76

Re: Super-snelle Heeeeerlijke Chocolademousse

Ik heb em dus met after eight gemaakt en hij is zaaaalig. Heb er 200 gram after eight bij gedaan en nog ongeveer 60 a 70 gram pure chocola. Iets meer dabn 250 in totaal, maar ik dacht dat dit beter was aangezien after eight niet alleen chocola is, maar ook mintcreme. Hij leek met smelten een stuk dunner, maar met opstijven is het prima!

I eat, sleep and breathe cakes!
Kijk voor mijn taarten en workshops op  www.Kataartjes.nl

77

Re: Super-snelle Heeeeerlijke Chocolademousse

Oei, dit is al een van mijn meest verleidelijke recepten, eerst wat spekjes 'proeven', dan nog even een stukje chocolade wat opeens weer in mijn mond zit, en volgende keer dus ook weer een plakje after eight......................... ;)
Heb het al in meerdere taarten gebruikt en tot nog toe vinden ze het zalig, dus Kadohke, top!

Liefs Sannie
Droom niet alleen van grootse dingen, maak ze waar!

78

Re: Super-snelle Heeeeerlijke Chocolademousse

Ook hier een tevreden taartenbakster :P Heeerlijke vulling!
Ik heb hem een paar weken geleden als vulling bij een bestelling gemaakt, en de ontvangers vonden het hartstikke lekker! Behalve de jarige zelf, boehoe :(

Groetjes Laura!

79

Re: Super-snelle Heeeeerlijke Chocolademousse

ja dames, ik maak geen andere chocolademousse meer voor in mijn taarten...maar...alle lof aan Nigella :D

I eat, sleep and breathe cakes!
Kijk voor mijn taarten en workshops op  www.Kataartjes.nl

80

Re: Super-snelle Heeeeerlijke Chocolademousse

Hoi hoi,

Ik wilde ook de chocolademousse maken maar kan alleen gekleurde marshmallow krijgen hier, zou dat erg zijn denken jullie?

Groetjes Gerlinde

Groetjes Gerlinde

81

Re: Super-snelle Heeeeerlijke Chocolademousse

Gerlinde schreef:

Hoi hoi,

Ik wilde ook de chocolademousse maken maar kan alleen gekleurde marshmallow krijgen hier, zou dat erg zijn denken jullie?

Groetjes Gerlinde

Bedoel je roze marshmellows? Ik heb hier zakken liggen met gemengd: er zitten witte en roze in, en ik proef geen rare smaken bij mijn chocomousse, dus volgens mij is het prima te gebruiken hoor!

Groetjes Laura!

82

Re: Super-snelle Heeeeerlijke Chocolademousse

Hai,

Nee het zijn allerlei kleuren ook groen enzo.
Ik ga het maar gewoon proberen, zie wel wat er van komt hihi.

Groetjes Gerlinde

Groetjes Gerlinde

83

Re: Super-snelle Heeeeerlijke Chocolademousse

Gerlinde schreef:

Hai,

Nee het zijn allerlei kleuren ook groen enzo.
Ik ga het maar gewoon proberen, zie wel wat er van komt hihi.

Groetjes Gerlinde

De eerste keer dat ik deze mousse ging maken, kon ik ook alleen gekleurde vinden hoor, maar het heeft voor mijn gevoel geen verschil gemaakt, dus gewoon doen zou ik zeggen!

Groetjes Laura!

84

Re: Super-snelle Heeeeerlijke Chocolademousse

Okay, ik ga het zo lekker maken, ben erg benieuwd.

Dank je wel voor je reactie.

Groetjes Gerlinde

Groetjes Gerlinde

85

Re: Super-snelle Heeeeerlijke Chocolademousse

Ik heb deze chocolademousse net gemaakt en ow man, wat is die lekker!! Ik had 50/50 pure en melk chocolade gedaan en 350ml slagroom. MMMM, het liefst zou ik de bak leeg eten, maar geloof dat ik dan heeeeel ziek wordt.
Ik moet wel zeggen dat ik deze niet zo lekker vind dan de echte "creme de crack"(of hoe je dat ook schrijft). Maar dat is wel ook veel meer werk dus ik vind dit een super oplossing!

Bedankt voor het delen van dit recept.
Ik moest trouwen meteen denken aan ijs wat ik wel eens maak:


85gr pure choclade in stukken
175gr witte marshmallows
1,5dl melk
3 dl slagroom

verwarm de chocolade, de marshmallows en de melk op een zeer laag vuur tot alles gesmolten is. Haal de pan van het vuur en laat het mengsel helemaal afkoelen.

Klop de slagroom stijf. Spatel hem met een metalen lepel door het chocolademengsel. Schenk het in een cakevorm van 26cm. Zet de vorm minstens 2 uur in de vriezer, tot het ijs hard is geworden (het is in de vriezer 1 maand houdbaar). Serveer het ijs met vers fruit.

86

Re: Super-snelle Heeeeerlijke Chocolademousse

@ kadohke,

miss een stomme vraag maar wat bedoel je met pan met dikke bodem? weet nl niet of ik dus eerst een ander steel pannetje moet kopen of dat degene die hier in de kast staan voldoen ;-)

Geniet van elke dag!!!!

87

Re: Super-snelle Heeeeerlijke Chocolademousse

Tamara78 schreef:

Had het ook op tv gezien en had hem van de week op youtube gezocht, omdat ik de recepten ook niet had opgeschreven en het erg lekker lijkt.
Dus als je ook nog eens de beelden wil zien:
Chocolade mousse van Nigella

Helaas is het filmpje verwijderd.

88

Re: Super-snelle Heeeeerlijke Chocolademousse

nee hoor hij staat er nog wel op, alleen niet via die link, gewoon even zoeken bij nigella lawson en dan chocolademousse ;-)

Geniet van elke dag!!!!

89

Re: Super-snelle Heeeeerlijke Chocolademousse

FiFi78 schreef:

@ kadohke,

miss een stomme vraag maar wat bedoel je met pan met dikke bodem? weet nl niet of ik dus eerst een ander steel pannetje moet kopen of dat degene die hier in de kast staan voldoen ;-)

Ik zou zeggen, probeer het gewoon met je eigen steelpannetje. De reden is dat het niet te heet mag worden. Dus gewoon laag vuurtje en goed roeren.

I eat, sleep and breathe cakes!
Kijk voor mijn taarten en workshops op  www.Kataartjes.nl

90

Re: Super-snelle Heeeeerlijke Chocolademousse

Kadohke schreef:
FiFi78 schreef:

@ kadohke,

miss een stomme vraag maar wat bedoel je met pan met dikke bodem? weet nl niet of ik dus eerst een ander steel pannetje moet kopen of dat degene die hier in de kast staan voldoen ;-)

Ik zou zeggen, probeer het gewoon met je eigen steelpannetje. De reden is dat het niet te heet mag worden. Dus gewoon laag vuurtje en goed roeren.

heb het inmiddels gemaakt, ipv een pan met dikke bodem heb ik er een sudderplaatje op gezet toen ging het prima. helaas gooide ik het goedje door de slagroom maar werd het net water.....nu staat het in de koeling het wordt al wat stijf meer denk dat ik me morgen pas kan eten :-( jammer, dus toch maar wachten tot het echt goed afgekoeld is......ik heb trouwens AH eigenmerk chocolade gebruikt, naar mijn idee prima en dan 50% melk en 50% puur.

nogmaals bedankt voor dit recept! hij smaakte (lepel afgelikt ;-) ) heerlijk!

Geniet van elke dag!!!!

91

Re: Super-snelle Heeeeerlijke Chocolademousse

Deze kan dus ook als taartvulling? Is dit geschikt voor een taart van 26cm?

92 Laatst bewerkt door Mantoinette (28-05-2009 10:37)

Re: Super-snelle Heeeeerlijke Chocolademousse

Ik heb 'm ook gemaakt. Heerlijk!
Dit is het 1e echt lekkere recept voor chocolade mousse (dat ik ken) zonder dat er rauwe eieren gebruikt moeten worden.
Super!

Geluk wordt pas zichtbaar ... als het voorbij is... (GB)

93

Re: Super-snelle Heeeeerlijke Chocolademousse

marinka90 schreef:

Deze kan dus ook als taartvulling? Is dit geschikt voor een taart van 26cm?

Uitstekende taartvulling voor iedere taart!

I eat, sleep and breathe cakes!
Kijk voor mijn taarten en workshops op  www.Kataartjes.nl

94

Re: Super-snelle Heeeeerlijke Chocolademousse

Op de een of andere manier is het vandaag 2x compleet fout gegaan :nooo
Zodra ik het mengde met de slagroom werd het waterig en erg slap... Ook daarna kwam het water er letterlijk op te staan. Uiteindelijk gezeefd en het overgebleven spul gemixt, werd toch enigzins wat. Maar nog altijd waterig. Snap niet wat ik fout heb gedaan.. (heb trouwens witte chocolade gebruikt). De tweede keer extra lang laten afkoelen in hoop dat dat het probleem was de 1e keer, maar helaas!

95

Re: Super-snelle Heeeeerlijke Chocolademousse

ik denk dat het aan de witte chocolade ligt.
Bij ganache is de verhouding ook anders als je met witte chocolade wil werken. zie: http://www.deleukstetaarten.nl/index.ph … adeganache

Groetjes Tweety!

96

Re: Super-snelle Heeeeerlijke Chocolademousse

Ik heb geen idee Diede, ik heb zou idd iets meer witte chocola toevoegen (of minder slagroom). Na het bij elkaar gieten even flink doorroeren en ook al is het slap, gewoon de koelkast in, wordt vanzelf stijf.

I eat, sleep and breathe cakes!
Kijk voor mijn taarten en workshops op  www.Kataartjes.nl

97

Re: Super-snelle Heeeeerlijke Chocolademousse

Het is me eindelijk gelukt met de witte chocolademousse! Maar nu wilde ik even vragen hoelang zou ik dit in de koelkast kunnen bewaren?? Ik moet namelijk voor zaterdag een bruidstaart maken, zou ik deze vulling de donderdagavond al kunnen maken? Zodat ik vrijdag alleen nog maar alle taarten hoef te vullen?

98

Re: Super-snelle Heeeeerlijke Chocolademousse

FiFi78 schreef:

nee hoor hij staat er nog wel op, alleen niet via die link, gewoon even zoeken bij nigella lawson en dan chocolademousse ;-)

Bedankt. Ik heb het filmpje gevonden:

http://www.youtube.com/watch?v=0mfnXSX3qu4

99

Re: Super-snelle Heeeeerlijke Chocolademousse

He bah, wat lekker.... heb de mousse gebruikt als vulling voor een chcocolate mud cake... Tja, zwangere vriendin wilde een "double chocolate" taart... Your wish is my command!

100

Re: Super-snelle Heeeeerlijke Chocolademousse

Zou ik deze vulling ook kunnen maken met mars ipv gewone chocolade??
Heb namelijk een bestelling met marsvulling en deze vulling lijkt me dan wel erg lekker.

www.bakedbytam.tk
En voor meer taartje kun je en kijkje nemen op mijn Facebook!!!