1

Onderwerp: Cake Games, wie durft (met mij ;-))

Beste medebaksters,

Misschien hebben jullie het al gehoord of gelezen, Nederland is een nieuwe wedstrijd rijker, "De Cake Games". Hier de link naar de pagina met ook de intro film voor meer info.
http://www.cakegames.nl/

Het idee is dat je met een team van 3 personen uiteindelijk op de finale dag een werkstuk maakt in totaal 27 manuren (dus iedereen 9 uur aan het werk). Bakken zelf mag tot 12 uur, daarna gaan de ovens naar 70 graden en kan het decoreren etc. beginnen. De finale is op 24 oktober in Culinair centrum beverwijk.
Om in te schrijven heb je een filmpje of fotopresentatie nodig van je team en creaties van de teamleden. Alle info staat ook op de site natuurlijk.

Nu is het zo dat mijn mede taartvrienden waar ik normaal contact mee heb, of niet willen of niet durven.
Er kan ook een team voor je samengesteld worden maar ik dacht ik ga het hier eens proberen, wie wil er met mij in een team ;-).
Voor degene die me niet kennen:
Ik ben Lisette, 36, woon in Heemskerk (naast beverwijk dus in dit geval lekker dichtbij) en ik ben mama van 3 kids. Ik bak niet meer in opdracht voor andere, heb ik wel een tijdje gedaan met een mini bedrijfje waarmee ik ook workshops gaf bij een taartenwinkel in Haarlem, maar vooral voor eigen kids en familie en vrienden. Ik doe meestal mee aan wedstrijden zoals De Holland sugar art show, Het festival der Zoete verleidingen en Taartenkampioen. Een combinatie dus tussen boetseren (in mijn geval mijn specialiteit als ik er 1 moet noemen) en smaken dus want de laatste 2 wedstrijden gaan ook erg op smaak. Ik ben de trotste eigenaar van een aantal zilveren priijzen van de Holland sugar art show en Taart en trends en de eerste prijs bij het festival der zoete verleidingen 2012.
Hieronder even een stukje over wat ik mis, mijn slechte eigenschappen, mijn goede eigenschappen en wat ik zoek ;-).

Wat ik mis zijn bloemenskills, die heb ik totaal niet en die ga ik ook nooit krijgen en ik heb echt niet het geduld en de techniek om iets met icing te kunnen. Daar krijg ik echt kriebels van. Mijn slechte eigenschappen... ben veeleisend, perfectionistisch en stel hoge eisen aan mezelf en verwacht dat ook van andere. Ergens halverwege ben ik het even totaal kwijt en dan moet ik even diep ademhalen en komt alles uiteindelijk weer goed  :)
Mijn goede eigenschappen... ik werk hard, ben creatief, heb veel ideeën, kan luisteren en opdrachten opvolgen en kan goed onder druk werken.
Ik zoek....
2 dames of heren die met mij in een team willen na het lezen van het stukje hierboven  :lol: en ook nog 1 reserve persoon (dit moet volgens de reglementen).
Mensen die op zoek zijn naar een leuke dag maar niet alleen maar gaan voor lol maar ook wat moois neer willen zetten.

Mochten er nou ineens meer mensen zijn dan totaal 3 die met me willen samenwerken, misschien kunnen we dan meer teams vormen  :y

Dus.... wie durft????

Ik heb geen enkel probleem dat niet kan worden opgelost met chocola

2

Re: Cake Games, wie durft (met mij ;-))

Ik durf niet  :lol:. Niet zo stressbestendig en sowieso niet zo goed in het taarten.
Maar wil jou en je (nog te vormen) team heel veel succes wensen.

Het is zoals het is en dat is goed zo.
Bianca's bakery

Bianca1969 schreef:

Ik durf niet  :lol:. Niet zo stressbestendig en sowieso niet zo goed in het taarten.
Maar wil jou en je (nog te vormen) team heel veel succes wensen.

Dank je! Ik denk dat het nog moeilijk gaat worden want er wordt heel veel gelezen maar niemand wil blijkbaar met mij in een team  :lol: .... volgens manlief komt het doordat ik gezegd heb dat ik veeleisend en perfectionistisch ben maar ik dacht ik kan het beter vooraf aangeven, dan valt het misschien mee  :lol:

4

Wat ontzettend leuk dat je mee wilt doen, aan mij heb je echt ook niks ik durf dat ook echt niet en ik ben helemaal niet goed in bloemen maken en in de rest ook niet zo  :lol:

ik hoop echt dat je een super leuk team kan vormen en dat jullie er een grandioos project van maken :thumb:

heel veel succes :thumb:

5

Dit is zóóó leuk om te doen! Als je kunt en wilt, zeker doen!

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

We hoeven geen bloemen te doen of icing hoor, dus ook als je dit niet kan, maar je durft het verder wel aan, reageer gerust! We kunnen ook allemaal lekker boetseren (na het bekleden etc.) dan is de kunst juist om onze eigen stijlen bij elkaar te laten passen in het thema dat we kiezen. Kom maar op!

7

Ik ga de film straks eens rustig bekijken :)

8

Ik ga de film straks eens rustig bekijken :)

9

Het klinkt allemaal erg leuk, maar persoonlijk weet ik dat dit niets voor mij is, ik vind het veel te veel "gedoe" zeg maar
Veel succes met het vinden van anderen die wel willen meewerken!

www.dezoeteverleiding.com Ik kan ook printen op ouwel en frosty! Kijk ook eens op mijn Facebookpagina https://www.facebook.com/pages/De-Zoete … 3999343447

10

Heel leuk initiatief zou er ook nog serieus over nadenken mee te doen als het niet zo'n gruwelijk eind uit de buurt zou zijn  :p

Het is grappig want normaal is alle bij mij uit de buurt en nu is het eindelijk een x om de hoek ;-). Ik sta ingeschreven voor taartenkampioen (dat heb ik 2 jaar geleden ook gedaan) maar dat is bij eindhoven en dat moet dan 2 x als je in de finale komt dus dat dempt mijn enthousiasme op dit moment erg dus ik begrijp je helemaal!

12

en.... ze heeft gemaild :) lol

13

sweet978 schreef:

en.... ze heeft gemaild :) lol

yes...go go go girls....hoop dat het "klikt", en het volgende teamlid zich ook snel aandient. Succes!!!

Het is zoals het is en dat is goed zo.
Bianca's bakery

14

Ik hoop het ook. Het thema is namelijk bekend .... Steampunk

15

Ik hoop het ook. Het thema is namelijk bekend .... Steampunk  :D  :Y

16

Ok ... Ik word nu wel heel enthousiast geloof ik

17

Ik kan totaal niet goed boetseren, maar bloemen maken juist weer wel. Ik ben alleen een enorme bange poeperd... Lijkt me heel leuk, maar ik weet niet zeker of ik dit echt durf  :shh:

18

Ik ken het hoor... Alleen durf ik ook niet :)

19

sweet978 schreef:

Ik ken het hoor... Alleen durf ik ook niet :)

Mmm, het is wel heel erg leuk. Begin het steeds leuker te vinden. Twijfel, twijfel.

Dames die mij gemaild hebben, ik beloof dat ik jullie morgen terugmail. Het is een beetje chaos dag geweest met een taart voor Icing Smiles en toch wel aardig onder de indruk weer van zo'n stoere vent die dan zo ziek is dus ik kom er morgen echt op terug. Ik heb inmiddels van 3 dames mail dus we zouden een team kunnen vormen! Ik ben persoonlijk (nog) niet helemaal enthousiast over het thema, het is een heel onbekend thema voor mij dus het zou een extra uitdaging worden maar die ga ik nooit zomaar uit de weg dus we gaan gewoon kijken. Mochten er nog meer mensen de uitdaging aandurven, mail gerust wie weet kunnen we 2 teams vormen!

21

@queen.
Ik ken t ... Ik twijfelde nog tijdens t mailen van taart van gout :) heb ff flink adem gehaald voor ik op de verzend knop drukte :)

@lisette
Kan me indenken dat t heftig was.
We horen vanzelf van je . T aanbod van Koffie In m'n atelier blijft open staan  :y

22

hai allemaal,

Heb ik een mail gemist, of is Lisette nog steeds heel druk?

gr Pien :)

sweet978 schreef:

hai allemaal,

Heb ik een mail gemist, of is Lisette nog steeds heel druk?

gr Pien :)

:o  :o  :o Lisette was het even vergeten met de vakantie van de kids  :o  :o  Vanavond komt er antwoord, beloofd!!!

24

Grin herkenbaar hier gaat ook altijd alles chaotisch met de vakanties ... Verheug me er altijd op ... Maar ben stiekem ook blij als ik weer regelmaat heb :)

sweet978 schreef:

Grin herkenbaar hier gaat ook altijd alles chaotisch met de vakanties ... Verheug me er altijd op ... Maar ben stiekem ook blij als ik weer regelmaat heb :)

wij moeten nog een week hierna maar ik begin het al aardig zat te worden hoor, zeker met dat weer, kan ze niet even buiten in de speeltuin gooien want ze regenen steeds weg ;-). Ik ga zo iedereen mailen!