1

Onderwerp: Geboetseerde figuur op taart

Hallo lieve medebaksters,

Ik heb een Minnie mouse geboetseerd maar vraag mij nu af of ik deze moet ondersteunen vooraleer ik ze op de taart zet.  Ze weegt toch als snel 400 gr in totaal en ik denk dat ze in de taart gaat zakken zonder ondersteuning.

Ik had aan het volgende gedacht, 4 plastieken rietjes in de taart steken, hierop een klein rondje taartonderlegger leggen, hierover een ronde fondant leggen (om het karton weg te stoppen) en dan mijn figuurtje erop steken  :think: .  Weet niet of jullie snappen wat ik wil doen  =D maar zou dit lukken of hoe zouden jullie dit doen?

Bedankt voor het meedenken.
Groeten
Tortje

2

Re: Geboetseerde figuur op taart

Zo doe ik het ook met zware decoraties  :Y . Ik gebruik alleen geen rietjes maar sateprikkers. Soms, wanneer het een staand boetseersel is, steek ik nog een prikker in het boetseersel en dan door het karton heen.

3

Re: Geboetseerde figuur op taart

Klinkt goed hoor! Je kunt ook "echte" dowels gebruiken.

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

4

Re: Geboetseerde figuur op taart

Als ikzelf een figuurtje maak, dan maak ik ze altijd meteen op een (lange) dowel.

Taart maken en hoogte opmeten, dan dowel op maat knippen en in de taart steken. Dan kan je figuurtje nooit zakken omdat de dowel op het taartboard steunt. Én niet zo snel omvallen ;)

Laat de moed niet zakken!
Met een appel en een ei kun je al bijna een taart bakken!!

5

Re: Geboetseerde figuur op taart

bedankt voor de tips, heb het met patéprikkers gedaan en is helemaal goed gegaan  :D

Sonj@, bedoel je dat je de dowel in je figuur verwerkt?  Ben nog maar net begonnen met boetseren en nog een beetje een boetseerleek  =) en moet nog veeeeeel leren

6

Re: Geboetseerde figuur op taart

Ja, dat bedoel ik inderdaad! 
Ik verwerk de douwel al in mijn figuurtje en laat hem lang uitsteken aan de onderkant.  :thumb:

Laat de moed niet zakken!
Met een appel en een ei kun je al bijna een taart bakken!!