1

Onderwerp: bruidstaart +_ 40 pers. hoeveel lagen?!

Hoi allemaal,

Ik ben pas net begonnen met bakken en het bekleden van taarten met marsepein, en heb aangeboden om iemand zijn bruidstaart te maken... :-D De taart wordt voor ongeveer 40 mensen, en de bovenste laag wordt ingevroren en niet aangesneden    ( een of een andere traditie)
Nu vroeg ik me het volgende af: hoeveel lagen met welke diameters  kan ik bakken? Ik dacht zelf aan 35 cm, 30 cm en 24 cm, of is dat veel te veel?

Ik wil niet te weinig hebben maar ook niet overdreven veel. Waarschijnlijk gaan ze de taart pas na het eten aansnijden, welke vulling overleeft het een lange tijd en kan worden ingevroren?

Alle tips en trucs zijn van harte welkom!

2

Re: bruidstaart +_ 40 pers. hoeveel lagen?!

Als je op felicitaartjes.nl kijkt zie daar bij schema's de hoeveelheid stukjes die ze aanouden!
Je hebt nu overigens wel veel te veel hoor, en ik zou beginnen met een kleinere maat van onder, dat loopt het mooier toe naar boven tot een kleintje voor hun alleen.
Dus bijvoorbeeld 30 cm, 24 cm, 18 cm en een 10 cm vor hun zelf.
Maar een 30 cm krijg je al 25 stukjes uit (hoge taart en bruiloftsstukjes), 24 cm voor 12 personen, 18 cm voor 8 personen. Dan zit je dus wel ruim met alle stukken maar goed.... liever teveel dan te weinig heb ik zelf altijd ;)
Sukses h

Groetjes, Lara. Mijn taarten album
"I wud, therefore I exist"

Re: bruidstaart +_ 40 pers. hoeveel lagen?!

Ik heb een tijdje terug ook een bruidstaart gemaakt voor 35 personen maar uitgerekend was hij voor 40 en daar werd ook de bovendste ingevroren. Ik had 3 lagen, 30, 25 en 20 cm. Ze hadden meer als genoeg hij werd opgesneden voor 35 personen maar veels te grote stukken want ze vonden het veels te zwaar.....dus je haalt er echt wel 40 stukken uit....hopelijk heb je er wat aan succes ermee!

Liefs van Anke
"Een beetje van mezelf en een beetje van hier"

4

Re: bruidstaart +_ 40 pers. hoeveel lagen?!

Ik ga zeker even kijken op die site!:-)  De mix voor de botercreme heb ik hier al liggen, kan ik morgen wel even mee rotzooien. Hoelang kan een taart met bv een limoen bavarois buiten de koelkast blijven? Want om het allemaal nog een beetje gecompliceerder te maken: ze willen ook een taart gevuld met chipolata ( dacht daar gebruiken we het toetje van Mona voor) en met slagroom.

Volgens mij moet ik de taart pas later op de avond gaan opbouwen, anders vergaat de vulling.

Omdat het een cadeautje is voor het bruidspaar, en ik echt niet af wil gaan zal ik de komende tijd wel een paar " proefexemplaren" maken! ( tot grote blijdschap van mijn familieleden!;-))