51

Re: waah!!... een huisspin

ik laat de spinnen (niet zo groot als deze boven) altijd gewoon op het plafond zitten, daar zitten ze me best en vangen de muggen (tenminste dat maak ik de kinderen wijs als ze in de kinderkamer zitten :D)

bij die in de douche zet ik altijd de douchekop erop, putje open en goodbye spin :D wel flink naspoelen want hij zou eens naar boven kunnen zwemmen en boos op mij zijn :lol:

Alles goed???? nee 3 fout

52 Laatst bewerkt door Heidimaris (11-05-2010 22:43)

Volgens mij ben ik erg lachwekkend met spinnen. Ik voel mij dan ook altijd bekeken als ik de garage in ga (dat gebeurt echt niet vaak)

Ik op de deur met een snelle beweging en spring achteruit, omhoog kijkend of er niets naar beneden valt, dan verkoop ik die deur een enorme karate trap, zodat ie open vliegt en wacht dan weer spiedend of ik er eentje zie, want ze zijn zoooo achterbaks, ze vallen natuurlijk altijd naar beneden net als ik er onderdoor loop (is nog nooit gebeurd)

Dan sprint ik door de deur naar het midden van de garage en kijk achter, onder mij, boven mij en om mij heen en pak dan vlug wat ik nodig heb, wat natuurlijk wel direct voor het grijpen ligt, want ik ga echt niet in op of onder dingen kijken, want daar zitten ze op mij te wachten.

Ondertussen zijn de slimste spinnen, naar de deur gerend om rond de deuropening te gaan zitten te wachten tot ik naar buiten ga en zij mij kunnen bespringen. :s

Dus neem ik weer een enorme sprint naar buiten in de hoop dat ik sneller ben, dan de spinnen kunnen reageren. No way dat ik de deur weer achter mij dicht doe, dat mag mijn man doen als hij thuis komt. :o

Volgens mij hebben de overburen weer een geweldige voorstelling gehad, maar ik verdwijn zo snel ik kan uit het zicht :shh:

Gewoon omdat het leuk is een taart te zijn
Groetjes Heidi

53

Heidimaris schreef:

Volgens mij ben ik erg lachwekkend met spinnen. Ik voel mij dan ook altijd bekeken als ik de garage in ga (dat gebeurt echt niet vaak)

Ik op de deur met een snelle beweging en spring achteruit, omhoog kijkend of er niets naar beneden valt, dan verkoop ik die deur een enorme karate trap, zodat ie open vliegt en wacht dan weer spiedend of ik er eentje zie, want ze zijn zoooo achterbaks, ze vallen natuurlijk altijd naar beneden net als ik er onderdoor loop (is nog nooit gebeurd)

Dan sprint ik door de deur naar het midden van de garage en kijk achter, onder mij, boven mij en om mij heen en pak dan vlug wat ik nodig heb, wat natuurlijk wel direct voor het grijpen ligt, want ik ga echt niet in op of onder dingen kijken, want daar zitten ze op mij te wachten.

Ondertussen zijn de slimste spinnen, naar de deur gerend om rond de deuropening te gaan zitten te wachten tot ik naar buiten ga en zij mij kunnen bespringen. :s

Dus neem ik weer een enorme sprint naar buiten in de hoop dat ik sneller ben, dan de spinnen kunnen reageren. No way dat ik de deur weer achter mij dicht doe, dat mag mijn man doen als hij thuis komt. :o

Volgens mij hebben de overburen weer een geweldige voorstelling gehad, maar ik verdwijn zo snel ik kan uit het zicht :shh:

dit is fantastisch verteld, wil wel eens je overbuur zijn

Tegen de stroom ingaan is de enige manier om bij de bron te komen

54

lune schreef:
RedRose18 schreef:

leuke verhalen ;)

waar ik wel doodsbang voor ben, zijn paarden
dat zijn pas doodenge beesten
maar die kom je gelukkig niet zomaar even in je huis tegen  :D

het zou toch niet prettig zijn als die zich van je plafond in je bed laten vallen :lol: :lol:

hahaha nee idd, denk ook niet dat ik dat dan zou kunnen navertellen ;)

@heidimaris... ja ik zou ook wel eens een dagje bij je overburen willen vertoeven op een dag dat jij de garage in moet ;)
ik heb er al 2x gehad dat die beesten in de deuropening bungelen :S waarvan ik 1x het betreffende beest niet had gezien, is op de spullen gevallen die ik tilde, loop de keuken in, kijk naar mijn spullen, schrik me de pleuris dat er ineens zo'n grote spin zit :S ik verbaasde mij er wel over dat ik de spullen heb neergezet ipv weggegooid (wat ik als schrikreactie wel eens wil doen :P)
spinnen, oke, maar niet als ze zo ineens te voorschijn komen ;)

Kettingtaart ronde 6, Thema Zomer in felle kleuren!!

55

stacy schreef:

http://94.100.118.44/941050001-941100000/941051701-941051800/941051755_5_udNi.jpeg
bedoelen jullie zo een soms...

yep.. vieze enge monsters!

'Het leven is wat je gebeurt, terwijl je andere plannen maakt'

56

Zo eentje zat laatst in de zandbak. Vera was heerlijk aan het spelen en Martijn aan het werk. Met een schep heb ik hem naar beneden gemept (zat onder het bankje) daarna in de zandbak een paar flinke klappen op zijn kop gegeven (met een GROTE schep uiteraard) en toen de tuin in gekieperd.
Ik was me toch trots op mij zelf. Ben namelijk ook bang voor spinnen.

Heb in ons andere huis ook een keer zo'n spin gevangen. Zat er 1 in de gang, snel een glas overgezet en gewacht tot iemand langs kwam, want weg doen doe ik dus niet!

Even een minder leuk berichtje... huisspinnen zijn meestal met z'n 2-tjes.

57

Ik herken de angst voor spinnen en ander gespuis helemaal niet maar moet wel verschrikkelijk lachen om jullie verhalen. Sorry..... :o

Volg je hart...want dat klopt!

58

daan77 schreef:

Even een minder leuk berichtje... huisspinnen zijn meestal met z'n 2-tjes.

Daar ben ik ook van op de hoogte ;) Maar goed hij komt niet meer uit zijn holletje want die zit dicht! Dus voordat ik hem weer ontdek duurt dat nog wel ff ;)  Wel een klein hooiwagentje ontdekt.. maar die vind ik niet zo heel eng. Ik haal hem trouwens niet zelf weg hoor :P Laat maar lekker hangen. Ik houd hem wel in de gaten als ik er langs moet ;)

'Het leven is wat je gebeurt, terwijl je andere plannen maakt'

59

en als we het over de duvel hebben trap je op zn staart......

Natuurlijk liep er vanochtend een grote dikke spin over mijn muur.....

gelukkig had de hond m ook door en is hij naar de spinnenhemel verdwenen  O-)

Alles goed???? nee 3 fout

60

nou mijn man is nog banger dan ik dus tja........ hij roept mij als er 1 zit

en laatst zat er 1 in de kelder, ik hem proberen te vangen(brrrr)
maar weg was ie
ik op google zoeken over die spin
hij komt alleen tevoorschijn als hij heel erge honger heeft, die avond zie ik wat lopen door de kamer, richting mijn man, ik zei alleen maar ohhhh die heeft honger... en zonder te kijken hoe of wat staat ie boven op een stoel hahahahaha :lol:

zelf heb ik de schrik van me leven gehad toe ik naar huis reed en er 1 in de auto hing echt vlak bij me gezicht ahhhhhhhhhhhhhhhhhh :nooo
brr wat een vieze dingen zijn het toch...

ohja voor als je het nog niet weet er zijn er altijd 2 O-)

Met de kennis van nu, had ik het toen anders gedaan :)

61

nimfje schreef:

ohja voor als je het nog niet weet er zijn er altijd 2 O-)

Kun je nagaan hoe bang ze zelf eigenlijk zijn. Ze durven niet eens alleen op pad...... :lol:

Volg je hart...want dat klopt!

62

mamaricky schreef:

Wat jullie hebben met spinnen heb ik met sprinkhanen en motten :rolleyes: . Doodeng! Ik heb mijn man ooit de hele caravan leeg laten halen omdat er een sprinkhaan op het aanrecht zat. Die had hij netjes voor me gevangen en buitengezet, maar ik dacht "waar er 1 zit zitten er vast meer" dus ik wilde pas naar bed als hij alles had gecontroleerd!

*D

zelf niet bang voor harige of andere kleine beestjes.. maar mijn moeder heeft een keer haar (auto) deur opengegooid op de snelweg.. terwijl mijn vader aan het rijden was.. zat een sprinkhaan op der arm ofzo..

63 Laatst bewerkt door deanera (12-05-2010 11:37)

Kelly1609 schreef:
stacy schreef:

http://94.100.118.44/941050001-941100000/941051701-941051800/941051755_5_udNi.jpeg
bedoelen jullie zo een soms...

yep.. vieze enge monsters!

deze hadden wij vaak vroeger bij m,n ouders ( wonen aan een dijk met land erom heen) en als er 1 was waren er dus twee , mannetje vrouwtje , de een was wat kleiner dan de andere  ....en rennen dat ze konden brrrrrrrr.

groetjes brigitta
mijn blog:  http://thehighteastamper.blogspot.com/

64

Ik was altijd heeel bang voor spinnen, tot ik midden in de polder ging wonen en mijn overbuurman een bananen import bedrijf had!! Ze zeggen dat er geen spinnen mee naar Nederland komen...maar geloof mij maar...het huis zat daar vol met verschrikkelijk grote spinnen!!! Nee, die kon ik niet opzuigen met de stofzuiger, of doodmeppen met de krant, daar was echt geweld voor nodig haha...

Nu ik weer in de stad woon...zijn het allemaal maar "spinnetjes"

Kom eens een kijkje nemen in onze winkel in Tilburg, 95m2 taartplezier!

65

de enige goei spin, is een dode spin!!!

Mama van 2 crazy kids en 2 lieve honden, vrouw van Bart...

66

FunLovin schreef:

Ik was altijd heeel bang voor spinnen, tot ik midden in de polder ging wonen en mijn overbuurman een bananen import bedrijf had!! Ze zeggen dat er geen spinnen mee naar Nederland komen...maar geloof mij maar...het huis zat daar vol met verschrikkelijk grote spinnen!!! Nee, die kon ik niet opzuigen met de stofzuiger, of doodmeppen met de krant, daar was echt geweld voor nodig haha...

Nu ik weer in de stad woon...zijn het allemaal maar "spinnetjes"

Als ik ooit naar de polder wil verhuizen, vraag ik het adres van die overbuurman van jou, want daar wil ik echt niet in de buurt wonen! brrrrr!

Mijn moeder had een beneden buurjongen met een terrarium. Zij is ook niet echt dol op spinnen. Toen ik een keer in de badkamer op de commode lag (ik was nog heel erg klein blijkbaar :+ ) liep zo'n ontsnapte spin in mijn richting. Mijn moeder is hem schreeuwend en gillend met een handstoffer te lijf gegaan en heeft hem helemaal aan gort geslagen. De buurvrouw die op het gegil afkwam, heeft toen ze hem zag net zo hard mee staan gillen. Mijn moeder moest de drab al kokhalsend met een schoteltje van de muur afhalen.

Volgens haar komt mijn spinnenangst daar vandaan. Ik weet het niet, maar ik heb het altijd een fantastisch verhaal gevonden en ik gebruik het altijd nog als verklaring als mensen niet begrijpen dat ik bang ben voor spinnen.  :+

Gewoon omdat het leuk is een taart te zijn
Groetjes Heidi

67

Zo, ik weet niet wat ik lees hier allemaal....
Ik kan me ergens voorstellen dat je bang bent maar het blijven levende wezens, die je (zoals al gezegd) niets kunnen doen.
Altijd maar doodslaan, - spuiten, - zuigen, etc, waar is dat voor nodig?
Ze hebben je niets gedaan, dat jij bang bent voor ze daar kunnen zij niks aan doen.

Het moge duidelijk zijn: ik ben niet bang voor spinnen, ik vind ze zelfs mooi.....

Groetjes, Nienke
Learning from every cake