1

Onderwerp: Biscuit bakken in een combi magnetron oven

Ik heb thuis alleen maar een combi magnetron oven. Hoe kan ik nu het beste hier het biscuit bakken? Mijn ervaring is dat de cake nog lang niet gaar is met een combi oven.

Hebben jullie tips of een goede gebruiksaanwijzing?

Ik heb 2 bakvormen gekocht van Wilton rond en vierkant (25 cm)

Tel wat je hebt en NIET wat je mist!
http://www.taartvandaphne.webklik.nl

2

Re: Biscuit bakken in een combi magnetron oven

ik heb ook alleen een combi, gewoon alleen de hetelucht ovenstand gebruiken.

kijk ook eens op www.brenniescakehouse.nl voor al mijn taarten, workshops en zelf gemaakte mallen welke ook te koop zijn.

3

Re: Biscuit bakken in een combi magnetron oven

Ik heb ook een combi magnetron.
Hetlucht stand gebruiken en zorgen dat je geen groot bakblik gebruikt. De hetelucht moet wel echt rond kunnen circuleren.

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.

4

Re: Biscuit bakken in een combi magnetron oven

hier ook combi magnetron en dan zet ik hem op oven op 175gr.

Groetjes, Dorothea.

Re: Biscuit bakken in een combi magnetron oven

Ik gebruik ook meestal de combi magnetron, maar bij mij moeten de biscuits dan ook langer dan hier meestal wordt aangegeven, anders zakt 'ie in als ik 'm uit de oven haal ;) ik gebruik geen biscuitmix, maar het biscuit recept van deze site.
Ik verwarm voor op 160 graden, dan gaat 'ie 15 minuten op 160 en daarna nog zo'n 40 minuten op 170. Ik laat 'm een paar minuutjes in de oven afkoelen met het deurtje op een kier, daarna haal ik 'm eruit en ook uit de bakvorm. Dan heb je de onderkant boven, en die is meteen mooi plat en glad :)
Ik heb ook wel eens een hogere temperatuur en kortere baktijd geprobeerd, maar dan komen de randen heel snel omhoog en zakt 'ie in het midden juist in, dan krijg je zo'n 'kuil' in het midden. Maar iedere oven is anders, dus ik zou 't gewoon uitproberen :)

heel veel succes!

'I love it when a cake comes together'

6

Re: Biscuit bakken in een combi magnetron oven

Ik heb ook een combi en zet hem op ovenstand. Temperatuur 180 graden en biscuit is in 35 minuten perfect!