1

Onderwerp: waah!!... een huisspin

brr als ik ergens als de dood voor ben dan is het voor spinnen... en wat heb ik net ontdekt..ergens in een klein gaatje in de muur bij de achterdeur staken een viertal harige poten...

Ik ging kijken omdat mijn loslopende konijn raar deed... zit er zo'n vieze enge grote spin in een holletje... en vriendlief komt pas over een uur of 2 thuis :s  :s

brr ik zit met mijn voeten omhoog op de bank en kom niet meer in de buurt van de achterdeur!

**Einde onzinbericht**  maar moest het ff kwijt! Dit gebeurt namelijk altijd als er niemand is!

'Het leven is wat je gebeurt, terwijl je andere plannen maakt'

2

Re: waah!!... een huisspin

Dan euh, leg je er toch gewoon wat voor zodat ie er niet uit kan?
Vergeet niet dat jij een ziljoen keer zo groot bent.

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

3

ik heb mezelf een keer buitengesloten vanwege een wesp, dus ik weet hoe je je voelt.  :o

Maar wat Pooh zegt: leg er iets voor!

koekenbakker in opleiding!

4

Pooh schreef:

Dan euh, leg je er toch gewoon wat voor zodat ie er niet uit kan?
Vergeet niet dat jij een ziljoen keer zo groot bent.

lijkt me idd slimmer :P als je vriend thuiskomt en dat monster is weg slaap je vannacht vast niet zo goed :P

overigens zou ik bijna precies als jij reageren :P
een keer was ik aan het dweilen toen er zo'n beest bij de deur zat :P ging ik er dingen tegen aan gooien (vanaf veilige afstand :P ) totdat dat beest dood was :P ik ben echt panisch bang voor spinnen :P

5

het probleem is alleen dat het echt een rotplekje is om iets voor te zetten. heb het al geprobeert maar het gat blijft zichtbaar :s
Heb er al met de stofzuiger bij gestaan maar hij is er niet uit gekomen... ik denk dat gat in de muur dieper is dan ik dacht :P

hoop alleen dat er geen nest zit ofzo... brrr

6

Als het echt een gat is dan kan je er een doek in stoppen (eventueel met een pollepel zodat je het niet met je vingers hoef te doen ;))

@Eef: :lol: Zie het al helemaal voor me.

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

7

haha bedankt voor jullie tips! maar ik blijf hem eng vinden ;)

brrr..

8

oo bah daar hou ik ook niet van :nooo   ik zet altijd de stofzuier erop en dan nog wat grotte brokken van de hond erna inzuigen en ff laten draaien :Y  en ook idd haarlak erop spuiten kunnen ze ook niet hebben gaan ze snel dood en ze plakken vaak vast dus kunnen ook niet bewegen ahahahahah vieze dingen brrrr succes

9

Pooh schreef:

@Eef: :lol: Zie het al helemaal voor me.

ja het was toen voordelig voor me dat er niemand thuis was :P ik zag er ronduit belachelijk uit, want ik kanook nog eens niet mikken :P (zo zonde van mijn pas gedweilde vloer :P )

10

Ah meiden,kom op zeg.Dat beest is voor jullie banger dan jij voor die spin.Wat kan ie gaan doen?????Aanvallen doet ie heus niet hoor.

Maar ik begrijp het wel hoor,ze zien er gewoonweg eng uit.
Maar echt,hij doet helemaal niets.

Zeg wat je meent en meen wat je zegt!

11

ik heb een hekel aan spinnen en wespen.

Voor een wesp heb ik tig keer buiten gestaan totdat er iemand mij kwam verlossen van die wesp.

En een spin maakt niet uit hoe klein en hoe groot.
De buurt weet hier altijd meteen als er 1 bij ons in huis zit :lol:

2 jaar geleden zat er zo'n grote op mijn trap ieuw!!
ik mijn ma gebeld (ook zo'n held  :+ ) die zei zet de stofzuiger er maar op.
Ja de spin begon te bewegen en moeders had een jankend dochter aan de telefoon :lol:

mijn pa is toen hierheen gekomen om die spin weg te halen.

1x een heel klein spinnetje in mijn auto, auto geparkeerd in de berm en ik ben aangelopen :lol:

Mijn vriend keek me echt heel raar aan en enigste wat ik zei "ik kom pas terug als het zeker is dat de spin weg is, voor mijn part haal je de auto uit elkaar maar die spin is weg als ik terug ben!!"

Ja ik ben een superheld  O-)  :lol:

De groeten uit Brabant van TAMARA
https://www.facebook.com/TamaraNL1977

12

Als het tenminste niet een vogelspin is die is aan komen waaien in een tros bananen......

13 Laatst bewerkt door kaatjetaatje (11-05-2010 15:49)

misty schreef:

Als het tenminste niet een vogelspin is die is aan komen waaien in een tros bananen......

argghh, hou op! Ben zo bang voor spinnen dat ik altijd erg voorzichtig ben rond de fruitafdeling in de winkels :o

Sterkte Kelly, ik leef met je mee ;)

14

Volledige herkenning hier  :Y : ik ben ook als de dood voor spinnen, hele (hele!) kleintjes durf ik nu al huiverend te vermorzelen maar alles wat met het blote oog goed zichtbaar is: nee!  :lol:

Ooit op een zaterdagmorgen (toen ik net op mezelf woonde) liep ik in mijn badjas rond en bespeurde vervolgens op mijn slaapkamer een grote (echt!) spin. Helaas zat hij op de muur bij de deur, dus ik durfde er niet meer langs. Mijn moeder gebeld (ook al ja  :o  ) maar die is net zo bang als ik dus dat hielp niet. Vervolgens ben ik razendsnel door de deuropening geschoten (je weet maar nooit of ze springen  :D ), de trap af gebolderd en zo in mijn badjas naar de buren gerend. De buurvrouw was zo aardig om het beest te komen pletten  :lol: .

Een paar jaar later was ik inmiddels getrouwd en net bevallen van de oudste. Manlief wilde een avond stappen maar zou niet te laat thuis zijn. Toen ik naar bed ging zag ik boven het bed zo'n zwart monster zitten. Ik durfde niet te gaan slapen, het was te laat om nog buren lastig te vallen dus er zat niets anders op dan te wachten. Op de bank gaan liggen wilde ik niet, dan zou dat beest vast gaan wandelen en dan was in bed slapen voorlopig uitgesloten  :D . Uiteraard had manlief het heel gezellig in de kroeg en werd "niet te laat" toch wat later... Dat heeft hij geweten  :+  !

Ik weet ook wel dat ze niets doen, maar ik krijg nu eenmaal echt vreselijk de kriebels van die beesten. Het is af en toe ronduit gevaarlijk: als zo'n spin opeens in mijn blikveld komt zakken tijdens het rijden zou ik bijna ongelukken krijgen/veroorzaken (als mijn man op dat moment toevallig rijdt schrikt hij zich wezenloos van mijn gegil  :o ). Ik heb wel eens zo'n fobie cursus overwogen, maar zelfs dat durf ik niet aangezien ik weet dat je uiteindelijk een spin over je moet laten lopen  :nooo .

www.detaartentantes.nl
Workshops en webshop taartdecoratie. Ook afhalen in Zwolle en Elburg!

15

oh nog een verhaaltje: vorig jaar zomer.kom uit de douche heb me aangekleedt ga beneden aan tafel zitten en........kruipt er een spin uit mijn haren bleef hangen voor mijn ogen.

Janken schreeuwen gillen.

Vriend had de spin niet gezien dus vroeg wat er was.
Kon niks zeggen alleen hysterisch lopen gillen en janken.

De groeten uit Brabant van TAMARA
https://www.facebook.com/TamaraNL1977

16

ik heb zo een keer in spin in mijn bed gehad... mijn moeder erbij gehaald en toen was de spin weg.... ik ben toen zelf net zolang gaan zoeken tot ik hem gevonden had en dood gemaakt. je denkt toch niet dat ik dan nog ga slapen!

En toen wij net samen woonde liep hier in de woonkamer ook zo;n grote enge huisspin. Ik vriendlief roepen die boven was en die kwam maar niet... ondertussen ik dat beest in de gaten houden. Nog een keer hysterisch geroepen en toen kwam hij eindelijk!

Ik heb zelfs nachtmerries met spinnen :S Dan maak ik mijn vriend wakker en als die wakker is realiseer ik me dat het maar een droom was  :shh:

17

ik heb gelukkig een hond die ze op eet wanneer ze de vloer betreden :lol:
dan zeg ik remy zoek :Y

groetjes emmy
u kunt al mijn taarten bekijken op www.emmy635.mijnalbum.nl

18

Ik ben ook als de dood voor spinnen. Sinds een paar jaar heb ik een bugaway en daarmee durf ik zelfs spinnen te vangen.
Geen vlekken op de muur en ook geen spinnenlijkjes geschraap van de grootste schoen in huis! Ideaal!
Heb even gezocht....op www.luxebugaway.com, je krijgt daar een linkje waar je hem kunt bestellen!

19

Wat jullie hebben met spinnen heb ik met sprinkhanen en motten :rolleyes: . Doodeng! Ik heb mijn man ooit de hele caravan leeg laten halen omdat er een sprinkhaan op het aanrecht zat. Die had hij netjes voor me gevangen en buitengezet, maar ik dacht "waar er 1 zit zitten er vast meer" dus ik wilde pas naar bed als hij alles had gecontroleerd!

*D

If there's no chocolate in heaven, I'm not going!!!
Trots op mijn nieuwe website! Taartenfreak.nl

20

kaatjetaatje schreef:
misty schreef:

argghh, hou op! Ben zo bang voor spinnen dat ik altijd erg voorzichtig ben rond de fruitafdeling in de winkels :o

hier hetzelfde... ik ben zooo bang voor spinnen dat ik tijden elke nacht  wakker werd met nachtmerries  :o

het zijn gewoon die benen  :(

21

Sigrid schreef:

Ik heb wel eens zo'n fobie cursus overwogen, maar zelfs dat durf ik niet aangezien ik weet dat je uiteindelijk een spin over je moet laten lopen  :nooo .

Ik ook, dat was toen ik nog overwoog om een jaar in China te wonen... mja want nou ja, iedereen weet dat als je panisch bang bent voor spinnen dat je niet  verder zuidelijk moet dan midden frankrijk :P

22

misty schreef:

Ah meiden,kom op zeg.Dat beest is voor jullie banger dan jij voor die spin.Wat kan ie gaan doen?????Aanvallen doet ie heus niet hoor.

Maar ik begrijp het wel hoor,ze zien er gewoonweg eng uit.
Maar echt,hij doet helemaal niets.

natuurlijk heb je gelijk, maar panische angst heeft niets met redelijk nadenken te maken  :nooo
ik zou echt willen dat ik zo kon denken...

23

vriendlief is thuis en gaat zometeen het gat dicht purren :D Zo kan dat vrezelijke monster er niet meer uit!

Ik zou ook willen dat ik zo kon denken als misty...maar het is echt een fobie!

24

Ja! dichtpurren, goed idee!
Ik moet soms op mijn werk slapen, vorig jaar zat er zoeen van MINSTENS 10 cm :Y  op het plafond, die ontdekte ik na een plasje om 3.30.... ben meteen maar koffie gaan zetten, want die kamer ging ik niet meer in.
Ergste was toen ik, hoogzwanger van de tweeling, moest spugen; pakte een emmer, en daar zat zo'n griezel in! Mijn 90kg zaten toen bovenop het aanrecht (hoefde opeens niet meer te spugen:D)

25

Kelly1609 schreef:

vriendlief is thuis en gaat zometeen het gat dicht purren :D Zo kan dat vrezelijke monster er niet meer uit!

Ik zou ook willen dat ik zo kon denken als misty...maar het is echt een fobie!

Nou zal ik maar bekennen dat ik vreselijk bang ben voor wespen.
Die krengen moeten me elke zomer wel even steken.Ik vind die pijn zo erg.Het lijkt wel of dat er een brandende sigaret op je uitgedrukt wordt.Maar ja,wespen doen me wat aan en spinnen gelukkig niet.