1

Onderwerp: Nieuw Nieuw

Hoi Hoi,

Ik ben Lydia en ben opzich al aantal jaartjes bezig met bakken..
Ik ben op het moment woonachtig in de regio Rotterdam, maar na 15 augustus woon ik in de regio van Berlijn, Duitsland.
helaas heb ik niet echt fotos van voormalige creaties.. Ik ben vandaag begonnen met de biscuittaarten voor mijn eigen trouwerij (15 augustus). Het wordt een 3laags vierkant taart. Ik ben om heel eerlijk te zijn best wel zenuwachtig voor het maken hiervan. Hij wordt heel simpel. een 26x26 met een 20x20 en een 4x4 erboven op hoewel ik misschien nog wel een laag er tussen ga maken maar dat weet ik nog niet zo goed..
de onderste wordt een chocolade biscuit (ja met gesmolten chocolade) met nog onbesloten vulling (ik heb ideeen nodig, niet te ingewikkeld), de middelste wordt een vanille met ook nog onbesloten vulling, en de bovente wordt een red velvet met een cream cheese vulling.

Ik denk heel erg dat ik er nog een laag tussen wil stoppen (tussen de bovenste en de middelste dan natuurlijk), ik vindt die overgang namelijk te groot. maar ik heb geen bakblik die er tussen valt. dus die moet dan even aangeschaft worden ;).

maar ik hoop wat leuke ideeen en tips hier te krijgen :)

2

Re: Nieuw Nieuw

Hoi  Lydia,

Welkom op dit gezellige forum, wat spannend dat je je eigen bruidstaart gaat maken.
Je kan hier veel vinden en altijd om raad vragen.

Groetjes Vonn

Help mijn vrouw heeft een hobby

3

Re: Nieuw Nieuw

Welkom op het forum en wat leuk dat je je eigen bruidstaart gaat maken en wat een werk!

heel veel lees en kijk plezier hier je zal er zeker veel tips vinden.

en natuurlijk heel veel succes met je taart :thumb:

4

Re: Nieuw Nieuw

Spannend inderdaad.
Ik woon ook in Rotterdam en heb nog wel een vierkant bakblik te leen.
Volgens mij ongeveer 13/15 cm, dus zou perfect passen volgens mij.
Laat maar weten bij interesse.

5

Re: Nieuw Nieuw

Hallo Lydia,

Van harte welkom op dit gezellige forum. Spannend dat je je eigen bruidstaart gaat maken. Ik denk dat je hier wel voldoende inspiratie, tips en advies krijgt. En natuurlijk ben ik ook reuze nieuwsgierig naar jouw bruidstaart.

Het is zoals het is en dat is goed zo.
Bianca's bakery