1

Onderwerp: zo sneu voor Enzo

moet het toch even kwijt...

vorig jaar heeft hij voor zijn verjaardag (in oktober) 2 huisdiertjes gekregen, 2 schatige ratjes. het zijn moeder en dochter.

nu is die moederrat ziek, en de kans dat ze het haalt is maar 50 procent...
ze heeft door het spelen een wondje opgelopen en die is geïnfecteerd, ze heeft een bloedvergiftiging opgelopen...

dit zijn enzo zijn eerste huisdiertjes, hebben ze nog geen vol jaar en nu zouden we er misschien al 1 moeten afgeven...

Mama van 2 crazy kids en 2 lieve honden, vrouw van Bart...

2

Re: zo sneu voor Enzo

aaah zielig voor hem en het ratje. :(
hoop dat moeder ratje het haalt :Y
ook voor dochter ratje.
succes er mee.

groetjes emmy
u kunt al mijn taarten bekijken op www.emmy635.mijnalbum.nl

3

Zielig inderdaad en niet gemakkelijk voor je zoon, hopelijk komt hey goed.

Tegen de stroom ingaan is de enige manier om bij de bron te komen

4

Wat sneu voor je zoontje!  Ik heb zelf ook 2 ratjes en 1 daarvan heeft een gigantische tumor..  ik weet dat het helaas bij ratjes vaak voorkomt en dat ratjes niet oud worden... maar afscheid nemen is altijd pijnlijk!

Sterkte voor het ratje en Enzo!!

'Het leven is wat je gebeurt, terwijl je andere plannen maakt'

Och,en die zien er zo schattig uit!Hoop voor Enzo dat ze beter wordt.Verleden jaar is het hamstertje van mijn kleinzoon gestorven en die was daar ook verdrietig van,dus duim mee dat het goedkomt! :thumb:

6 Laatst bewerkt door fifiemieke (11-05-2010 19:46)

de kans is 50/50. ze is nu ter observatie opgenomen gedurende 48 uur, krijgt antibiotica spuitjes, ligt onder een verwarmde lamp en heeft een baxter...
een rat kan 2 tot 4 jaar worden (ze is nog maar 1.5 jaar dus nog een hele tijd te gaan), mits de juiste verzorging en voeding...

@kelly, wist je dat houtkrullen in hun kooi eigenlijk niet goed zijn in verband met het stof? ratjes zijn er heel gevoelig aan. m'n dierenarts zei me dat daarstraks, ik wist van niks...

voor de geïntresseerden een fototje...

http://i39.tinypic.com/o8apns.jpg
onze zieke...

http://i43.tinypic.com/or2w09.jpg
de rechtse is de dochterrat, de linkse de mamarat...

7

achermmmm

Lekker feestelijk rond.....

8

wij hebben ook ratten gehad en daar had ik altijd beukensnippers voor.
zijn grote splinters om het zo maar uit te leggen en niet stoffig

groetjes emmy

Ik heb ook een aantal keer ratjes gehad.. superleuke beestjes!
het nadeel is idd dat ze niet oud worden..
maar 1.5jaar is nog wel veels te vroeg he!
we gaan duimen dat ze beter wordt!

Groetjes, Rianne
taartvanrianne.tk

10

achgosiie, altijd sneu helemaal voor het kind, maar ja het hoort er wel bij..... hoe moeilijk het ook allemaal is.

11

fifiemieke schreef:

@kelly, wist je dat houtkrullen in hun kooi eigenlijk niet goed zijn in verband met het stof? ratjes zijn er heel gevoelig aan. m'n dierenarts zei me dat daarstraks, ik wist van niks...

Ja dat wist ik! Ik heb ze op..uhh even geen idee hoe het heet ;) maar in ieder geval minder stoffig... al hebben ze nog last van hun longetjes, maar ook dat is ratten eigen. Daar heb ik medicijnen voor die ik ze geef zodra ze weer benauwd zijn.

Wat een scheetjes zijn die van jou! Ik heb 2 husky ratjes, 2 zusjes:
http://94.100.118.154/886300001-886350000/886307401-886307500/886307447_5_4eeo.jpeg

12

oh die van jou zijn knap!!!
wij hebben de onze van mensen overgenomen die er 10 (!) in totaal hadden. maar dat koppel was in verwachting en wilden geen risico's nemen. dus gingen er een aantal weg. :|

nog geen moment spijt van gehad, ze blaffen niet, ze moeten geen kilo's eten hebben en zijn super schattig om bezig te zien. ok, hun kooi en al de toebehoren kosten handenvol geld, maar ook daar hebben we een meevaller gehad, hun nieuw hok hebben we gekregen van een vriend wiens ratten al lang weg zijn. (kost nieuw ongeveer 170 euro). de afsluiting van een regenpijp is hun nieuwe hok en een aantal bochten van zo'n regenbuis is hun nieuwe speelterrein... :D
hebben een hangmat gehad voor hen, nog geen 24 uur later had ik snippers hangmat... :lol:

13

haha ja de hangmatten hier vinden ze heerlijk om in te liggen en om te slopen  :grr: dat duurt indd niet lang ;)  maar ach ze liggen er nog steeds in. en ik heb tegenwoordig een nieuw adresje waar hangmatten een stuk goedkoper zijn dan in de winkel en nog leuker ook!

He wat sneu zeg!
Ik heb ook altijd ratjes gehad maar de meesten werden ook mar 1,5 tot 2 jaar. Komt omdat het meestal afstammelingen zijn van labaratoriumratten.

Wij gebruikten van oude hemdjes als hangmat. Wat helemaal handig was: we hebben een klein rieten mandje in de hoek van de kooi bevestigd met ty-raps (?), wel een beetje van de grond en daarin legden we lapjes stof. En heerlijk dat ze het vonden! Ze knaagden het ook niet kapot dus dat scheelt

Groetjes Laura
Mijn site/blog: www.laurasbakery.nl

15

ik heb niets met ratjes, maar ik vind het wel sneu voor je jochie; hopelijk redt de mama het!

Groetjes, Dorothea.

16

weet je wat ik nog zo erg vind ook, die andere zit hier maar te treuren...

en mijn vader zijn reactie is ook niet alles...
hij zei vlakaf: meent ge da nu? gaat ge met zo'n beest naar de dierenarts... :x
kon hem wel voor z'n kop slaan!

17

daarom zei ik ook hoop dat moeders het red :Y
je hebt nl kans dat dochter weg kwijnt straks als moeders er niet meer zou zijn.
ratjes zijn toch echt gezelschapsbeestjes en kan je beter samen houden voor de eenzaamheid.
hoe is het nu met moeder rat?

groetjes emmy

18

redelijk...

ze heeft krachtvoer gegeten, ik bedoel opgeschrokt...

ze vermoeden wel iets van een longinfectie ook nu, maar daar zijn ze niet zeker van. om dat zeker te weten moet ze onder narcose en een röntgenfoto ondergaan. daar is ze nu sowieso nog te zwak voor...

elke dag dat ze betert is een gewonnen dag, is meer kans op slagen...

19

Och meent ge dat nu?
Ocharme! 
Weet ge nu al iets?
En hoe is 't met Enzo?

Lieve bakgroetjes, Hilde
Mijn oventje is mijn beste vriend :)

20

het is afwachten tot morgen, hopelijk doet de antibiotica dan zijn werk al. als alles goed gaat, kan ze vrijdag naar huis...

21

we zullen duimen voor je zoontje :Y

groetjes emmy

22

Ik hoop dat het snel beter gaat met de ratjes. Ik weet uit ervaring hoe verdrietig het is om een huisdier te verliezen. Maar misschien dat je je zoontje al wel een beetje kunt voorbereiden. Hij leert zo wel omgaan met verlies, al blijft het natuurlijk heel sneu om zo snel al afscheid te moeten nemen van zo'n beestje.

Veel beterschap!!

*D

If there's no chocolate in heaven, I'm not going!!!
Trots op mijn nieuwe website! Taartenfreak.nl

23

slecht nieuws, mama rat hebben we net moeten laten inslapen. ze bleef maar infectie op infectie krijgen...

en enzo is niet thuis, dus heb het hem nog niet kunnen zeggen...

24

aaah wat sneu
sterkte ermee en met vertellen :(

groetjes emmy

25

enige tips om het hem te zeggen?