26

Re: waah!!... een huisspin

emmy635 schreef:

ik heb gelukkig een hond die ze op eet wanneer ze de vloer betreden :lol:
dan zeg ik remy zoek :Y

denk dat je je hond dan af en toe kan uitlenen aan de andere dames! tot de spin weg is :lol:

Tegen de stroom ingaan is de enige manier om bij de bron te komen

27

ik lach me kapot hier, niet met jullie dames maar wel met de leuke manier waarop jullie de verhalen opschrijven!  :Y
ik gelukkig nergens bang van

28

leuke verhalen ;)
ik ben gelukkig niet doodsbang voor insecten en spinnen
schrik wel wanneer er ineens 1 voor me hangt, maar mep em aan de kant en roep de poes  :D (of schoen/krant ed)
en wanneer er een grote door de slaapkamer waggelt moet ie toch eerst dood voordat ik slaap
maar goed, doe het meestal wel zelf, aangezien mijn vriend harder op de vlucht gaat voor spinnen dan ik  :cool:

waar ik wel doodsbang voor ben, zijn paarden
dat zijn pas doodenge beesten
maar die kom je gelukkig niet zomaar even in je huis tegen  :D

Kettingtaart ronde 6, Thema Zomer in felle kleuren!!

29

Lieke schreef:

Ik ben ook als de dood voor spinnen. Sinds een paar jaar heb ik een bugaway en daarmee durf ik zelfs spinnen te vangen.
Geen vlekken op de muur en ook geen spinnenlijkjes geschraap van de grootste schoen in huis! Ideaal!
Heb even gezocht....op www.luxebugaway.com, je krijgt daar een linkje waar je hem kunt bestellen!

Net gekeken naar die bugaway mij nog te dichtbij.
Krijg er nu alweer de kriebels van.

Soms lijk ik echt een klein kind, kan vriendlief heel het huis nakijken (onder het bed etc. etc.) of er geen spinnen zitten.
Hij een paar keer gezegd dat hij dat niet meer deed.
Toen ik vroeg hoelaat hij dan wou eten ging hij snel het huis nakijken :lol:

Maar zo heb ik nog meer verhalen maar die zal ik maar voor me houden  :+

De groeten uit Brabant van TAMARA
https://www.facebook.com/TamaraNL1977

30

Miep1977 schreef:
Lieke schreef:

Ik ben ook als de dood voor spinnen. Sinds een paar jaar heb ik een bugaway en daarmee durf ik zelfs spinnen te vangen.
Geen vlekken op de muur en ook geen spinnenlijkjes geschraap van de grootste schoen in huis! Ideaal!
Heb even gezocht....op www.luxebugaway.com, je krijgt daar een linkje waar je hem kunt bestellen!

Net gekeken naar die bugaway mij nog te dichtbij.
Krijg er nu alweer de kriebels van.

Soms lijk ik echt een klein kind, kan vriendlief heel het huis nakijken (onder het bed etc. etc.) of er geen spinnen zitten.
Hij een paar keer gezegd dat hij dat niet meer deed.
Toen ik vroeg hoelaat hij dan wou eten ging hij snel het huis nakijken :lol:

Maar zo heb ik nog meer verhalen maar die zal ik maar voor me houden  :+

ik herken me er helemaal in ;)  Mijn vriend vind het ook altijd erg fijn als ik hem om 4 uur 's nachts wakker maak na mijn nachtmerrie en dan 2 min later realiseer dat het maar droom was ;)  Ondertussen zit ik met een bonsend hart rechtop in bed

'Het leven is wat je gebeurt, terwijl je andere plannen maakt'

31

:lol:

De groeten uit Brabant van TAMARA
https://www.facebook.com/TamaraNL1977

32

Hier ook een angsthaas wat spinnen betreft. Vroeger (toen ik nog thuis woonde) riep ik mijn vader altijd als er ongedierte in mijn kamer zat. Hij kwam dan met een grote doek en haalde het beest weg. Tenminste, dat zei hij, maar 9 van de 10 keer zag ik na een paar minuten hetzelfde gevaarte weer door mijn kamer lopen.

Inmiddels heeft mijn man de taak van mijn vader overgenomen. Want ik ga echt NIET slapen als ik weet dat ergens in de slaapkamer zo'n ding naar me loert...

33

Het lijkt wel een topic van bang, banger, bangst en dat allemaal om een spin, een nederlandse spin nog wel, ze doen echt niets!! Ze zijn niet eens groot, ze passen makkelijk in je handpalm, ze eten de meest hinderlijke insecten op die je uit de slaap houden met hun gezoem en ze zijn uiterst geemancipeerd, want de meest vrouwtjes eten de mannetjes op na de paring, althans dat proberen ze.

Geloof me! Ik heb me verdiept in spinnen, alle soorten en maten en dat alleen maar om van die irrationele angst af te komen. Na 49 jaar is het nog steeds niet gelukt. Als spring ik niet meer gillend mijn bed uit met een nachtmerrie over spinnen die bovenop me vallen terwijl ik in bed lig ed. Ik heb mijn man grijze haren bezorgd en een van mijn katten heeft weken de slaapkamer niet ingedurfd vanwege mijn gegil.
Volgens mijn man kon ik vliegen in mijn slaap, dan sprong ik meters hoog over hem heen en landde aan de andere kant naast het bed op mijn voeten. (Het is mij tijdens wakker zijn nog nooit gelukt :lol: )
En hij is ook wel eens thuisgekomen, terwijl ik op de trap zat een spin in de gaten te houden die in de kamer zat :s

Nee het zijn nu eenmaal te ver aangepaste wezens, die op ons netvlies in verschrikkelijke monsters veranderen. Ik moet ook zeggen dat ik ze onwaarschijnlijke snelheden toedicht en een enorme intelligentie, dus geen stofzuigerstang vasthouden, als je hem opzuigt, want dan gaat hij tussen je handen door Iiiiiiiiii!!!!

Gewoon omdat het leuk is een taart te zijn
Groetjes Heidi

34

Oooh zo herkenbaar! Vroeger tenminste.
Sinds ik kinderen heb, heb ik mijn angst overwonnen, hoewel ik toch wel even stond te griezelen toen mijn kanjertjes in een dierentuin een vogelspin over hun hand lieten lopen.... zover ga ik dan weer niet!!!

Maar toen ik nog bij mijn ouders woonde heb ik eens `s nachts de hele buurt bij elkaar gegild! Er was net die dag een zonnebank geleverd, waarbij blijkbaar 2 hele grote spinnen in de doos waren meegekomen. Tuurlijk kwam die zonnebank op de zolder, waar ik ook sliep. `s nachts lag ik met mijn blote benen op bed... en ineens.... plok plok, vielen die twee enorme beesten vanaf de nok van het dak op mijn benen! Nou ik was echt in 2 stappen beneden!!! En gillen!!!
Mijn vader heeft ze gelukkig gevangen, maar ik durfde die nacht echt niet op zolder te slapen!

En die keer dat ik een klamboe over mijn bed had. Ik waande me veilig voor al het ongedierte, maar `s morgens werd ik wakker en zag ik AAN DE BINNENKANT van de klamboe, in de nok een enorme spin zitten! Ik heb me beheerst en ben heel voorzichtig uit bed gestapt en een grote knoop in de klamboe gelegd. Griezelend naar beneden gegaan. Toen ik in de spiegel keek bleek ik allemaal kleine bijtwondjes in mijn hals te hebben. Had dat kreng me gebeten zeg!!! VRESELIJK!! En jeuken!!(maar dat kan ook psychisch zijn geweest :s )

"Kleine muisjes hebben kleine wensjes, beschuitjes met gestampte mensjes" (John O' Mill)
Groetjes Natasja S

Brrrrrrrr al die verhalen  :lol:  ben er ook als de dood voor. Voor die hooiwagens weer helemaal niet. Maar van die dikke snelle zwarte griezels  :s  heb ooit van m'n pa ook zo'n stok met een bakje en klepje gekregen waarmee je van een afstandje een spin kan vangen, maar die kunnen ze beter voor éénmalig gebruik maken, want no way dat ik 'm weer los durf te laten  :lol:

woodstock schreef:

Toen ik in de spiegel keek bleek ik allemaal kleine bijtwondjes in mijn hals te hebben. Had dat kreng me gebeten zeg!!! VRESELIJK!! En jeuken!!(maar dat kan ook psychisch zijn geweest :s )

ieuw  wat naar :s mijn broer is ooit ook in z'n hand gebeten door zo'n grote spin, die waarschijnlijk ook met het een of ander mee in huis was gekomen, zo'n eng idee!

'I love it when a cake comes together'

36

3 keer raden wat er net over mijn scherm liep, zouden ze mee willen lezen? :/

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

37

Pooh schreef:

3 keer raden wat er net over mijn scherm liep, zouden ze mee willen lezen? :/

een vlieg misschien ? :lol:

38

hahaha...eehhh...het is donker nu en ik lees al die enge verhalen over spinnen....ik voel kleine oogjes naar me kijken nu en ik krijg jeuk....AAAAHHHHHHHHH!!!  :lol:  :lol:

39

Sorry, ik kon het niet laten!!  :+ ... spinnen doen mij echt niks!!

40

pas op : EEN SPIIIIIIN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

(werkt natuurlijk wel beter als ik het nu naast je oor kan roepen) :lol:

Iemand geschrokken??

41

nope ;)

'Het leven is wat je gebeurt, terwijl je andere plannen maakt'

42

Da's nou ook weer een beetje flauw, je zal er maar last van hebben :S

43 Laatst bewerkt door xhafal (11-05-2010 21:28)

Pooh schreef:

sorry , was maar als een grapje bedoeld.  :o

44 Laatst bewerkt door Pooh (11-05-2010 21:32)

xhafal schreef:
Pooh schreef:

sorry , was maar als een grapje bedoeld.  :o

I know, maar ik vind dat weer zo gemeen :o Kan me ook niets voorstellen bij een spinnenfobie of andere angst, zolang ik maar met beide (of in ieder geval 1 :+) benen op de grond blijf.

45

ik zou bakspray in zijn holletje spuiten, dan glijdt hij uit als hij zijn holletje uit wil komen :lol:

overigens heb ik niet zo'n brede tuin (2,5 meter) en in het kruisspinseizoen presteren die beesten het altijd om over de breedte van de tuin een web te maken (binnen no time, als je met je ogen knippert hangt er al weer een nieuw web)
En daar zitten ook hele grote tussen.
Als ik 's avonds in het donker dan naar de schuur moet om de droger te legen/vullen dan loop ik met een bezem voor mij uit te zwaaien om niet zo'n enorme kruisspin te vangen met mijn gezicht :D

Ik ben er niet zo heel bang voor........van een afstand

Wij hebben wel eens de vogelspin van een vriend te logeren gehad(voor een jaartje ofzo), maar die zat veilig achter glas, daar knikkerde we af en toe wat krekels bij en gingen zitten kijken hoe hij het beestje te pakken kreeg

Alles goed???? nee 3 fout

46

RedRose18 schreef:

leuke verhalen ;)

waar ik wel doodsbang voor ben, zijn paarden
dat zijn pas doodenge beesten
maar die kom je gelukkig niet zomaar even in je huis tegen  :D

het zou toch niet prettig zijn als die zich van je plafond in je bed laten vallen :lol: :lol:

Alles goed???? nee 3 fout

47

Pooh schreef:

Sorry nogmaals.  :o

48

oh wat herkenbaar allemaal.

Heb ook eens vanaf een stoel een spin met haarlak en deodorant dood gemaakt en hem daar het hele weekend laten zitten aangezien mijn vader er niet was om hem te verwijderen.

Maar ik heb ook wel eens een muis in huis gehad, toen manlief nog onderweg naar huis was vanaf Engeland, ik had een soort marmottenbak gemaakt ( de oudere onder ons kennen waarschijnlijk nog de weekendshow met Mieke Telkamp) zodat ie weer naar buiten werd geleid en ik vanaf een stoel met mijn benen in de lucht en een bezem in mijn hand kijken of dat lukte, kroop ie ineens door een klein gaatje door, hij schrok zo van mijn gegil dat ie pardoes het parcours volgde en weer buiten stond.

Moet zeggen dat ik met spinnen wel wat stoerder geworden ben, sinds ik kinderen heb, moet natuurlijk wel het goede voorbeeld geven.

Op zoek naar leuke hebbedingetjes, kijk eens op mijn site! Cakes by Bien heeft ook een FB pagina, zo ben je altijd op de hoogte!

49 Laatst bewerkt door postduif (11-05-2010 22:01)

Kunnen spinnen bijten...? Dat wist ik niet..  :o  Iiieuw..!!
Ik vang ze met een plumeau en mik ze met plumeau en al uit het raam  :D  Dan sta ik er wel bij te trillen hoor.. Ik ben best bang voor spinnen, ze gaan altijd hard rennen als je ze probeert te vangen...  :(
Ik ga ook niet slapen als er 1 op onze kamer zit  :nooo
Mn man vind me een watje, maar hij is weer bang voor muizen, en ik niet..  :lol:
Kikkers en padden vind ik ook eng, die springen zo een meter ver, zitten ze gelijk naast je...  :s

En idd, als je met je gezicht door een spinneweb loopt.. getver!!!

50 Laatst bewerkt door stacy (11-05-2010 22:08)

http://94.100.118.44/941050001-941100000/941051701-941051800/941051755_5_udNi.jpeg
bedoelen jullie zo een soms...

hier sla ik ze met een schoen kapot..dan maar een vieze muur.(oude nagelborstel en beetje water is ie zo weer schoon).

en de hond vind ze ook wel lekker .
voor normale spinnen ben ik echt niet bang maar deze vind ik gewoon vies...