1

Onderwerp: de grootste tot nu toe

Toen ik deze opdracht aannam dacht ik bij me zelf dit gaat zoiets worden waarvan je achteraf zegt: 1 x maar nooooooit weer.
Gelijk met alles begonnen als uitwerken, rekenen, inkopen en alles alvast bij elkaar leggen wat bijelkaar hoorde. Zelfs de cakecard dat al in de doos waar de taart inmoest. Briefje erop, smaak, aantal personen, plek van de taart. En dat......heeft me erdoorheen gehaald. Niks geen stress of nare dingen..... gewoon heeeerlijk taart maken!
4 hoog (met 2 dubbele lagen) en 4 aansnijtaarten.
3 weken na het eerste telefoontje was het zover.
En dit heb ik ervan gemaakt
https://www.facebook.com/taartengoed/photos/pcb.947795465352946/947795228686303/?type=3

neem ook eens een kijkje op mijn Facebook site: taartengoed

Re: de grootste tot nu toe

Oh, wat jammer nou dat er geen foto zichtbaar is...!!  :nooo:

3

Re: de grootste tot nu toe

Ja echt jammer dat we niets zien, ben nu toch echt nieuwsgierig hihi.

Groetjes Vonn

Help mijn vrouw heeft een hobby

4

Re: de grootste tot nu toe

ohhh ik ben ook echt zo benieuwd ik hoop dat je de foto er op krijgt :y  :y

5

Re: de grootste tot nu toe

https://scontent.xx.fbcdn.net/v/t31.0-8/16107424_947795228686303_6731106212605354231_o.jpg?oh=6ad820388e7e91e47413001843a63478&oe=594B58B6

https://scontent.xx.fbcdn.net/v/t31.0-8/16178926_947795358686290_3982796028686719719_o.jpg?oh=0dee253133329d3998326e46f9011b11&oe=59001561

Waaaauuuuuww!!!

Laat de moed niet zakken!
Met een appel en een ei kun je al bijna een taart bakken!!

Re: de grootste tot nu toe

heel mooi!!!

Re: de grootste tot nu toe

Wauw, echt prachtig

8

Re: de grootste tot nu toe

Ja, we kunnen hem zien: hij is prachtig!

Tieneke

Re: de grootste tot nu toe

Wauw

10

Re: de grootste tot nu toe

Vind hem heel mooi!! Vind het zo met die 'blaadjes' mooier dan met ruffles. Prachtig!

Bakrecepten om je vingers bij af te likken? Zoek mij op Pinterest ( valerievdmeer ) en kijk bij mijn Cakelicious recepten! Because we love cake

11

Re: de grootste tot nu toe

Zooooo wat een geweldige taart.  Ik vind dit ook mooier dan ruffles.

Groetjes Vonn

Help mijn vrouw heeft een hobby

12

Re: de grootste tot nu toe

Heel mooie taart!! Moet heel veel werk geweest zijn!
(dat rommelige tafelkleed, sorry, dat vind ik dan weer jammer)

13 Laatst bewerkt door Baklataart (02-02-2017 21:11)

Re: de grootste tot nu toe

Ohhhh hij is echt prachtig :thumb:

En wat knap dat het allemaal zonder stress is gegaan =D

Re: de grootste tot nu toe

Hoe heb jij hem gestapeld? Alleen met dowels door in elke laag of ook 1 grote door heel de taart? Ik moet in juli ook een (eerste) 4 laags bruidstaart maken  :O

15 Laatst bewerkt door LaLuub (03-02-2017 12:58)

Re: de grootste tot nu toe

Ziet er prachtig uit! En pffff, 10 taarten!!  :thumb:  :thumb:  :thumb:

Mag ik vragen: Hoeveel tijd kostte het om zo'n laag met al die ruffle blaadjes te maken? Ik heb (wel een ander soort ruffles) taart gezien, (waarbij de blaadjes dan vervolgens weer in elkaar gefroemeld worden, dus dan ca 4x zoveel blaadjes nodig), en dat kostte ZOVEEL tijd, dat ik het toch wel ernstig aan het afraden ben naar een bruidje toe, omdat ik bang ben dat het voor mij gewoon niet haalbaar is binnen de tijd.
Dus was even benieuwd hoelang deze blaadjes ruffles duren. Wie weet vindt ze dit wel een heel erg leuk alternatief.

En als ik lees/interpreteer "zonder stress" dan krijg ik het vermoeden dat je die blaadjes vooruit hebt gemaakt. Klopt dat? Hoever van tevoren/niet te hard geworden?

hihi, veel vragen  ;)

16

Re: de grootste tot nu toe

Dat is wel een taart! Wow, heel mooi, en dat zonder stress, ik krijg al vlekken in mijn nek bij de gedachte :lol:  prachtig gedaan

17

Re: de grootste tot nu toe

Bedankt voor het zichtbaar maken van de foto's sonj@.
bedankt voor de reacties! wat ontzettend fijn om te lezen.
EN de blaadjes heb ik vooraf gemaakt en een aantal uren laten drogen en toen in pastic zakjes gedaan zodat ze niet te hard werden maar de vorm er wel goed inzat.
Tafelkleed was ik ook niet erg blij mee. Maar de tafel stond al klaar waar de taart moest komen. Vond het ook erg jammer dat ik geen moooiere achtergrond had maar de gordijnen wilden niet dicht.
Maar alles bij elkaar toch erg trots op mezelf!

neem ook eens een kijkje op mijn Facebook site: taartengoed