1

Onderwerp: marscarpone kleuren

Hallo,

Heeft er iemand enig idee of ik een taart kan afsmeren met marscarponevulling (slagroom, marscarpone, suiker) en deze dan met progel zwarte kleur kan geven.

Klant wilt een redvelvet taart met marscarpone vulling. Appeltje eitje, maar de buitekant moet een zwarte taart worden. Dacht zelf aan botercreme zwart kleuren met progel of norrit, maar nu vraag ik me af of ik dit kan doen met marscarpone.

2 Laatst bewerkt door KimN (06-04-2021 21:23)

Re: marscarpone kleuren

Botercreme zwart kleuren wordt een aardig klusje,  dat is mij alleen gelukt met chocolade botercreme en color mill kleurstof. Met de meeste kleurstoffen wordt botercreme grijs en grauw. Met mascarpone gaat het vast makkelijker omdat dat spierwit is maar of het geschikt is om af te smeren, geen idee..nooit gedaan, misschien eerst uitproberen op een klein proeftaartje of het niet te vochtig is

3

Re: marscarpone kleuren

Ik zou denk toch voor fondant/marsepein gaan. Je hebt bij mascarpone, net als bij slagroom en botercreme, zoveel kleurstof nodig dat het dan niet meer lekker is. Het wordt ook minder stevig. Is tenminste mijn ervaring toen ik een keer donkerpaarse bc wilde. Misschien dat het per kleurstof verschilt maar voor donkere kleuren heb je meestal best veel nodig.