1

Onderwerp: Chantal stelt zich voor

Dag forumleden,

het lijkt me leuk om lid te worden van een forum over het bakken van taarten.
Vanaf volgende maand mag ik met pensioen, ik zal er dus wel tijd voor hebben.
Wat desserts betreft heb ik al ervaring met koekjes, speculaasjes zijn mijn favoriet, en cake.  Ik kan wel lekkere rolbiscuit maken.  Dit lukt altijd, maar het maken van een hoge biscuit is totnutoe altijd mislukt.  Ik heb onlangs dan maar een mix gekocht bij Aveve, maar die heb ik nog niet gebruikt.
Ik ben ook wel héél erg jaloers op taarten die is vaak zie op sites, die zo mooi versierd zijn.  Misschien zal ik hier wel toffe ideetjes tegenkomen om het ook eens te proberen.
Wat ik wel wekelijks bak als ik thuis ben is brood.  Die vindt mijn man erg lekker.  Ik koop bijna nooit meer brood bij de bakker.
Vervelen zal ik me wel niet doen als ik straks stop met werken.
Ik kan me urenlang bezighouden in de keuken want ik  maak ontzettend graag eten klaar.  Vooral de oosterse en mediteraanse keuken zijn mijn favorieten.
Wat ook een grote hobby is van mij, dat zijn mijn huisdieren.
Buiten in de tuin hebben we kippen, en binnenshuis maken drie katten deel uit van ons gezin.
Twee britse kortharen en 1 leuk maine coon poesje.
Binnenkort zal ons gezin (hopelijk) uitbreiding krijgen, want mijn droom was een hond kopen als ik stop met werken.  Ik ben al vier jaar in contact met een fokker van dwergschnauzers, en één van haar dames is nu zwanger.  De pups worden eind deze maand verwacht.  Ik brand nu een kaarsje dat alles naar wens mag verlopen, want dan zou ik eind maart een hondje kunnen hebben.  Het zal een grote aanpassing zijn voor de drie katjes, die tenslotte binnenshuis leven, maar ik denk dat het wel zal lukken.  Ik heb tenslotte al de tijd van de wereld vanaf februari om te bakken, te koken, en de diertjes in het oog te houden :-)
Groetjes van Chantal uit België

2

Re: Chantal stelt zich voor

Hoi Chantal, welkom op het forum!
Het is niet meer zo heel druk tegenwoordig, maar zo wie zo staat het bol van de tips  :)  Ik heb er de afgelopen jaren veel aan gehad en heb er af en toe nog wel wat aan als ik iets nieuws heb om te bakken.
Ook ik bak, naast mijn hobby taarten bakken en decoreren, elke week vers brood! Vele malen lekkerder dan de supermarkt  :9
Heel veel plezier op het forum en hopelijk zien wij binnenkort een eerste creatie voorbij komen.