1

Onderwerp: marsepeinen figuurtje maken m.b.v. sizzix stansapparaat??

Hoihoi,

Ik wil graag een taart gaan maken voor mijn dochter die bijna 3 wordt. Nu gebruik ik voor een andere hobby (scrapbooken) een sizzix stansapparaat waar ik diverse mallen voor heb zoals ballonnen, feesthoedjes enz. Normaal kun je met dit stansapparaat papier, rubber enz. stanzen.
Maar ik dacht, als ik er nou marsepein onder leg en dan een papiertje erop (i.v.m.) het plakken, dan kan ik er misschien ook wel marsepein mee stanzen.
Heeft iemand dit misschien wel een geprobeerd?

Groetjes Ramona

2

Re: marsepeinen figuurtje maken m.b.v. sizzix stansapparaat??

Geen idee. Ik denk dat je even moet checken of je het allemaal weer schoon kunt maken. (Ik weet niet hoe zo'n apparaat er uit ziet.) En of het er niet in kan blijven plakken. In het laatste geval zou je het eens kunnen proberen met wat keukenfolie ertussen. (Als dat tenminste kan met zo'n ding.)

Groetjes Evelien

3

Re: marsepeinen figuurtje maken m.b.v. sizzix stansapparaat??

Ik heb het wel uitgeprobeerd met een gewone pons.

Even bestrooien met poedersuiker, de pons, en het gaat
alleen vervormen de stansjes wel, ze gaan bol staan

Groeten ,eugenie

cateren is ook gebakjes maken :)

4

Re: marsepeinen figuurtje maken m.b.v. sizzix stansapparaat??

Hoihoi,

Dank voor jullie reacties. Vandaag heb ik de bestelde ingrediënten (waaronder het marsepein) binnen gekregen en dus heb ik het uit kunnen proberen.

Het lukt wel alleen had ik aan beide kanten aluminiumfolie gedaan waardoor het helemaal vast was gaan plakken. Daar moet ik dus nog even iets anders voor verzinnen maar volgens mij gaat het daarna helemaal goedkomen.

Het zou leuk zijn want ik heb mallen van feestmutsen, ballonnen, serpentines enz. dus dat zou een vrolijke verjaardagstaart kunnen worden.

Als het uiteindelijke resultaat lukt (m'n dochter is pas 24 maart jarig) dan laat ik het jullie uiteraard nog even zien.

Groetjes Ramona

5

Re: marsepeinen figuurtje maken m.b.v. sizzix stansapparaat??

Hoi Ramona.

Je zou de vormpjes ook iets kunnen invetten met plantaardig vet, daardoor laat het waarschijnlijk wel goed los. Ik gebruik wel eens trex, maar volgens mij moet gewoon vet het ook wel doen. Anders kun je misschien beter huishoudfolie (plastic) gebruiken ipv aluminium.

Groetjes en succes, Inge

Groetjes, Inge
Deleukstetaartenshop & Taartopmaat

6

Re: marsepeinen figuurtje maken m.b.v. sizzix stansapparaat??

Ja Inge, die bedoelde ik ook! :)

Evelien

7

Re: marsepeinen figuurtje maken m.b.v. sizzix stansapparaat??

Hoihoi,

Nou, het is uiteindelijk wel gelukt. Tussen 2 bakpapiertjes ingelegd en dat was heel gemakkelijk te verwijderen.
Ik had iets te weinig plek op mijn taart om leuke figuurtjes te plaatsen maar als je op de foto's kijkt, zie je in ieder geval het blauwe feestmutsje wat ik ermee gemaakt heb. Het waren ook pas de eerste taarten, dus de volgende keer zorg ik gewoon voor veel plek voor mijn stansfiguurtjes. Ik heb namelijk ook nog ballonnen en slinger stansjes en dat geeft volgens mij best een leuk effect.

Groetjes Ramona

http://www.mijnalbum.nl/Album=UVSCGK6K

8

Re: marsepeinen figuurtje maken m.b.v. sizzix stansapparaat??

Hoi Ramona,

Hartstikke leuk geworden!!!

Groetjes,
Mirjam

If life gives you lemons, make lemoncurd.