1

Onderwerp: Help! Spoedvraag over candy melts in Giant Cupcake mal van Wilton.

Zijn er misschien nog bakkers wakker die hier ervaring mee hebben?

Ik heb de candy melts in de vorm gedaan; eerst 1 laagje een half uur, daarna de rest van de zak gesmolten en nogmaals een uur in de koelkast. Na een uur geprobeerd de vorm uit de Wilton mal te krijgen, maar dat lukte niet. Dus nogmaals een half uur in de koelkast terug gezet. Maar nog steeds krijg ik het er niet uit!

Wie o wie heeft de gouden tip? Ik heb hem nu weer terug in de koelkast gezet, maar hij moet er natuurlijk wel uit. Ik wil de Giant Cupcake vanavond (dat wordt dus nachtwerk  :lol: ) afkrijgen.

2 Laatst bewerkt door Willeke87 (08-08-2018 06:03)

Re: Help! Spoedvraag over candy melts in Giant Cupcake mal van Wilton.

Je hebt er nu nix meer aan..
Maar ik zou de mal dan licht verwarmen, de candy melt vorm eruit halen opnieuw laten koelen in koelkast en dan vullen.
En taarten 's nachts maken was niet eens zo slecht denk ik, gezien de temperatuur ;)

3

Re: Help! Spoedvraag over candy melts in Giant Cupcake mal van Wilton.

Willeke87 schreef:

Je hebt er nu nix meer aan..
Maar ik zou de mal dan licht verwarmen, de candy melt vorm eruit halen opnieuw laten koelen in koelkast en dan vullen.
En taarten 's nachts maken was niet eens zo slecht denk ik, gezien de temperatuur ;)

Haha nou daarom ben ik idd ook pas in de avond begonnen. Maar nog smolt de fondant weg hoor :p

Maar bedoel je de mal een beetje te verwarmen aan de buitenkant, zodat hij eruit komt? Ik heb daar idd ook over nagedacht, maar wist niet of hij juist koud of warm gemaakt moest worden. Hij staat nu nog in de koelkast, ga zo nog een poging wagen..

4

Re: Help! Spoedvraag over candy melts in Giant Cupcake mal van Wilton.

Ja aan de buitenkant zou ik wat verwarmen.

5

Re: Help! Spoedvraag over candy melts in Giant Cupcake mal van Wilton.

Mocht iemand ooit een keer met hetzelfde probleem zitten; ga het niet verwarmen. Helaas vervormt daardoor gelijk de buitenste laag en mislukt de boel. Maar het was te proberen.. haha

Wie nog de gouden tip heeft; ik hoor het graag!

6

Re: Help! Spoedvraag over candy melts in Giant Cupcake mal van Wilton.

Ik gebruik altijd chocolade van de lidl, die blauwe en rode doos met 400 gr. Chocolade, dat gaat goed misschien kan je dat proberen :think:

7

Re: Help! Spoedvraag over candy melts in Giant Cupcake mal van Wilton.

Baklataart schreef:

Ik gebruik altijd chocolade van de lidl, die blauwe en rode doos met 400 gr. Chocolade, dat gaat goed misschien kan je dat proberen :think:

Ik heb daar idd ook over getwijfeld om daar voor te gaan, omdat ik had gelezen dat jij dat gebruikt. Maar ik wilde graag een gele kleur, dus daarom voor de Candy Melts gegaan. Maar ga volgende keer de chocolade eens proberen.

Jij doet dat ook in delen? En ongeveer een uur in de koelkast? Post hij er daarna gelijk uit?