1

Onderwerp: LEGO® Brick Cake/Jelly Mould

Als geboorte-traktatie voor het KDV van mijn dochtertje wil ik graag Lego cakjes gaan bakken (past namelijk helemaal in het thema van het geboortekaartje van mijn zoontje). Nou had ik dus echt een super gave cakevorm gevonden op de site van Lego, alleen staat erbij dat deze niet beschikbaar is in Nederland  :( 

Ze hadden ook vormpjes voor ijsblokjes en die zou ik ook graag willen hebben maar die staan helemaal niet meer op de site...

Is er iemand die weet hoe ik toch aan deze bakvormen kan komen? Alvast bedankt!

http://shop.lego.com/ByCategory/Product … ;ShipTo=NL

2

Re: LEGO® Brick Cake/Jelly Mould

Foute rubriek gekozen!
Ik heb het even gemeld dan wordt je topic strakjes verplaatst!
Ik zal even voor je gaan kijken of ik die legoblokjes nog ergens kan vinden voor je op het net...

Tot taarts, Yvonne
Mijn lijfspreuk: "ik blink in niks uit, maar ik kan een heleboel een beetje!"

3 Laatst bewerkt door Tom Poes (07-03-2010 22:50)

Re: LEGO® Brick Cake/Jelly Mould

HIER geloof ik nog wel aan de ijsblokjesvorm te komen is...
Wel een forse prijs zeg!
DIT dan misschien een betere optie is? Al moet het natuurlijk wel helemaal uit de USA komen.

Misschien kun je hier op het forum wel iemand vinden die ze voor je wil maken of waarvan je de vorm kunt lenen?
Je kan dan een oproepje zetten in vraag en aanbod ;)!

Tot taarts, Yvonne
Mijn lijfspreuk: "ik blink in niks uit, maar ik kan een heleboel een beetje!"

4

Re: LEGO® Brick Cake/Jelly Mould

Uit de reacties op de link die je stuurde, maak ik op dat ze uit het  assortiment gaan, vandaar waarschijnlijk......

Ik zou denk ik leuk legoblokjes gaan knutselen van fondant of marsepein, in allerlei kleurtjes en daarmee cupcakes versieren, ook veel goedkoper :D Of zoiets maken:

http://illusion.scene360.com/wp-content/themes/sahara-10/submissions/cake_lego.jpg

Eigen taart is goud waard! ;)
Klik HIER voor mijn linksite allesovertaart.nl met how to's en HIER voor links van medebaksters!

5

Re: LEGO® Brick Cake/Jelly Mould

En ze zijn supermooi!  :)

6

Re: LEGO® Brick Cake/Jelly Mould

er zitten hier ook mensen op de site die in denemarken wonen, misschien kunnen zij je helpen of idd zelf maken zoals hierboven (er mooi trouwens)

7

Re: LEGO® Brick Cake/Jelly Mould

Echt wel :Y !
http://www.brickshop.nl/lego-hebbedinge … gvorm.html
en die ijsblokjesvorm hebben ze er ook.

8

Re: LEGO® Brick Cake/Jelly Mould

Op Ebay staan ze ook....

9

Re: LEGO® Brick Cake/Jelly Mould

Petr@ schreef:

Echt wel :Y !
http://www.brickshop.nl/lego-hebbedinge … gvorm.html
en die ijsblokjesvorm hebben ze er ook.

Ik wou al zeggen, die site was een van de eerste hits die ik kreeg met Google  :Y
Scheelt ook even een jas: die ijsblokjesvorm is maar 6,95...

Groetjes Melanie

Re: LEGO® Brick Cake/Jelly Mould

ik heb ze allebei gekocht bij de brickshop! (de cakevorm en de ijsblokjesvorm) Bedankt voor jullie hulp!  :D Scheelt inderdaad ook een hoop geld ja!

Ik ben nu nog aan het bedenken wat ik in die ijsvormpjes zou kunnen doen... Het is misschien toch wel handig als ik het van tevoren alvast kan maken aangezien ik een beetje gammel ben, mag een week niet uit bed als ik ben bevallen...

Ik denk nu aan chocolade, al zou het ook gaaf zijn als ik gekleurde blokjes kan maken... zou je ook marshmallow kunnen smelten en in die vormpjes gieten ofzo?

11

Re: LEGO® Brick Cake/Jelly Mould

Gekleurde legoblokjes kun je heel goed maken met candymelts uit de webshop, die verwerk je net als chocolade, maar zijn er in echt legokleurtjes!

Tot taarts, Yvonne
Mijn lijfspreuk: "ik blink in niks uit, maar ik kan een heleboel een beetje!"

12

Re: LEGO® Brick Cake/Jelly Mould

kun je die ijsblokjes vorm ook gebruiken met fondant?

Groetjes, Dorothea.

13

Re: LEGO® Brick Cake/Jelly Mould

Je hebt me op ideeën gebracht met je lego-onderwerp; dank je! :Y

14 Laatst bewerkt door nijntjeopdemac (09-03-2010 13:07)

Re: LEGO® Brick Cake/Jelly Mould

Smaakt de Candy melt ook naar chocolade? Kan dat nergens echt uit opmaken in de tekst op de webshop... Zou je dan ook niet witte chocolade kunnen smelten met kleurstof erdoor?

Verder nog tips? Liefst iets wat je gewoon in de supermarkt kan kopen??

15

Re: LEGO® Brick Cake/Jelly Mould

Ik vraag me ook af of je de lego blokjes met fondant of marsepein zou kunnen maken. er staan erg leuke dingen op. Ik krijg een steeds grotere verlanglijst met spullen als ik hier veel blijf snuffelen  :P  :P

16

Re: LEGO® Brick Cake/Jelly Mould

Yup, ik maak de blokjes gewoon met fondant :)

Groetjes Melanie

17 Laatst bewerkt door Wodan (04-07-2010 07:38)

Re: LEGO® Brick Cake/Jelly Mould

Er is ook een legoland in Zuid Duitsland (5 uur rijden vanaf den bosch) waar we pas geweest zijn.
Ik vond de vormpjes zelf ook nogal duur en ik had er zelf geen bestemming voor...als ik dat geweten had  :/

cgi.ebay.nl/LEGO-BRICK-SILICONE-CAKE-PAN-JELLY-MOULD-/330447053899?cmd=ViewItem&pt=UK_HomeGarden_Kitchen_Cookware_GL&hash=item4cf02de44b#ht_500wt_1154
Er staat er een op Ebay

shop.ebay.nl/i.html?_nkw=lego+silicone&_sacat=0&_odkw=lego+brick&_osacat=0&bkBtn=&_trksid=p3286.m270.l1313
ze hebben zelfs nog andere
Met de verzendkosten kun je geluk hebben..

shop.ebay.nl/i.html?rt=nc&LH_PrefLoc=2&_nkw=lego%20silicone&_fln=1&_trksid=p3286.c0.m283
hier zelfs poppetjes mallen

[alle linkjes ontlinkt, graag zo laten. T]

18

Re: LEGO® Brick Cake/Jelly Mould

ik had ze anders ook eventueel te leen gehad