1

Onderwerp: frustratie na het bakken

Hallo allemaal,

Sorry maar ik moet even mijn frustratie een beetje kwijt.

Ik had geen kans gekregen dat ik op moederdag naar mijn mamsie kon, dus dacht ik gisteren morgen ga ik naar mam en dan een lekkere taart voor bij de koffie, nou nou het was a hell of a job hoor!!! Ik had nu voor het eerst rollfondant gebruikt normaal altijd mmf gebruikt. Maar goed. Even terug naar het begin,

Ik had een biscuit gemaakt in de oven en getest of ie gaar was tot 2 keer goed dus maar uit de over na ruim 50 minuten baktijd. Ik kiep hem 5 minuten later op mijn rooster om af te koelen en aan 1 kant zakt ie in als een kaartenhuis ja maar dus twijfelde ik toch echt of ie gaar was, even gewacht maar zakte steeds verder in, maar het vreemde was hij zakte maar aan 1 kant in en de andere kant niet, maar ja toch geen porem dus ik denk trek hem eens open aan de bovenkant wat denk je 1 kant was gaar en de andere kant was nog vloeibaar :nooo wel heel vreemd maar goed en weggegooit, zonde maar helaas.
Maar een nieuw kapsel gebakken dat ging gelukkig wel goed.

Daarna ik denk botercreme alvast maken normaal maak ik alleen 1 op 1 botercreme alleen voor af te smeren, dus dacht ik nu maak mokka creme als vulling met een kant en klaar pak van de boerenbont, nou dat was dus helemaal gaan schiften dus ook weg moeten gooien echt balen het zat niet bepaald mee.

Dus voor het eerst rolfondant geprobeerd, nou dat rolt stukken beter uit en geweldig materiaal, alleen brak en scheurde het vrij snel en omdat mmf toch elastisch is en fondant niet hielt ik na het bekleden van de taart een stuk over zeg maar een plooi zoals je bij een prinsessentaart zou maken over die ik niet weg gewerkt kreeg dus maar de boel bij elkaar geknepen en afgesneden en dus een lelijke naad over had heb ik maar wat verbloemd met bloemetjes maar toch jammer.

Hij was ook een beetjes scheef maar mijn moeder was er dol gelukkig mee :lol:  maar moest even mijn frustratie van gister kwijt.
Maar hoe doen jullie dat met dat bekleden met fondant het is stijver en niet elastiesch dus  breekt, scheurt en hoe dik doen jullie er dat op ik vondt het wat te dik vondt het niet zo juuuuuHhhh om maar te zeggen. Ik vondt het ook was lijkt wel zuurzig ruiken, is dat met alle fondant.??????

2

Re: frustratie na het bakken

Ah wat een drama zeg............Maar je mams was in iedergeval wel heel erg blij met der taartje.

Groetjes, Manika
www.taartenvanmanika.nl

3

Re: frustratie na het bakken

Fondant ruikt inderdaad een beetje muffig, maar het is wel elastisch hoor! Ik wrijf het vanaf de onderkant recht naar boven om zo min mogelijk plooien te krijgen.

Ik hoop dat je moeder wel genoten heeft van je taartje, na alle troubles die je ermee hebt gehad!

*D

If there's no chocolate in heaven, I'm not going!!!
Trots op mijn nieuwe website! Taartenfreak.nl