamteloos. Volgens mij heb je dan echt geen gevoel voor respect en ben je ontzettend egoistisch bezig.

Misschien dat ik nog wel een mailtje naar de telegraaf stuur om te zeggen hoe msiselijk dit is.

Groetjes, Patricia

25

Op een ander forum kwam ik deze oproep tegen..

----------------

Hallo mensen,

De vliegtuigramp is een verschrikking, de enige overlevende een is een jongen van 9 jaar. Klik even op de link om te zien hoe de TELEGRAAF meeleeft met deze jongen, die alles kwijt is...

Zo ga je als journalist niet om met een kind, wat als het jouw kind zou zijn? Je broertje, je neefje? Totaal respectloos.

Het idee is ontstaan om een signaal af te geven naar de TELEGRAAF. Dat dit te ver gaat, ongepast is .

Hoe geven wij dit signaal af? Door deze mail naar iedereen in je adressenboek te sturen en GEEN TELEGRAAF meer te kopen.

BOYCOT DE TELEGRAAF. Dit is journalistiek van het laagste soort.

[www.telegraaf.nl]

Stuur deze mail door naar al je vrienden en laat hen hem ook doorsturen..verwijder FW FW om te voorkomen dat men het niet leest.

De snelste manier om uw Telegraafabonnement te beëindigen is telefonisch via +31 (0)88 824 824 2 (keuze 4).

Bedankt.