1

Onderwerp: Eiwitpoeder???

Hallo Dames,

Weet iemand mischien waar ik eiwitpoeder kan kopen? (behalve de web shop dan!)
Ik heb het namenlijk erg snel nodig.

En ik heb nog een vraag.
Ik heb gister zelf RI gemaakt, en daarvan even wat uitprobeersels gespoten.
Maar als ik dus vlinders wil maken moet ik (om het dunner te maken) er dan water bij doen of citroensap?
En wordt het dan wel hard?

En als ik er iets mee gemaakt heb,
moet ik het dan in of buiten de koelkast bewaren?
Ook als het op een taart zit als versiering, of moet ik dat er als laatste op spuiten?
Ik heb het nu namenlijk met echt eiwit gemaak, dan neem ik aan dat dat koel moet?
En als ik het met eiwit poeder ga maken hoeft dat dan niet?

Ja ja wat een vragen!!!
Begineling hihihi

Bedankt alvast Gr Mandy

Mijn taarten zien?? Kijk dan op www.cakecompany.nl

2

Re: Eiwitpoeder???

Waar je het kan kopen weet ik niet. Ik bestel het zelf altijd in de webshop. Je andere vraagjes zal ik wel proberen te beantwoorden:
Om bv vlindervleuges op te vullen verdun ik altijd met water. Pas wel op dat je het niet al te dun maakt. De icing moet zeg maar in een paar seconden terugvloeien als je er in roert.
Het wordt dan nog gewoon hard als het opdroogt. Wel een paar dagen voor uittrekken!
Als het eenmaal hard is hoeft het zeker niet in de koelkast en kan je het ontzettend lang bewaren.
Als je het op de taart zelf spuit zal het waarschijnlijk niet meer hard worden. Van eiwitpoeder hoeft het dan evengoed niet in de koelkast bewaard, maar van vers ei zou ik het dan zeker wel in de koelkast zetten. En geef het dan niet aan kleine kinderen of ouderen ivm salmonella.

Groetjes,
Mirjam

If life gives you lemons, make lemoncurd.

3

Re: Eiwitpoeder???

Er zit in Den Haag als het goed is ook een filliaal van Thomas Green, even kijken hoor hier, Frederik Hendriklaan 71. Bij de onze hebben ze ook Egg white powder van het merk superCook, wel prijzig omdat het uit Engeland komt maar misschien voor nu, beter dan niets.

4

Re: Eiwitpoeder???

Hallo
Bedankt voor jullie reactie!
Weet er iemand anders mischien nog iets?

Ik heb namenlijk in de drogist iets gevonden, het is van nutricia en een blik van 800 gr kost 10 Euro.
Maar het is een soort supelement met vitamine 95% eiwitpoeder en 5% vitamine.
Wat denken jullie??? kan ik het gebruiken!

Gr Mandy

Mijn taarten zien?? Kijk dan op www.cakecompany.nl

5

Re: Eiwitpoeder???

Elisa schreef:

Hallo
Bedankt voor jullie reactie!
Weet er iemand anders mischien nog iets?

Ik heb namenlijk in de drogist iets gevonden, het is van nutricia en een blik van 800 gr kost 10 Euro.
Maar het is een soort supelement met vitamine 95% eiwitpoeder en 5% vitamine.
Wat denken jullie??? kan ik het gebruiken!

Gr Mandy

Hahaha...geen idee...wordt het toch nog gezond om taart te eten :D

6

Re: Eiwitpoeder???

Moet je het glazuur perse met eiwit doen, kan dit ook niet gewoon met water? Of wordt het dan niet hard genoeg?

7

Re: Eiwitpoeder???

Ik zou het echt niet weten Neeltje???
Het is voor op de taart als versiering en voor op cupcakes.
En mijn bedoeling was op dus zelf RI te maken.
Ik kan het ook gewoon met eiwit doen, maar dan kan ik het niet bewaren (of wel??)
En heb ik gehoord dat ik het dan niet aan kinderen kan geven.

Gr Mandy

Mijn taarten zien?? Kijk dan op www.cakecompany.nl

8

Re: Eiwitpoeder???

Neeltje, je kunt wel een glazuur maken van water en poedersuiker, maar wat je zelf al zegt, het droogt niet zo goed op. En mijn ervaring is dat het ook niet zo mooi opdroogt. Er komen dan allemaal witte stipjes/streepjes in waar je het niet wilt. En zowiezo wordt het nooit stijf genoeg om ermee te kunnen spuiten.

Mijn online fotoalbum: http://lonnes.mijnalbums.nl 
Mijn facebook pagina: http://www.facebook.com/BakLonnes

9

Re: Eiwitpoeder???

Ok, ik heb het ook alleen maar gebruikt als gewoon glazuur en nog nooit iets anders mee gedaan. Daarom vroeg ik het even. Ik vind het ook altijd zo zonde van het ei om er alleen 'n gedeelte van te gebruiken.

10

Re: Eiwitpoeder???

Ik gebruik voor ri gewoon eieren om dat mijn financi

Kijk voor al mijn taarten op:
de taarten van Anne

11

Re: Eiwitpoeder???

Ok heel erg bedankt allemaal.
En Merleyne bedankt voor jou info, daar heb ik op dit moment echt wat aan.

Maar RI met echte eieren mag (moet) dus in de koelkast??

Gr Mandy

Mijn taarten zien?? Kijk dan op www.cakecompany.nl

12

Re: Eiwitpoeder???

Weet er iemand nog iets??
Ik heb nog 2 dagen de tijd!
Gr Mandy

Mijn taarten zien?? Kijk dan op www.cakecompany.nl

13 Laatst bewerkt door Jeanet (01-02-2007 21:23)

Re: Eiwitpoeder???

Ik heb een poosje geleden in een natuurwinkel eiwitpoeder zien liggen, misschien zit er zo'n winkel bij je in de buurt en verkopen ze het.volgens mij was het soya eiwitpoeder, misschien is dat ook wel te gebruiken?(maar dat weten de ervaren mensen hier beter te vertellen denk ik)

Groetjes Jeanet

PS ik zat op de nutricia site te kijken en ik zag dat als zo'n blik geopend is dat het nog maar 6 weken houdbaar is. Is misschien ook nog iets om rekening mee te houden.

14

Re: Eiwitpoeder???

Ja maar denk je dat ik dat dan kan gebruiken dan (van Nutricia)
En in de tuinen hebben ze alleen met afslank middel!
Gr Mandy

Mijn taarten zien?? Kijk dan op www.cakecompany.nl

15

Re: Eiwitpoeder???

Dan wordt het in ieder geval een slanke taart ;)
Maar zonder gekheid: ik zou die van nutricia gewoon proberen!

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

16

Re: Eiwitpoeder???

Ja alleen een nadeel dat je het in een 800 grams pot alleen kan kopen.

Mijn taarten zien?? Kijk dan op www.cakecompany.nl

17

Re: Eiwitpoeder???

Maar het zelf maken met poedersuiker en eiwit is 'n fluitje van 'n cent hoor, ik kan met  al die mixjes ook niet veroorloven en doe zoveel mogelijk zelf, ook met de gedachte dat ik dan weet wat erin zit.

18

Re: Eiwitpoeder???

ik denk dat de eiwitpoeder van nutricia meer bedoeld is voor sporters. Die maken daar denk ik eiwitshakes van. Vandaar de toegevoede vitamines en de 800 gr verpakking...

Als het voor jezelf is kan je best gewoon eiwit gebruiken en als je er vlinders van maakt en die laat drogen hoeft het niet meer in de koelkast

19

Re: Eiwitpoeder???

Neeltje,
Het gaat me er juist om dat ik geen eiwit hoef te gebruiken!
Ik weet ook wel dat het een fluitje van een cent is Hihi
Gr Mandy

Mijn taarten zien?? Kijk dan op www.cakecompany.nl

20

Re: Eiwitpoeder???

"ei-poeder" van soja werkt niet. Dat heeft een moeder van een vriendinnetje-enz. eens geprobeerd en dat lukte dus niet. Het is gewoon heel ander spul.
Dat nutricia-eiwit is denk ik ook niet van kippenei. Geen ervaring mee, maar ik gok dat dat ook niet werkt. Als dat wel van kippenei is lijken me die 5 procent vitamientjes ook geen probleem ;)
Overigens is eiwitpoeder in de webshop toch ook niet zo duur? Ik koop ook niet de mix hoor, maar meng het zelf met poedersuiker. Alleen dan heb je wel de verzendkosten.

Groetjes,
Mirjam

If life gives you lemons, make lemoncurd.

21

Re: Eiwitpoeder???

Ok nogmaals voor alle duidelijkheid!!! Hihihi
Het gaat me niet om het geld.
Maar waar ik het kan kopen, omdat ik het morgen nodig heb!
Maar ik ga even vragen of ik bij de webshop voor morgen nog kan afhalen!!!
Ik hoop het zo!!!!!
Ik kom er namenlijk net achter dat ik ook geen genoeg biscuit mix en marsepein heb.
We vieren namenlijk mijn dochters 2e verjaardag zondag.

Gr Mandy

Mijn taarten zien?? Kijk dan op www.cakecompany.nl

22

Re: Eiwitpoeder???

Mirjam5 schreef:

"ei-poeder" van soja werkt niet. Dat heeft een moeder van een vriendinnetje-enz. eens geprobeerd en dat lukte dus niet. Het is gewoon heel ander spul.

Ben blij dat je het hier nog even neerzet hebt, ik had het gisteren bijna gekocht, scheelt weer 11 euro :)
Groetjes Jeanet

23

Re: Eiwitpoeder???

ik heb van de week eiwitpoedr gekocht bij de tuinen. je kan hier ook shakes van maken, maar volgend mij is dit wel van echte eieren gemaakt. ik heb het nog niet echt gebruik, maar het is wel wat geler, dus voor mooie witte icing ga ik toch maar gewoon eiwit gebruiken denk ik.

Taartendoos, Workshops, taart en meer.

Re: Eiwitpoeder???

Elise  neem is contact op bij ThomasGreen zo heet die zaak 

Telephone: +31 (0)70 358 7586

Frederik Hendriklaan 71
2582 BT
Den Haag

Het filial in amsterdam heeft het wel van het merk  Super cook :
Egg White Powder 48g    art254613     4.67

kon heet op de site van Den Haag niet vinden dus bel eerst is eventjes op .

http://www.thomasgreens.com/holland/

Panasonic SD 253 Hawo Novum graanmolen /Graef 185 Cassic(snijmachine) een Kitchenaid en bak(brood)  meestal in de steenbakoven Rofco B20      Blog : steenbakkertje

25

Re: Eiwitpoeder???

Nou, da's geen misselijk bedrag voor als je niet in Den Haag of Amsterdam woont!
Dan is los bestellen bij de webshop (voor alleen eiwitpoeder kun je bellen en dan hoef je niet de volledige verzendkosten te betalen) een stuk goedkoper ;)
(100 gram voor 3,95)

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag