1

Onderwerp: Gevulde en afgesmeerde taart invriezen?

Goedemiddag!

Sorry hoor.. Daar kom ik weer met mijn vragen. :p
Kan een taart die je gevuld hebt worden ingevroren? En zou ik hem dan daarna nog kunnen bekleden met marsepein? Zo ja, moet ik hem dan eerst helemaal op temperatuur laten komen of is dat niet nodig? Blijft de taart wel lekker? Ik vul hem met aardbeienvlaaivulling en banketbakkersroom, afsmeren doe ik met botercrème.
Ik hoor het graag van mensen die er zelf ervaring mee hebben, dan kan ik er zeker van zijn dat het goed gaat :)

Bedankt alvast!

2

Re: Gevulde en afgesmeerde taart invriezen?

Ik zal h'm grvuld en bekleed invriezen, net zo gemakkelijk en de smaak blijft prima. Kan je h'm daarna verder decoreren als je wilt.

Re: Gevulde en afgesmeerde taart invriezen?

Willeke87 schreef:

Ik zal h'm grvuld en bekleed invriezen, net zo gemakkelijk en de smaak blijft prima. Kan je h'm daarna verder decoreren als je wilt.

Bedankt voor de reactie! :) Maar waarom bekleed? Want onbekleed zou dan toch ook goed moeten gaan?

4

Re: Gevulde en afgesmeerde taart invriezen?

Elize van B. schreef:
Willeke87 schreef:

Ik zal h'm grvuld en bekleed invriezen, net zo gemakkelijk en de smaak blijft prima. Kan je h'm daarna verder decoreren als je wilt.

Bedankt voor de reactie! :) Maar waarom bekleed? Want onbekleed zou dan toch ook goed moeten gaan?

bekleed is naar mijn idee makkelijker met het ontdooien anders is de ondergrond misschien te vochtig om te bekleden en dan heb je dat al gehad  :)

de taart zal verder gewoon lekker blijven hoor :D

5

Re: Gevulde en afgesmeerde taart invriezen?

Baklataart schreef:
Elize van B. schreef:
Willeke87 schreef:

Ik zal h'm grvuld en bekleed invriezen, net zo gemakkelijk en de smaak blijft prima. Kan je h'm daarna verder decoreren als je wilt.

Bedankt voor de reactie! :) Maar waarom bekleed? Want onbekleed zou dan toch ook goed moeten gaan?

bekleed is naar mijn idee makkelijker met het ontdooien anders is de ondergrond misschien te vochtig om te bekleden en dan heb je dat al gehad  :)

de taart zal verder gewoon lekker blijven hoor :D

Jup daarom bekleed ;)

Re: Gevulde en afgesmeerde taart invriezen?

Okee, dank jullie wel!! :)