1

Onderwerp: Voorstellen

L.S.,
Na de pensioengerechtigde leeftijd bereikt te hebben was mijn voornemen elk jaar iets nieuws te leren. Vroeger had ik altijd belangstelling voor koken volgens mijn ouders. Dat hadden zij vast goed gezien want dat had/heeft altijd mijn interesse. Al een paar jaar ben ik met taarten maken bezig. Een basiscursus gevolgd alsook bij een bakker een aantal cursussen. Inmiddels al de nodige taarten en gebak en koekjes gemaakt. En, natuurlijk, de beginnersfouten van te lang/te kort doorgekopt beslag :x , ingrediënten van verschillende warmtes mengen waardoor schifting :rolleyes: . Jam bovenop de taart, terwijl hij afgedekt moest worden met marsepein!  :grrrrr Tja, oplossing? een dikke laag “enchanted Cream” erop dan in de vriezer. Toen de uitgerolde marsepein erover. Een wat hobbelige taart helaas maar gelukkig de aardbeienvulling was niet door de lichte marsepein te zien en er kwam er een barbietaart op. En men vond de smaak en vullingen ok dus......... zeur ik niet. Mijn eerste taart was daarmee een feit. Dat is alweer een aantal jaartjes geleden. Inmiddels wordt mij door een kleindochter op haar iPad getoond welke verjaardagstaart ik moet maken. Tja, de lat ligt dan nu wel hoog want het moet een regenboog Barbie worden. En....... “geen marsepein en fondant en ook niet harde bloemen (Royal icing) want dat is niet lekker. Alles met crème dus. Het is een leuke bezigheid en zo goed als alle YouTube filmpjes zal ik nooit worden........ Herkenbaar? Ik krijg er geen frustraties door en het blijft leuk als je ziet dat een taart in no-time op is. Leg mij vooral toe op de smaak en de vullingen. Nu wil ik meer bloemen leren opspuiten. Ben dus gewoon een Dummie tussen alle Kanjers van dit Forum

2

Re: Voorstellen

Hahaha, wat een leuk verhaal :D

Welkom en heel veel kijk en lees plezier.

Kijk uit naar je baksels en natuurlijk heel veel bak plezier :thumb:

3

Re: Voorstellen

Welkom.

Ik ben ook nog een dmmie vergeleken met iedereen heen :o

Kijk uit naar je creaties

4

Re: Voorstellen

Welkom!!!