1 Laatst bewerkt door dollelollypop (05-05-2017 09:25)

Onderwerp: Cookie Dough ijsjes

Ik zag ze voorbij komen op tastemade maar ik had er eerlijk gezegd iets meer van  verwacht.
We merkten wel als ze uitgehard zijn dat het beter is.
https://myalbum.com/photo/61HTmSgrzfQ5/360.jpg

https://myalbum.com/photo/50SS7yDAzmI1/360.jpg

https://myalbum.com/photo/7jSxVdDJPeZV/360.jpg

2

Re: Cookie Dough ijsjes

Het ziet er erg leuk uit hoor :D  wat vind je tegen vallen?

Re: Cookie Dough ijsjes

Baklataart schreef:

Het ziet er erg leuk uit hoor :D  wat vind je tegen vallen?


Gewoon zoveel deeg in één keer.
Maar man en kinderen vonden het toen ze uitgehard waren wel lekker :)

4

Re: Cookie Dough ijsjes

Ziet er leuk uit!
Misschien beetje dommig van mij.. maar is dit gebakken of eet je dat deeg rauw?

5

Re: Cookie Dough ijsjes

Leuk idee, ziet er leuk uit!

Bakrecepten om je vingers bij af te likken? Zoek mij op Pinterest ( valerievdmeer ) en kijk bij mijn Cakelicious recepten! Because we love cake

Re: Cookie Dough ijsjes

Willeke87 schreef:

Ziet er leuk uit!
Misschien beetje dommig van mij.. maar is dit gebakken of eet je dat deeg rauw?


Is niet dom hoor het is dus niet gebakken zie recepten hieronder :)

Edible Cookie Dough 4 Ways

Recept
Porties: 6 tot 12

ingrediënten
240 gram ongezouten boter, zacht
100 gram kristalsuiker
1 theelepel vanille-extract
220 gram bloem voor alle doeleinden, warm maken in de magnetron gedurende 1 minuut
¼ Theelepel zeezout
1 tl bakpoeder
Sprinkels om door het mengsel te roeren.

Laten we Cooking ...
Mix de roomboter 1 minuut op middelhoge snelheid en als het glad is voeg je de suiker toe en de vanille en mix door totdat het pluizig is en licht van kleur.
Doe in een andere kom de bloem, zout en de bakpoeder en mix het droge mengsel langzaam.Voeg daarna de natte ingredienten toe en roer de sprinkels er doorheen.
Laat 1 uur in de koelkast voor het beste resultaat en schep je bolletjes op het hoorntje.

Geladen peanut butter cup
Prep Tijd: 10 minuten
Cook Tijd: 0 Minuten
Porties: 6 tot 12
ingrediënten
240 gram zachte boter
260 gram pindakaas
72 gram gram lichtbruine suiker
1 theelepel vanille
220 gram bloem voor alle doeleinden, warm maken in de magnetron gedurende 1 minuut
¼ Theelepel zout
1 tl bakpoeder
80 gram chocolade druppels
½ kopje mini pindakaascupjes, gehalveerd ( die hebben we hier in nederland niet dus je kunt iets anders verzinnen
½ kopje reeses stukjes ( ik weet niet wat het is maar het lijken smarties )

Laten we Cooking ...
Mix de roomboter 1 minuut op middelhoge snelheid en als het glad is voeg je pindakaas en de suiker toe tot het pluizig is en licht van kleur doe dan de vanille er ook doorheen en zet het even opzij.
Doe in een andere kom de bloem, zout en de bakpoeder en mix het droge mengsel langzaam.Voeg daarna de natte ingredienten toe en roer er de chocolade, pindakaascupjes en smarties er doorheen.
Laat 1 uur in de koelkast voor het beste resultaat en schep je bolletjes op het hoorntje.
Serveer alleen of gedompeld in chocolade als een truffel.




Triple Chip
Porties: 6 tot 12
ingrediënten
240 gram zachte boter
72 gram bruine basterdsuiker
1 theelepel vanille
220 gram bloem voor alle doeleinden, warm maken in de magnetron gedurende 1 minuut
¼ Theelepel zout
1 tl bakpoeder
80 gram pure chocolade druppels
80 gram witte chocolade druppels
80 gram melk choclade druppels
   
Laten we Cooking ...
Mix de roomboter 1 minuut op middelhoge snelheid en als het glad is voeg je de suiker toe tot het pluizig is en licht van kleur doe dan de vanille er ook doorheen en zet het even opzij.
Doe in een andere kom de bloem, zout en de bakpoeder en mix het droge mengsel langzaam.Voeg daarna de natte ingredienten toe en roer er de 3 kleuren chocoladedruppels doorheen, Laat 1 uur in de koelkast voor het beste resultaat en schep je bolletjes op het hoorntje.

Rocky Road
Porties: 6 tot 12
ingrediënten
320 gram melk chocoladruppels, verdeeld in twee
120 gram ongezouten boter
72 gram bruine basterdsuiker
1 theelepel vanille
110 gram bloem voor alle doeleinden, warm maken in de magnetron gedurende 1 minuut
23 gram cacaopoeder
¼ Theelepel zeezout
1 tl bakpoeder
1 kop miniatuur marshmallows
95 gram geschaafde amandelen
60 gram gezouten karamelsaus

Laten we Cooking ...

Smelt 1 kopje de chocoadedruppels au bain marie tot het is gesmolten Haal van het vuur en laat afkoelen tot kamertemperatuur.
Mix de roomboter 1 minuut op middelhoge snelheid en als het glad is voeg je de suiker toe tot het pluizig is en licht van kleur doe dan de vanille er ook doorheen en zet het even opzij.
Doe in een andere kom de bloem, zout, cacao en de bakpoeder en mix het droge mengsel langzaam.
Voeg langzaam de gesmolten chocolade, gevolgd door de rest van de droge ingredienten en dan de boter.
Als het eenmaal gecombineerd is vouw je de marsmallows, noten en de caramelsaus er doorheen en 1 uur in de koelkast plaatsen daarna opdienen zoals je wenst.

Re: Cookie Dough ijsjes

lady-vall schreef:

Leuk idee, ziet er leuk uit!

Dankjewel ik zag het voorbij komen op tastemade :)

Re: Cookie Dough ijsjes

Erg leuk!

Re: Cookie Dough ijsjes

Elize van B. schreef:

Erg leuk!

Dankjewel :)