1

Onderwerp: vlinders

Hallo allemaal,

Ik vroeg het ook al in het evenvoorstellen topic , maar hier is het iets meer op zijn plaats!

Hoe groot maak jij jouw vlinders? Zeg maar, wat is de spanwijdte?

Ik zelf heb dus braaf de vlinders uit het boek van Peggy Porschen overgetrokken, maar na een tijdje vond ik ze wel erg klein. Wat een gepiel!! Daardoor zijn ze nu ook erg dun, moet ik zeggen... Dus of het nog wat wordt als ik ze van het bakpapier af ga halen, dat durf ik nog niet te zeggen.... En dan moet ik de vleugels nog aan elkaar gaan maken...
Eerst even moed verzamelen dus!!

Ik hoor graag al jullie tips!!

Groeten van Karin

meer taarten zien? Kijk dan op www.mijnalbum.nl/Album=TMZVUMMI

2

Re: vlinders

Hoi Karin,

Ik heb ook de maat uit het boek aangehouden en dat beviel me prima. Je moet ze denk ik gewoon goed lang laten drogen, dan worden ze wel sterk hoor. Grotere heb ik nog niet gemaakt, maar ik heb laatst wel een troll gemaakt van icing en die was denk ik 10 keer zo groot als zo'n vleugeltje. Die heeft zeker een week liggen drogen en die heb ik zonder moeite over kunnen leggen op de taart. Ik had haar wel gespoten op een plastic hoes die ik eerst had bespoten met zo'n baukje spuitbus om taartvormen mee in te smeren.

Groetjes,
Mirjam

If life gives you lemons, make lemoncurd.

3

Re: vlinders

Voor een volgende keer:

Scan de vlinders en print ze uit op een formaat dat voor jou lekker werkt! ;) En als je de vulling van de vlinders een beetje "bol" wilt hebben, moet je de glazuur nog ietsjes dikker laten, dat het n

4

Re: vlinders

Dank voor de tips!
Ik vrees dat deze poging gaat mislukken, ik heb al wel wat vleugels van het bak papier af geprobeerd te wippen maar er zijn er al wat gebroken. (waarom denk ik nou meteen aan Boudewijn de Groot... :) )
Helaas, ik zal de volgende keer de boel wat minder verdunnen. Het blijft toch zoeken naar de juiste dikte...

Groet!! Karin

meer taarten zien? Kijk dan op www.mijnalbum.nl/Album=TMZVUMMI