1

Onderwerp: Frobeldag Achterhoek

Hallo Allemaal!!!

Wie heeft er zin om een keer een middag te frobelen in de Achterhoek? Ben zelf pas sinds oktober bezig met taarten,heb inmiddels mini cc's gemaakt, boobies en verjaardagstaart. Er komen nog meer gelegenheden aan om te bakken!!! Hoef geen smoezen meer te verzinnen!! :P Reden genoeg!!!
Werkt erg verslavend en zit momenteel weer bijna aan deze site vast geplakt!! Zo verslavend!! Wil er graag het een en ander bij leren. En lijkt me leuk om medebaksters uit omgeving te leren kennen!!!
Ik heb alleen helaas geen ruimte thuis om dit te doen maar misschien is er wel iemand die dat wel heeft!!
Ik heb er zin in!! :thumb:

Wie weet tot snel!!

Groetjes Sabrina

www.prettycakes.nl
Iedere gelegenheid is taart waard!!!

2

Re: Frobeldag Achterhoek

hoi sabrina.

ik doe zeker mee hoor.

wie volgt ;)

3

Ja hoor! Ik doe graag mee ;)

Heb je al wat datums in gedachten?

Groetjes Tweety!

4

dit groentje denkt wat is nou frobelen  :o

5

aukje schreef:

Frobelen aka freubelen-  Een meeting van minimaal 2 taartverslaavden, taartdozen of bakmutsen, om o.a. idees/tips en tricks te wisselen.  Ervaring is niet nodig ;)
en ff antwoord op andere freubel vragen..
wat neem je mee... Jezelf.. en wat freubel spul (lekker vaag of niet :+) Denk aan wat je wil maken de avond. Dus de spul voor een puzzelplaatje, uitstekers waar je niet mee over weg kan of zelfs een gevuld en bekleed taart om daar te decoreeren.

Hier nog zo'n groentje... Terborg klinkt niet ver weg van Duiven.... kan het vreselijk mis hebben... :o

Heb weinig ervaring maar als de datum me uitkomt lijkt het me erg leuk!!!

Kijk voor al mijn creaties ook eens op http://taartenvanbianca.hyves.nl/

7

hmmm Gaanderen is heeeeeeeeeeulllllllll ver (maar nie heus) van terborg.. Lijkt me best heel leuk, maar heb nog nooit wat gefreubeld :o  :o  :o  :o  :o  :o

Welke datum en locatie hadden jullie in gedachten...?

9

Hallo,

Hier ben ik weer!! Ik zal straks eerst even foto's plaatsen, ben afgelopen week redelijk druk geweest. Kunnen jullie mijn bakkunsten ook is zien..!!
En gisteren naar Den Bosch geweest en weer veel te veel geld uitgegeven!!haha Wat word je daar hebberig van zeg!! :D  Zoveel leuke dingen!!

Even nog wel voor de duidelijkheid, lijkt mij super leuk om een middag of ochtend af te spreken maar ik heb thuis helaas geen ruimte om te dit te doen! Is er iemand bij die dat eventueel wel heeft?
Ben zelf ook nog niet zo lang bezig hoor!! Maar elke gelegenheid grijpen we aan!!
Neem aan dat het voor de meeste zaterdag toch het makkelijks is?
Zijn er mensen die bepaalde dingen graag zouden willen maken of doen?
Suggesties zijn welkom!! Dan kunnen we wat concreter gaan afspreken!!

groetjes sabrina

www.prettycakes.nl

10

Hier helaas ook geen ruimte om met meerdere te frobelen... zaterdag is prima! Zag dat een van jullie een super barbie taart had.. dat staat nog wel op mijn verlanglijstje en een taart met open punten ook... maar er zijn vast nog kleinere dingen te leren.... ;)

11

Als het over een paar maand is, mogen jullie wel bij mij komen frobelen hoor, meer dan genoeg ruimte ;)
Wij zijn n.l. net verhuisd, dus alles staat nog niet op zijn plek.
Voordeel na een paar maanden is dat de sandweg goed opgedroogd is, hoeven jullie ook niet vast komen te zitten met de autos.

Canadesje schreef:
aukje schreef:

Frobelen aka freubelen-  Een meeting van minimaal 2 taartverslaavden, taartdozen of bakmutsen, om o.a. idees/tips en tricks te wisselen.  Ervaring is niet nodig ;)
en ff antwoord op andere freubel vragen..
wat neem je mee... Jezelf.. en wat freubel spul (lekker vaag of niet :+) Denk aan wat je wil maken de avond. Dus de spul voor een puzzelplaatje, uitstekers waar je niet mee over weg kan of zelfs een gevuld en bekleed taart om daar te decoreeren.

nog ter aanvulling:

tis ook leuk om uitstekers/rolling pins/patchworkcutters van andere te zien en uitproberen. Zo kan je kijken/voelen voordat je het aanschaft, want we hebben niet bepaald de goedkoopste hobby  :s
Dus mocht er dingen/tools zijn die je wilt zien, roep maar, en neem ze mee ;)

Vergeet ook niet om placemats/rolmatje mee te nemen. Was ik laatst nog vergeten .. dus dat vergeet ik nooit meer ;)

Groetjes Tweety!

12

Ik kan hier in huis wel zeker 20 dames kwijt ...
Maar kan pas eind april of in mei een dagje organizeren.

Of anders bij iemand anders thuis?

Groetjes Tweety!

13 Laatst bewerkt door sypeyu (19-03-2010 10:46)

Jaha eindelijk wat voor de achterhoek voor m ij lekker dicht bij dus ik wil graag meedoen.
Moet ik wel net niet die zaterdag moeten werken.
Ps Tweety ik heb net geleerd hoe wel uit de modder te rijden :Y
Net voor mei zou voor mij ideaal zijn want 1 mei is mijn meisje jarig.

Een taart moet voor mij  eetbaar blijven. Anders kan ik beter gaan kleien :9

14

Ik vind het ook leuk om weer eens te freubelen. Als ik kan, dan kom ik zeker. Ik heb thuis ook bijna geen ruimte. In de keuken staat een vierpersoons eettafel, die steeds meer als bureau wordt gebruikt. Ik heb maar 2 zitplekjes

Groetjes, Elly

15

Eind april begin mei vind ik prima... fijn dat het bij jou zou kunnen Tweety! Ik kan hier met geen mogelijkheid 20 knutselende mensen herbergen...

Ik ook het liefs op een zaterdag / zondag ... 1 / 2 mei heb ik misschien al wat staan... Wanneer kunnen jullie???

16

Eind april begin mei vind ik prima... fijn dat het bij jou zou kunnen Tweety! Ik kan hier met geen mogelijkheid 20 knutselende mensen herbergen...

Ik ook het liefs op een zaterdag / zondag ... 1 / 2 mei heb ik misschien al wat staan... Wanneer kunnen jullie???

17

zaterdag/zondag 24/25 april staat bij mij nog vrij ;)

edit - chips - ik zie de andere freubeldag in Arnhem misschien ook die weekend is?

weekend 1/2 mei valt net in koninginnedag/weekend. Dan kan ik ook nog ;)

Groetjes Tweety!

18

1/2 kan ik toch...! Andere afspraak wordt later in mei...

19 Laatst bewerkt door Tweety1974 (26-03-2010 10:36)

Ok:

Tweety kan: 24/25 april en 1/2 mei, 15/16 mei
Sypeyu: 2 mei
Sanneenlieke: 24/25 april (??) 1/2 mei
Pien1981: 1/2mei,  24/25 april (op voorbehoud)
Sabrina: ??
Mandy K: 25 april
Aukje: ??
Canadesje: ??
Mieranda: ??
Elly67:??

Geef maar een gil, kunnen we alvast wat inplannen ;)

Edit:
1)26 maart namen en datums bijgewerkt

andere optie: 15/16 mei

Groetjes Tweety!

20

24/25 kan ik ook... !!! Eigenlijk geen voorkeur...  heb al stickers in agenda geplakt om vrij te houden....!!!

21

Ik ga mij mams heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel lief aankijken.  Ik kan de kids niet alleen thuis laten ;) 
Hmmmmm ik kan wel zeggen na haar et moet anders kan ik geen taart maken voor de verjaardag van zoontje lief (4 mei) :+  whahahahahaahaha jaaaaaaaaaaaaaaaa daar valt zij wel voor :+
ik laat jullie nog weten.

22

Ik kan sowieso 1/2 24/25 is nog twijfel ivm verjaardag petekindje, weten ze nog niet zeker wanneer ze het vieren. :think:
Zoals jullie zien heeft Salomina het overgenomen, we hebben mail contact gehad en leek me handiger aangezien ze hier meer ervaring dan ik!!
Ik heb er heel veel zin en vind het super leuk dat iedereen er zoveel zin in heeft en dat er nog zoveel reacties zijn!!! :lol: 

groetjes sabrina

www.prettycakes.nl

23

1 mei kan ik absoluut niet. Dan is mijn dochter jarig en 24 en 25 april werken  en een jarige zus :nooo
is het eindelijk dichtbij kan ik niet.behalve misschien op 2 mei dan heb ik wel vrij.
maar natuurlijk ook net de taart op. :)

Een taart moet voor mij  eetbaar blijven. Anders kan ik beter gaan kleien :9

24

1 en 2 mei kan ik niet ivm met vakantie.
als het in het weekend van 24 /25 april  zou kunnen word het voor mij dan de 25e.(onder voor behoud)
ik pas me wel aan.
ik zie wel wanneer het iedereen gaat lukken en als ik dan niet kan helaas.
misschien dan een andere keer.
(of 17 /18 april moet nog een optie zij?)

25

17/18 april gaat mij echt niet lukken... dan eet ik Mega Mindy (dochter 5 jaar) taart....