1

Onderwerp: omgeving Opende / Surhuisterveen

He hallo

Ik ben sinds korte tijd besmet met het taarten virus :Y ! Helemaal geweldig. Nou lijkt het mij wel leuk om een freubelavond te organiseren om van elkaar te leren.

Wie woont ook in mijn omgeving en vindt het leuk om ervaringen uit te wisselen en tegelijk te oefenen?

2

Re: omgeving Opende / Surhuisterveen

Hai,

Lijkt mij ook wel wat, ben nog maar net begonnen. En wil nog heel veel leren.........Ik woon aan de andere kant van Dokkum. Surhuisterveen is wel te doen voor mij.

3

Ik woon in Grootegast, dus erg dichtbij.  :)

4

Ik kom uit Damwoude. Wat voor niefeljountsje had je in ged88 en waar en wanneer?

5

ik kom uit marum, maar ben ook nog niet zo heel erg lang bezig
maar lijkt me op zich wel eens leuk :D

Kettingtaart ronde 6, Thema Zomer in felle kleuren!!

6

Dit lijkt mij ook wel heel leuk, wordt het een doordeweekse avond en waar wordt het georganiseerd? Opende is voor mij ook wel goed te doen.

7

Hallo allemaal

Leuk dat jullie zo enthousiast zijn! Kan ook niet anders  met z'n leuke hobby! :Y

Ehm aangezien ik nieuw in taartenland ben en dit ook nog nooit meegemaakt heb, ga ik maar een voostel doen.

Een doorde weekse avond bij mij (Opende)?

Wat zullen we doen? Zelf kan ik jullie denk ik nog niet zoveel leren maar misschien kan een ieder aangeven wat je goed kan en wat je wil leren.

Zo wil ik heel graag roosjes leren maken.

Ik denk dat het handig is dat een ieder zijn eigen materiaal meeneemt. Heb je een super handig tooltje wat je graag met ons wilt delen neem dat ook mee en leg het ons uit!!

Ik kan zelf alleen op maandag - woensdag en vrijdag avond.

Lees jullie reactie wel!

Yvonne

8

dat lijkt mij op zich wel leuk
ben zelf ook nog niet zo heel erg lang bezig en wil graag leren

vooral boetseren heb ik niet in de vingers, misschien dat iemand mij daar tips voor kan geven
roosjes maken heb ik al wel eens gedaan en kan ik je ook wel uitleggen.
dit soort roosjes
http://lh4.ggpht.com/_0-qIfRARfmk/S5VRCujggxI/AAAAAAAABvo/ju6ocDsySng/bewerkt%20Afbeelding%20012.JPG

kunnen we dan het beste een beklede bisquit meenemen en dan bij jou decoreren (met vulling die de koeling niet in hoeft, anders wordt het lastig gok ik ;))? of alleen decoraties maken?

ik kan de meeste avonden ook wel

groetjes!!

9

Leuk, ik wil ook wel graag meedoen.
Gezellig..

Groetjes Ymie

10

Hallo,

Als jullie nog een plekje over hebben wil ik ook wel aanschuiven.
Half uurtje rijden is voor mij ook wel goed te doen. Wie weet gaat het toch een keer iets worden met een freubel avond in onze regio  :Y

Lieve groetjes en bedankt voor alle inspiratie
Machteld. www.taartjesindepipowagen.com

11

Ik wil ook graag mee doen.

Als ik het goed begrijp kan het het bij Yvonned.

Boetseren, of roosjes maken lijkt mij ook wel wat. Of een puzzelplaatje. ik ben nog nergens "goed" in, en kan nog geen tips enz geven.

Als ik een beetje optijd een dag/tijdstip weet maakt het mij niet zoveel uit wanneer.

Ik heb er zin in :thumb:

12

Van mij valt ook niet echt heel veel te leren, heb net 1 workshop gehad en dat is het. Boetseren ed heb ik niet in de vingers maar het lijkt mij leuk om te komen.

En welke datum kan iedereen?

13

Ik ben al een tijdje bezig, en Marianne ook. Dus wie weet kunnen we toch wat van elkaar opsteken. En een gezellige avond is nooit weg, toch?

Een datum: roept u maar!

14

Ik heb in de maand april nog niks staan. Volgende week of de week erop is voor mij geen probleem.

15

ik zelf heb alweer behoorlijk veel dagen ingevuld in mijn agenda maar jullie moeten gewoon een datum prikken en dan ga ik kijken of me dat gaat lukken.
Zou eigenlijk ook niet weten wat ik dan zou willen doen :S jij Machteld?

16

smarianne schreef:

ik zelf heb alweer behoorlijk veel dagen ingevuld in mijn agenda maar jullie moeten gewoon een datum prikken en dan ga ik kijken of me dat gaat lukken.

Jou laten zien hoe je met de quickrose werkt, dat was jij toch die om een beschrijving vroeg een poosje geleden?

17

En heb jij een baby mold Marianne? Ik wil wel graag een baby maken. Aangezien mijn zusje op springen staat, hihi.

18

ik lees dat boetseren wel vaak genoemd wordt.
kan anders iemand van de ietwat ervarener mensen niet een mini workshopje geven? iets boetseren en daar de uitleg bij geven hoe je het 't makkelijkst kan doen??

19

Jawis en sekers heb ik de babymold! Die neem ik dan wel mee. Heb wel meer molds. Misschien hele bak maar even mee nemen. Zijn verhipte handig. Ook de nederlandse leeuw linker en rechter <--met het oog op koninginnedag  ;)
Heb jij de babysneaker Machteld? ' k zag strakjes leuke uitleg bij patronen/sjablonen.

Tips wil ik best geven maar ik doe soms ook maar wat met boetseren. En het wil ook niet zeggen dat ik me het juist heb aangeleerd.

Daarom ga ik a.s. zondag ook naar Ellen in Donderen voor workshop van Annelies.

20

Maggie schreef:
smarianne schreef:

Jou laten zien hoe je met de quickrose werkt, dat was jij toch die om een beschrijving vroeg een poosje geleden?

das ook een strak plan  :D

21

Hallo!

Ook ik ben nog maar net begonnen met taarten maken. En het lijkt me ontzettend leuk om ook te komen! Ik woon 10 min. van Opende af, dus ben er zo. Dus, als er nog plek is....  :Y

Ook ik kan geen tips etc geven, zal ze vooral vragen!

Groetjes Inge

Taart en meer...
www.zoetmetstijl.nl

22

Afhankelijk van de dag/datum wil ik ook wel komen.
Heb je zoveel plek in huis?

23

smarianne schreef:

Heb jij de babysneaker Machteld? ' k zag strakjes leuke uitleg bij patronen/sjablonen.

Tips wil ik best geven maar ik doe soms ook maar wat met boetseren. En het wil ook niet zeggen dat ik me het juist heb aangeleerd.

Daarom ga ik a.s. zondag ook naar Ellen in Donderen voor workshop van Annelies.

Nee ik heb die babysneaker nog niet. Maar ik heb wel een verlanglijstje die mee gaat naar de beurs in Alphen en daar staat hij wel op. Ik zag die how to ook en dacht: hebbbe

En boetseren is vooral héééél goed kijken. Maar ik heb laatst een winnie the pooh taart gemaakt met behulp van de omschrijvingen die te vinden zijn in een fimo boekje. Ik kan daar wel kopietjes van mee nemen, en nog een paar snoezige beestjes, wil jullie daar best mee helpen.

24

He hallo allemaal

Wat een reacties zeg.... Ik geloof dat er wel behoefte aan is in het noorden....!! :Y

Woensdag ga ik jullie namen tellen en een datum voorstellen en misschien de 1e keer gewoon meenemen wat je kan? Kunnen we met zn allen kijken wat we willen leren. We kunnen vaker bij elkaar komen toch??

Woensdag een concreet voorstel dus.Ik ben net terug van mijn werk en hang effe lekker op de bank!
Tot woensdag!
Yvonne

25

Misschien is het handig als Yvonned met een paar datum's komt, het is tenslotte ook bij haar thuis :Y

Als ik het goed geteld heb zijn er 10 mensen dit is incl. Yvonned zelf, die graag komen. Gaat dit lukken Yvonned!!!

Groetjes, Joke Ellen