1 Laatst bewerkt door Sannn (25-05-2009 21:39)

Onderwerp: aansnijden van taart tabel

Ik weet niet of iemand er iets aan heeft, maar ik geef bij mijn taarten altijd een vel papier mee, met de beste snij mogelijkheid. Omdat mensen zich toch vaak afvragen hoe je de taart nou moet aansnijden. Ik ben dus even wezen puzzelen, en kwam toen op deze tabellen uit.

http://i17.photobucket.com/albums/b57/Sannn22569/vierkant.jpg
20x20

http://i17.photobucket.com/albums/b57/Sannn22569/24-12pers.jpg
24

Groetjes San

2

Re: aansnijden van taart tabel

Hey dat zijn hele goede schema's ik heb alleen maar die van de ronde taart....
Zou je ze mij kunnen doormailen???

3

Re: aansnijden van taart tabel

Hoi Marlies, Je kunt ze kopieren en opslaan.

Groetjes San

4

Re: aansnijden van taart tabel

Sannn schreef:

Hoi Marlies, Je kunt ze kopieren en opslaan.

Dom niet aan gedacht....blond he....:lol:
Bedankt.....

5

Re: aansnijden van taart tabel

O die voor dat hart is ook wel superhandig! Klopt (wat mij betreft) precies voor de Xenos siliconen vorm die ik wel eens gebruik!

Kijk ook voor De TaartenAgenda 2014 op www.lilotaart.nl !

6

Re: aansnijden van taart tabel

handeig hoor ik ga het ook zeker gebruiken
bedankt

Re: aansnijden van taart tabel

wat goed dat je deze gemaakt hebt!!!! super!!

8

Re: aansnijden van taart tabel

Toppie!!
Ik heb ze opgeslagen!!

It ain't what you wud, it's the way that you wud it!It's a dirty job, but somebody's got to WUD it!

9

Re: aansnijden van taart tabel

Ben ik nou de enige die niet snapt hoe je de eerste twee stukjes uit de 26-cm taart krijgt :o ?

Ik voel me een beetje kiezel...

10

Re: aansnijden van taart tabel

g11ling schreef:

Ben ik nou de enige die niet snapt hoe je de eerste twee stukjes uit de 26-cm taart krijgt :o ?

Het zijn de laatste twee stukjes, niet de eerste ;)

I will have poetry in my life. And adventure. And cake. Cake above all - William Shakespeare & me

11

Re: aansnijden van taart tabel

Glamour schreef:
g11ling schreef:

Ben ik nou de enige die niet snapt hoe je de eerste twee stukjes uit de 26-cm taart krijgt :o ?

Het zijn de laatste twee stukjes, niet de eerste ;)

Inderdaad, de laatste twee! ;)
Je begint met een rondje in het midden van de taart te snijden - als je dat lastig vind kun je er bv een glas op de kop ophouden en nasnijden - en dan snij je van de buitenkant de andere stukken.

(Ik doe dat overigens al bij een 24 cm taart ook, vind ik prettiger dan die lange punten. )

Groetjes, Adrienne
<Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!>

12

Re: aansnijden van taart tabel

Hallo g11ling,
Ik heb de nummers er niet bij gezet waar je moet beginnen, maar meer om te laten zien dat je echt een bepaald aantal stukjes uit een taart kunt halen.

Voor het middelste stuk kun je inderdaad zoals Adrienne zei een glas als maatvoering houden. Of je doet het uit de losse hand.

Vind jullie reacties trouwens super leuk! Ben blij dat jullie er iets aan hebben!!!

Groetjes San

13

Re: aansnijden van taart tabel

Zo die ga ik zeker ook meegeven. Anders blijf ik veel bakken voor die gulzige familie van mij!!! Nu weten ze eindelijk hoe het moet.

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.

14

Re: aansnijden van taart tabel

Adrienne schreef:
Glamour schreef:
g11ling schreef:

Ben ik nou de enige die niet snapt hoe je de eerste twee stukjes uit de 26-cm taart krijgt :o ?

Het zijn de laatste twee stukjes, niet de eerste ;)

Inderdaad, de laatste twee! ;)
Je begint met een rondje in het midden van de taart te snijden - als je dat lastig vind kun je er bv een glas op de kop ophouden en nasnijden - en dan snij je van de buitenkant de andere stukken.

(Ik doe dat overigens al bij een 24 cm taart ook, vind ik prettiger dan die lange punten. )

:lol: Ik had wel door dat je niet begint met die stukjes, maar ik noemde ze om de vakjes aan te geven hihi! Maar goed, ik vroeg me idd af hoe je dat zo mooi rond snijdt... en nu heb ik het antwoord! Dankjulliewel :)

Ik voel me een beetje kiezel...

15

Re: aansnijden van taart tabel

Nu ik het nog een keer zo lees staat mijn eerste post wel een beetje Blont omschreven...

Ik voel me een beetje kiezel...

16

Re: aansnijden van taart tabel

Geweldig, super handig die tabellen. :)

Heb je ook een tabel voor de bloembakvorm?

17 Laatst bewerkt door Sannn (26-05-2009 22:39)

Re: aansnijden van taart tabel

Hoi Brigitta,
De bloembakvorm heb ik helaas nog niet in mijn bezit, dus heb daar nog geen tabel van gemaakt.

Als ik de bakvorm zo in de shop zie staan, denk ik dat je hem moet verdelen als de ronde bakvormen. Qua grootte en hoeveelheid stukjes komt hij met de ronde bakvorm goed overheen.

Groetjes San

18

Re: aansnijden van taart tabel

super handig. Bedankt!

Groetjes Alexandra
http://www.lekkertaart.nl

19

Re: aansnijden van taart tabel

Bedankt! Heb het toch even opgeslagen!

Groetjes Esther

20

Re: aansnijden van taart tabel

Dank je dank je dankt je!!

Het leven is kort, dus geniet er daarom extra van!

21

Re: aansnijden van taart tabel

Miss Nic ik heb je terug gemaild hoor! :-)) Dankjewel!

Groetjes San

22

Re: aansnijden van taart tabel

Heel handig zeg! Ik wil voor andere ronde maten ook nog graag maken.
Hoe krijg je die rondjes zo mooi verdeeld? Doe je dat in paint, of anders?

23

Re: aansnijden van taart tabel

Heb de tabellen met paint shop pro x gemaakt.

Groetjes San

24

Re: aansnijden van taart tabel

Hoi hoi!

Ik was op zoek naar een verdeling voor de taart van 30 cm. doorsnede. Bedankt dus!

Ik sna p alleen niet hoe je 12 punten snijdt uit een 24 cm, en 18 uit een 26 cm! Deze is maar 2cm groter. Krijg je dan geen hele mini stukjes?

Groetjes,
Rhod

25 Laatst bewerkt door Jax (30-07-2009 08:53)

Re: aansnijden van taart tabel

@ Rhode,
Je kunt ook bij dit topic kijken. Daar staat een link naar een pagina waar je verschillende snijschema's kunt downloaden. Ook de 30 cm rond staat erbij.

It ain't what you wud, it's the way that you wud it!It's a dirty job, but somebody's got to WUD it!