1

Onderwerp: Eetbare print op cupcake, welke en wanneer erop doen

Ik moet cupcakes met een logo maken.
Dit wordt met een toef van monchou met slagroon,
En een enchanted cream toef.

Moet ik dat ouwel of icing hebben?

Ze komt ze zondags halen omdar ze maandags heel vroeg daarmee op pad moet...uur rijden.

Kan ik de print cirkeltjes dan het beste er zondag opdoen of het haar maandag na aankomst erop lsten leggen?

2

Re: Eetbare print op cupcake, welke en wanneer erop doen

Ik zou icing doen en zeker geen ouwel. Ouwel is eetpapier  en kan niet tegen het vocht van de slagroom en enchanted cream, gaat geheid smelten. Zelf gebruik ik altijd icing die ik nog eerst op een dun laagje fondant plak. Dan heb je nog een extra bescherming tegen vocht. Werkt voor mij altijd goed.

Re: Eetbare print op cupcake, welke en wanneer erop doen

Oke, eerst uitknippen/uitsnijden en dan op fondant...met beetje water?
Kan ik ze dan zondagavond het beste wel vast erop doen. Staat 1 nacht in koelkast... Of moet de klant het maandag bij aankomst zelfvdoen?

Re: Eetbare print op cupcake, welke en wanneer erop doen

Oke, eerst uitknippen/uitsnijden en dan op fondant...met beetje water?
Kan ik ze dan zondagavond het beste wel vast erop doen. Staat 1 nacht in koelkast... Of moet de klant het maandag bij aankomst zelfvdoen?

5

Re: Eetbare print op cupcake, welke en wanneer erop doen

Ik zou het haar zelf laten doen ivm smelten. Vlak voor serveren. Dan hoef je er ook geen laagje fondant, of laagje (witte) chocolade, wat ik vaak lees, achter het printje te doen  ;-)

Re: Eetbare print op cupcake, welke en wanneer erop doen

Ik moet ze toch uitknippen van te voren dus plak ze dan liever op fondant rondje. Dan hoeft ze het alleen maar erop te leggen.
Kan dat met een beetje vochtig maken?

7

Re: Eetbare print op cupcake, welke en wanneer erop doen

Dat kan ook. Ik zou het fondante rondje alleen niet te dik maken. Anders wordt het te zwaar  ;-) .
Ik gebruik meestal eetbare lijm maar (klein beetje) water kan ook.

8

Re: Eetbare print op cupcake, welke en wanneer erop doen

Vaak gebruik ik niet eens lijm. Ik haal de folie van de print en rol de fondant uit, dan leg ik de print erop en rol ik de print in de fondant, zit hartstikke vast en daarna uitsnijden