1

Onderwerp: Chocoladetaart en vullingen/afsmeren

Lieve dames,
Ik mag een taart maken voor mijn bijna 18 jarige dochter! Graag even jullie mening/advies.
Ik heb een chocoladebiscuit gebakken en dacht eraan om die te vullen met chocolade-koffiemousse (gewoon 2 lagen) en dan de taart af te smeren met botercreme (1:1 met een scheutje amaretto likeur toevoegen voor extra smaak. Kan dat?  Of wordt het dan te nat?
De taart wordt tenslotte bekleed met een laag gemarmerd marsepein. Wat denken jullie: is er voldoende harmonie in de smaken? Ik hoop dat jullie me kunnen helpen.

2

Re: Chocoladetaart en vullingen/afsmeren

of cacao EN een scheutje amaretto erbij door de botercreme, kan misschien ook? :think:

3

Re: Chocoladetaart en vullingen/afsmeren

of cacao EN een scheutje amaretto erbij door de botercreme, kan misschien ook? :think:

4

Re: Chocoladetaart en vullingen/afsmeren

Ik vind het vooral héél lekker klinken! En ik denk idd dat als je amaretto èn cacao doet, dat het niet te nat wordt. Zou de amaretto wel echt bij een scheutje houden.

Amaretto icm marsepein is een prima combi!

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

5

Re: Chocoladetaart en vullingen/afsmeren

Dank je Marianne, voor je reactie en het meedenken. Ik dacht ook dat het een goede combi was, maar altijd fijn om van 'experts' hier een bevestiging te krijgen =)